Mitä mieltä jos tukia saavilla on astiasetit, pyyheet Luhtaa jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Veronmaksaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haluaisinpa nähdä ihmisen, joka ei mitään tukea saa :D tähän kun lasketaan mukaan kunnallinen perusterveydenhoito, päiväkodit, koulut... Nalle Wahlrooskin saa aikamoiset maataloustuet...

[QUOTE="Vieras";28650820]Niin, onko reilua että tukia saavilla on tuollaisia hienouksia arkikäytössä?
Tuet minimiin ja kunnille keräyspisteitä mistä vähätuloiset voi hankkia kipponsa lahjoitettujen joukosta. Tai rahalippusia kirpputoreille.

Miksi muiden pitäisi kustantaa toisten Marimekot/Iittallat?[/QUOTE]

No en ole itse työtön eli ketjun aloittajan (varmaan provo, mutta...) mielestä olenkin oikeutettu mainittuihin tuotteisiin. Mutta siis itselleni nämä merkit eivät ole tärkeitä, en välitä niistä. Olen ostanut kirppikseltä Marimekon paitoja esim. lapsille, koska ne raitakuosit ovat aika unisex ja kivoja, mutta ihan samalla lailla olen ostanut kirppikseltä jotain muuta raitapaitaa, siis eri merkkiä. Molemmissa ollut sama hinta. Ja jotain Iittalaa ja ties mitähän kertyy vuosien aikana, vaikkei haluaisikaan. Itsekin sain kaikenlaista kippoa ylioppilaslahjaksi, joista osa on vieläpä kadonnut. (Tai siis ovat tallessa kyllä, jossain vanhempieni kaapeissa ja laatikoissa, mutta itse en ole niitä kaipaillut.)

Joten kyllähän noita kertyy. Minusta nuo eivät edes ole mitään luksustuotteita.

jää työttömäksi, ja on ennen sitä ostanut Teema-astiastoa ja Vallilan lakanoita? Täytyykö ne kaikki myydä kirppiksellä, jotta jollakin kyylällä ei ole huono olo, kun työttömällä on ns. merkkikamaa.

Ai niin, Luhta ei mielestäni ole mikään kovin kallis merkki. Etenkin Luhta Outletistä saa ajoittain halvemmalla Luhdan pyyhkeitä ja lakainoita kuin mitä vastaavat "merkittömät" Anttilassa maksavat...

Ensimmäinen asia, mitä ihmettelen, on se, että pidät Luhtaa jonain luksusmerkkinä. Voi pyhä jysäys. Nythän Luhdan Missoni-kopiopyyhkeitä saa muuten jokaisesta lähi-Siwastakin. Kai ne on taas jotain "kerää merkeillä" -krääsää.

Mutta ei sillä, kyllähän jotain Marimekon pyyhkeitäkin löytää nyt alennusmyynneistä samaan hintaan, tai jopa halvemmallakin, kuin mitä jotkut nimettömät rievut maksavat normaalihintaisina.

Vaikka kyllähän ihmiset antavat paljon kodintavaroita lahjaksikin. Pyyhesetti on aika tyypillinen tupari-, hää- tai valmistujaislahja.

Yhteistyössä