Mitä mieltä hinnasta (vaatteiden myymineni/ostaminen)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aloittelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aloittelija"

Vieras
Maksoin lapsen haalarista 99 euroa ja haalari oli käytössä huhtikuusta marras/joulukuuhun eli ns. kolme kautta (kevät, kesä (kesällä muutamia käyttökertoja), syksy). Myin haalarin erittäin hyväkuntoisena eteenpäin 40 eurolla. Tuohon 40 euron hintaan sisältyi haalarin lisäksi saman merkin pipo, vk-hanskat, töppöset ja uudet kurarukkaset.

Vähän jäi vaivaamaan, että olisinko saattanut saada vähän enemmänkin rahaa ko. setistä jos olisin myynyt parempana ajankohtana. Nyt myin sesongin jälkeen ja huutajia ei oikein ollut.

Jos kyseessä olisi pelkkä haalari 99/40 euroa niin olisin toki tyyvyäinen mutta nyt siis tuolla neljällä kympillä meni kaikki asusteetkin. Teinkö hyvät kaupat?
 
Mä olen ostanut Reimateccejä uutena ja myynyt niitä priimakuntoisena pois 25€ hinnalla. Kyllä mä voisin siihen laittaa hintaa lisää sen 15€ ja antaa asusteita sitten mukaan myös. Ja kokisin ihan hyvät kaupat tehneeni :)

Kyllähän sä olisit enempikin rahaa saattanut saada. Tai sitten et. Mutta mun mielestäni se 40€ on oikein kiva raha ja saitpahan kaappeihin lisää tilaa, joten en jäisi asiaa sen enempiä pohtimaan :)
 
Mä olen ostanut Reimateccejä uutena ja myynyt niitä priimakuntoisena pois 25€ hinnalla. Kyllä mä voisin siihen laittaa hintaa lisää sen 15€ ja antaa asusteita sitten mukaan myös. Ja kokisin ihan hyvät kaupat tehneeni :)

Kyllähän sä olisit enempikin rahaa saattanut saada. Tai sitten et. Mutta mun mielestäni se 40€ on oikein kiva raha ja saitpahan kaappeihin lisää tilaa, joten en jäisi asiaa sen enempiä pohtimaan :)

Ok :) Kiva kuulla, etten ollut ihan pihalla hinnoittelussa -ja kai sen siitäkin tietää että kaupat kuitenkin syntyi. Ja totta, turha sitä on jälikäteen enäää miettiä. Ei muua kuin uutta matoa koukkuun ;)
 
[QUOTE="vieras";28394936]Ihan ok mielestäni. Itse olin juuri lastentarvikekirpputorilla myymässä ja melkein uusista, priimakuntoisista haalareista ei kukaan yli 15€ halunnut maksaa.[/QUOTE]

Ok. Minä myin huutiksessa, kun olen käsittänyt että siellä kuitenkin yleensä saa paremmat rahat kuin kirppiksellä myydessä.
 
[QUOTE="Aloittelija";28395028]Ok. Minä myin huutiksessa, kun olen käsittänyt että siellä kuitenkin yleensä saa paremmat rahat kuin kirppiksellä myydessä.[/QUOTE]

Varmasti saakin paremmat rahat, ainakin itse olen joskus tori.fi kautta saanut reilustikin enemmän. Aina ei vaan jaksa sitä sumplaamista ostajaehdokkaiden kanssa, joten tällä kertaa pistin ulkoiluvaatteetkin myyntiin lastentarvikekirppikselle. Kaikki meni, mutta tosiaan hirveitä hintoja ei voinut pyytää. Naapuripöydät kuitenkin pullollaan samaa tavaraa. Kyse siis sellaisesta muutaman tunnin kestävästä tapahtumasta, jossa itse ollaan myymässä.
 
No ostaja olisi voinut saada vastaavan haalarin samalla hinnalla alennusmyynnistä ihan uutena, joten mun mielestä sait hyvän hinnan. Ehkä olisit voinut saada enemm'n, tai sitten haalari olisi voinut jäädä myymättä liian korkean hintapyynnön takia. Itse en anna isoa rahallista arvoa rukkasille, lakeille ym. koska niitä löytyy yleensä tosi halvalla kirppareilta.
 
  • Tykkää
Reactions: Oisku
[QUOTE="vieras";28395216]No ostaja olisi voinut saada vastaavan haalarin samalla hinnalla alennusmyynnistä ihan uutena, joten mun mielestä sait hyvän hinnan. Ehkä olisit voinut saada enemm'n, tai sitten haalari olisi voinut jäädä myymättä liian korkean hintapyynnön takia. Itse en anna isoa rahallista arvoa rukkasille, lakeille ym. koska niitä löytyy yleensä tosi halvalla kirppareilta.[/QUOTE]

Ok.

Samaan aikaan oli myynnissä pari vastavaa (mutta ei ihan samanlaista) haalaria, joissa hintapyyntö oli 10-20 euroa korkeampi. Taisi molemmat jäädä myymättä ainakin sillä kierroksella, mutta sitähän ei voi tietää oliko ongelmana liian korkea hinta vai "väärä" kuosi.
 

Yhteistyössä