Mitä mieltä 1800?:n kuukausipalkasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lisbett
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lisbett

Vieras
Siis jos itse tienaisitte tuon verran. Mulla tulee palkka olemaan tuo ja olin ensin ihan tyytyväinen, mutta sitten lähes kaikki kaverit ovat taivastelleet että miten pieni palkka tuo on kun kaikki tuntuvat tosiaan saavan jo sen paritonnin kuussa ainakin. Itse oon lähihoitaja ja ollut kotona monta vuotta lasetn kanssa niin taidan olla aika pihalla nykyisistä palkoista...

Ihan hyvä palkkahan tuo. Itse saan vähemmän,mutta teen 30h työviikkoa. Täyspäiväisenä saisin muutaman kympin yli tuon 1800 euroa. Riippuu paljon siitä,missä asuu, eli kuinka ison osan asumiskulut haukkaa palkasta. Meilläpäin asuminen on vielä suht kohtuuhinnoissa.

jos minä saisin tuon palkan, olisin tosi tyytyväinen. mutta jos olisin lähihoitaja ja saisin tuon palkan, en tyytyis siihen.. minkähän verran tunteja tuohon kuuluu vk:ssa?
Itse aivan eri alalla, ei ole tarttenu kouluttautua, 30t viikossa töitä ja n.1500 palkka.

Noh, kyllä se mulle riittää, vaikka tiedän, että saman koulutustason omaavat saavat vähintään kaksinkertaisena. Mutta toisaalta en tee ihan täyttä viikkoa ja kyseessä on peheyritys, joten elän mieluummin vähemmällä ja teen työni niin kuin itse tykkään. Vieraalle en menisi tuolla rahalla. Enkä kyllä sillä kaksinkertaisellakaan. =)

Mu palkka on 1500 ja oon tosi tyytyväinen. Mä en voi käsitää näitä nykyajan "en nosta persettäni alle kahdella tonnilla"-ihmisiä. Jos ei omalta alalta löydy tarpeeksi kovapalkkaisia työpaikkoja, aina voi vaihtaa alaa.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
No kyllähän sillä kituuttelisi jotenkuten..

No, ei mun onneksi kituuttaa tarvii kun oon tähän asti elänyt pelkällä kotihoidontuella ja miehen liksasta ollaan maksettu talo ja mökki ja silti hyvin toimeen tultu eikä silloinkaan tarvinnu kituuttaa niin miks nyt kun tulot vanhaan verrattuna kasvoivat 1500? kuussa :-)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mu palkka on 1500 ja oon tosi tyytyväinen. Mä en voi käsitää näitä nykyajan "en nosta persettäni alle kahdella tonnilla"-ihmisiä. Jos ei omalta alalta löydy tarpeeksi kovapalkkaisia työpaikkoja, aina voi vaihtaa alaa.

Oon kyllä ihmetelly ihan samaa. Tosi tyytyväinen olisin tuohon palkkaan.

Yhteistyössä