mitä mieltä äidistä, joka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kiki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no hyi. nehän haiseekin ihan kissanruualle! Ei paljon vaadi että lapselle tekee ihan itse oikeaa ruokaa tuoreista elintarvikkeista, ei voi olla niin laiska ettei jaksa ruokaa tehä?

En olekaan ainut jonka mielestä ne haisee ihan järkyn pahalle, ja oonkin aina ihmetelly et miten jotkut lapset tykkää niitä syödä. mut kai se on niin et kaikkeen tottuu

Minä joskus ostin purkin lapselle hätävaraksi, mutta ei tullut tarvetta käyttää. Ajattelin että syödään se nyt sitten pois ettei se turhia pyöri ja mene päiväykset ja avasin kannen ja voi luoja mikä lemu. En söisi sellasta itse joten en anna lapsellenikaan!

näin juuri. tahtoisin nähdä jonkun teistä purkkiruokamammoista syömässä itse samaa mitälie spagettimoskaa tai karjalanpaistia!

Jaa-a, olisipa kiva nähdä nämä täydelliset äidit, jotka ovat niin huolissaan siitä, että jotkut lapset saavat satunnaisesti purkkiruokaa. Lasten purkkiruoka on tehty kuitenkin hyvistä raaka-aineista valvotuissa olosuhteissa ja vaikka se ei teidän täydellisten äitin mielessä näytä tai maistu hyvälle, niin se ei tarkoita, että purkkiruoka olisi pahaa. Eihän se ole edes teille tehtyä.
Purkkiruokaa enemmän olisin huolissani eineksistä, joita lapsille tuputetaan alituisesti (kalapuikot, nuggetit, suolaiset makkarat, eineslaatikot/-keitot ym) sekä makeat mehut.

Meillä tehdään jok apäivä kotiruokaa, mutta joskus annan purkkiruokaa, koska mielestäni on tärkeää, että lapsi saa myös raitista ilmaa ja liikuntaa, joka on meillä mahdollista vain aamupäivisin.

Niin ja yksi asia myös tuli mieleen.. nimittäin lapset tarvitsevat mallia vanhemmiltaan miten elämässä toimitaan. Lapset tulee mielestäni ottaa mukaan ruuanlaittoon ja kaikkeen tekemiseen mitä arjessa on. Kyllä sitä helposti tulee uusavuttomia nuoria jos lapsena ovat saaneet kaiken valmiina eivätkä oo nähneet miten asioiden kanssa toimitaan. Ei siinä mitään jos satunnaisesti harvakseltaan ostaakin kaupasta valmiina tai käy ravintolassa syömässä tai hakee ruuat kotiin, mutta joka päivä tai lähes joka päivä valmisruokien syöminen on minusta typerää. Eikä mautkaan ole aitoja kuten tuoreista tehdyt :p

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
hyvä että lapsi saa ruokaa,mutta miksi ei osta valmis aterioita kylmäaltaasta tai pakasteesta

Parempi mielestäni on purkkiruoka kuin esim kalapuikot ja ranskalaiset. Muutenkin noissa aikuisten eineksissä on lisäaineita ym enemmin.

Purkkiruoka on pienelle paljon terveellisempää kuin suolainen eines. Ajattelen...että hyvä että äiti antaa lapselleen sopivaa ruokaa vaikka ei itse osaisi kokatakkaan. Parempi purkit kun jotain hamppareita ja pizzaa tms. Vielä jos antaisi lisäksi kasviksia, hedelmiä jne niin ihan ok.

Kuulostaa miulta hyvin paljon...vaikka poju onkin vasta 2v... Päivisin poju syö tarhassa paitsi iltaruuan. Mie ja mies syödään töissä, joten ei tuu kotona arkisin pahemmin syötyä, ku vähän leipää illalla. Joten helpointa on, ku poju saa purkin.

Ja useinkin myö syödään miehen kans niin tulista ruokaa, et sitä ei poju pysty syömään. Viikonloppuisin tehään sit niin, et ku tulista ruokaa tehää, ni pojulle ensin siit osa lievemmin maustettua ja sit tulisuutta ja reilusti

Yhteistyössä