Mitä mieltä että lasten hyväksikäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IlkoseAlasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IlkoseAlasti

Jäsen
09.03.2008
555
0
16
puhuttaisiin avoimemmin.
Siis tarkottaen että lapsille kerrottaisi asiasta esim koulun alussa yms.
Jäin miettimään tuota kun katoin sen kakkosen ohjelman että jos asia nostettaisi jotenkin lapsille esiin toisiko se esille hyväksikäyttöjä ja lapsille että ne uskaltaisi/ymmärtäisi että se on väärin.
kaverin kanssa puhuin tuosta ja hän sanoi ettei lapsille saa sanoa mitään ne järkyttää,meille tuli riitaa :headwall: sanoin vaan että eikö se järkytys ole parempi kuin se että joku tekee pahaa..
äh en osaa asiaa selittää paremmin mutta
kuitenkin mitä mieltä te olette?

Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Olen kanssa varottamisen kannalla, tosin lapselle puhutaan lapsen kielella, eika mitaan yksityiskohtaisia selostuksia!

Aivan. Eikä mitään pelottelua, vaan kerrotaan että kaiken voi kertoa vanhemmille vaikka joku aikuinen pyytäisi että joku asia tehdään vanhempien selän takana. Äh. Mitenkähän tämän nyt muotoilisi? Jotenkin noin

Varmaan osa lapsista ei osaisi käsitellä asiaa ja käsittäisi sen niin että jokainen aikuisen kosketus on väärin ja ahdistuisi tai pahempaa. Osa lapsista taas ymmärtäisi asian ytimen. Vähän kuin me aikuisetkin käsitetään oman maailmankatsomuksemme mukaan asioita.
Osa lapsista saattaisi alkaa käyttämään saamansa "seksiopin" mukaan pienempiä lapsia hyväksi. Sellaisia asioita välillä kuulee uutisissa missä joku 10-12v pojat ovat raiskanneet alle koluikäisiä tai ekaluokkalaisia.....

Hirmu vaikean kysymyksen laitoit ilmoille. Itse varmaan varoita omaa tulevaa lastani pedofiileista.

Olen puhunut lasten kanssa asiasta noin kolmevuotiaasta lähtien. Siis ensin siltä tasolta, että pitää kertoa äidille jos joku koskee näihin alueisiin ja sitten näyttänyt ne omasta kehostani, että mihin ei saa vieraat koskea.

On puhuttu monet kerrat, että oudosti käyttäytyvien ihmisten lähellä ei saa pitää kovaa ääntä, ei osoitella, ei nauraa (muillekaan asioille). Ei saa ottaa syötävää, eikä juotavaa tuntemattomilta, ei edes puhua heille, ei mennä kenenkään kyytiin. Ja sanonut, että jos sanovat, että heillä on karkkia, kissanpentuja mitä tahansa, pitää soittaa äidille ja mennä jonnekin turvaan.

Minusta kuuluu ihan kasvatukseen kertoa se, että aikuisia (ja lapsiakin) on pahojakin ja he voivat satuttaa. En ole mitään kuvia näyttänyt tai kammottavia juttuja kertonut, vaan ihan kertonut sen, miten he voivat suojautua. Olen sanonut, että jos aikuinen tarttuu kiinni, saa aikuista tökätä, lyödä, purra tms.

en minä ollu varmaan ku ekalla ku äiti yks ilta kerto että on olemassa semmosia namusetiä ja niitä täytyy varoa, sillä ne on pahoja ja paikat särkyy ku semmonen laittaa pippelin väkisin pieneen tyttöön. muistinpahan olla varovainen!

Alkuperäinen kirjoittaja Nos habebit humus:
Olen puhunut lasten kanssa asiasta noin kolmevuotiaasta lähtien. Siis ensin siltä tasolta, että pitää kertoa äidille jos joku koskee näihin alueisiin ja sitten näyttänyt ne omasta kehostani, että mihin ei saa vieraat koskea.

On puhuttu monet kerrat, että oudosti käyttäytyvien ihmisten lähellä ei saa pitää kovaa ääntä, ei osoitella, ei nauraa (muillekaan asioille). Ei saa ottaa syötävää, eikä juotavaa tuntemattomilta, ei edes puhua heille, ei mennä kenenkään kyytiin. Ja sanonut, että jos sanovat, että heillä on karkkia, kissanpentuja mitä tahansa, pitää soittaa äidille ja mennä jonnekin turvaan.

Minusta kuuluu ihan kasvatukseen kertoa se, että aikuisia (ja lapsiakin) on pahojakin ja he voivat satuttaa. En ole mitään kuvia näyttänyt tai kammottavia juttuja kertonut, vaan ihan kertonut sen, miten he voivat suojautua. Olen sanonut, että jos aikuinen tarttuu kiinni, saa aikuista tökätä, lyödä, purra tms.

näin olen omillenikin puhunut.

Ja tosiaan et tarkoittanut että puhutaan "aikuisten" tyyliin asiat vaan koittaa sanoa lapsen ymmärtämisen mukaan.
On niin lisääntynyt tuo hyväksi käyttöjen julkitulo,saisi aikuiset havahtumaan ja varoittamaan omiaan sillä se hyväksi käyttäjä voi olla kuka tahansa meistä.
ja toinen mihin että pedofiilien tuomiot saisi nousta hurjasti ja ei mitään ekakertalainen puolella juttuja :headwall:
sapettaa hitosti miettiä noita kun yksin voi mitään asialle tehdä mutta :headwall:

meillä kerroin jo neidille kun oli 6V ja rupesi oleen pihalla yksin ja mitään ei ole neidin elämään vaikuttanut.itse olin pedofilin uhri kun olin 6-10V joten parempi kertoa ajoissa kun katua.

Yhteistyössä