mitä mieltä miehestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi ap :hug: Kyllä sä nyt aliarvioit itsesi! Ansaitset parempaa, ja sulla on myös kaikki mahdollisuudet löytää kumppani, joka arvostaa sinua ja osallistuu kodinhoitoon, raskausarvet ei säikytä ketään! Miehesi on tainnut muuttaa kanssasi yhteen suoraan äitinsä valmiista ruokapöydästä ja siivotusta kodista, olettaen että sinä jatkat hänen äitinään.
Sinuna kyllä ottaisin ja lähtisin.

mä ensin olisin neuvomassa kaikkea puhumista mutta jos on pettänyt ja lyönyt/kuristanut niin sanon että lähde ja äkkiä. se ei ole hyväksi lapsellenne ja vaikka kuinka olisi vasta itse nuori tuo miehesi niin nuo kaksi asiaa on semmoisia että hän tulee kyllä jatkamaan niitä vaikka minkä ikäinen onkaan! kaiken muun voi kestää mutta ei lyömistä tai pettämistä! ja sillä ei ole mitään merkitystä onko lapsi vai ei koska lapsi voi hyvin kun aikuinen voi hyvin, eli jätä se!

Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Voi ap :hug: Kyllä sä nyt aliarvioit itsesi! Ansaitset parempaa, ja sulla on myös kaikki mahdollisuudet löytää kumppani, joka arvostaa sinua ja osallistuu kodinhoitoon, raskausarvet ei säikytä ketään! Miehesi on tainnut muuttaa kanssasi yhteen suoraan äitinsä valmiista ruokapöydästä ja siivotusta kodista, olettaen että sinä jatkat hänen äitinään.
Sinuna kyllä ottaisin ja lähtisin.

Joo, isänsä hoivissa asui ennen kun muutettiin yhteen..

Miehestä ei oo vieläkään kuulunut mitään, en sit tiä onko menny töihin..
Yleensä kyllä on ollu tunnollinen työasioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:
mä ensin olisin neuvomassa kaikkea puhumista mutta jos on pettänyt ja lyönyt/kuristanut niin sanon että lähde ja äkkiä. se ei ole hyväksi lapsellenne ja vaikka kuinka olisi vasta itse nuori tuo miehesi niin nuo kaksi asiaa on semmoisia että hän tulee kyllä jatkamaan niitä vaikka minkä ikäinen onkaan! kaiken muun voi kestää mutta ei lyömistä tai pettämistä! ja sillä ei ole mitään merkitystä onko lapsi vai ei koska lapsi voi hyvin kun aikuinen voi hyvin, eli jätä se!

Ei oo ollu väkivaltainen pitkään aikaan.
Ei siis ole ikinä uhkaillut väkivallalla, joskus humalassa on sit lyönyt tms.. reikiä oli joskus ovet täynnä, mut siit on jo aikaa.

Luottamusta mulla ei oo miestä kohtaan..jotenkin ajattelen et kun se jossain on vaikka viihteellä, niin et jos se pettää niin sit pettää, mut sit me kyllä lähdetään heti. Joskus olen antanut anteeksi, mut en enää kun on lapsikin talossa.

Oma poika tuli isäksi 20 vuotiaana tyttöystävän hankkiuduttua raskaaksi vaikka tiesi ettei poikani halua lapsia.Tuskin koskaan mutta ei ainakaan 20 vuotiaana,vastavalmistuneena työttömänä tyttöystävän opintojen ollessa kesken.
Lisäksi suhde oli huono muutenkin,erottu oltiin jo kaksi kertaa ja kun kolmas ero oli käsillä tulikin ilmoitus olen raskaana ja abortti on poissuljettu vaihtoehto.
Siinä sitten odotettiin raskausaika ja istuttiin kaksin kämpässä,poikani ei saanut edes kotonaan käydä ilman että järjetön huuto alkoi:mee vaan niin pakkaan kamani ja häivyn kun ei sua tää perhe-elämä tunnu kiinnostavan.

Vauvaa lähdettiin synnyttämään toiselle paikkakunnalle,kotiin jäi kissaäiti ja vastasyntyneet pennut.Poikani oli välinpitämätön ja paska isä kunnei istunut sairaalassa yötäpäivää vauvan vieressä,parempi olisi tietysti varmaankin ollut tappaa ne kissat nälkään kun että kävi niitä ruokkimassa.

Vauvan ollessa kuukauden ikäinen äiti pakkasi kamansa,vauvansa ja muutti toiselle paikkakunnalle kunnei tästä nyt vaan tule taas mitään, kunnei sinusta ole mihinkään.

Sen jälkeen onkin sitten syyllistetty kunnei käy lastaan tapaamassa ja hyppää siellä aina kun käsky käy.Tosi helppoa työttömänä maksella tapaamisesta aiheutuvia matkakustannuksia kun ne on 60 viikonlopulta.Ei peruspäivärahalla ihan joka viikonloppu siellä hypitä.

Koitappa tuossa sitten solmia jonkinlainen isä-lapsisuhde ennenkuin lapsi on senverran iso että ymmärtää ja voi olla irti äidistä senverran että voi viikonlopuiksi lähteä isän mukaan.
Nyt ei voi tuntia olla tai huutaa itsensä läkähdyksiin kun on opetettu siihen että äiti on naaman edessä 24 tuntia vuorokaudessa.

Mitään poikani ei saisi lapsen kanssa tehdä,ei syöttää kun ei siitä mitään tule,tuskin paskavaippaa osaa vaihtaa (vaihteli niitä kotona pikkusisaruksille jo aikoinaan)
Kaikki vähätellään mitä toinen olis tehnyt ja aina sai haukkumiset palkaksi.

Mitä olen heitä seurannut on kommenttini seuraavanlainen:
Älkää alkako kakaroina kakaroita tehdä vaan kasvakaa ensin itse aikuisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
kyllä mä kannatan eroa.
meillä eka kun syntyi niin ukolle iski joku -iikapua-vaihe, kesti n.6kk. teki ja oli ja noin, mutta kotona ei ihan kauheesti viihtyny. kerran annoin vaihtoehdot että joko me nyt ollaan se nro 1 tai sit mä kävelen ovesta pihalle. nyt oltu yhdessä 10v, kolme lasta.
MUTTA kun kerran ukkoos ei tuomonen tehoa niin sit vaan kimpsut ja kampsut kainaloon ja menoks.

Pääsisitkö vaikka viikonlopuks johonki? siskon luo? vanhemmille?
lähdet vaan etkä ilmoittele, katot kui kauan menee ennen ku "mies" perään soittelee.
ja hanki se asunto hetipianäkkiä.

en mä viitti mennä "vaivaks" siskoille kun heilläkin on lapsia ja tää meijän pikkuneiti on aika kova vielä heräilemään öisin.. :/

Mietityttää vähän kun ruisrockihan on nyt vkl? Ja jos mies on ottanut kunnolla eilen (ilmeisesti kun ei ole kotii tullu)..niin en ihmettelis jos hänen kaverit houkuttelis mukaan festareille. Vaikka ylimääräistä rahaa ei olis.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
En nyt jaksanut lukea koko ketjua, mutta tuo alotus kuulosti siltä, että jotenkin odotat parempia aikoja.. :/ Mä voin omasta kokemuksesta sanoa, että ihminen ei muutu. Mä seurustelin monta vuotta alkoholisti narsisti miehen kanssa, ja oikeastaan ainoa, mikä sai mut jaksamaan sitä vaikeaa suhdetta oli ajatus siitä, että ehkä mies joskus muuttuu tai "kasvaa aikuiseksi". Aina kun mä ajattelin eroa, niin sit tuli sellanen ajatus, että no mä katon joulun yli tai mä katon tän kesän vielä, ja jos ei muutu, niin sit mä lähden. Meni neljä joulua, neljä kesää ennen kuin mä tajusin, että ei helvetti, tuo ihminen ei ole neljään vuoteen muuttunut mihinkään...

Meillä oli paljon riitoja, mies joi paljon ja oli silloin tosi arvaamaton. Tappouhkauksia tuli monta kertaa ja lisäksi mies oli vakaasti sitä mieltä, että mun pitäis saada kunnolla turpaan, jotta mä oppisin ymmärtämään elämän realiteettejä... Tarjoutui jopa itse hoitamaan koko homman. Muutaman kerran löi ja muutaman kerran heitteli tavaraoita mua päin. Riehui ja hajotti asuntoa. Ja aina mä jäin, koska mä aattelin, että kyllä se tästä...

Mies ei myöskään tehnyt kotitöitä, joskus jos imuroi, sitä piti ylistää monta viikkoa, kuinka ihana mies se on, kun se tekee kotitöitä. Useimmiten kuitenkin aina valitti siitä, kuinka ei taaskaan ole puhtaita vaatteita kaapissa.

Meillä oli koirakin, miehen toivomuksesta, mutta mä annoin sen pois, koska en kestäny hoitaa sitä yksin siinä elämäntilanteessa ja en kestäny katsoa, kun mies raivosi koiralle ja kävi siihen käsiksi. Miehen mukaan ei voi tehdä lapsia kanssani, koska mä kuitenkin kyllästyisin niihin ja antaisin ne pois. Luojan kiitos meille ei sitten lapsia tullutkaan...

Mies myös suuteli muita naisia suhteemme aikana ja olisi halunnut mennä pidemmällekin. Hän myös iski ja vonkasi muita naisia mun silmien edessä.

Nyt, kun erosta on jo muutama vuosi, oon alkanut miettimään, että miten paljon sitä ihminen kestää vaan sen takia, että uskoo sen rakkauden muuttavan toisen. Mä kestin väkivallan (henkisen ja fyysisen), alistamisen, kaiken sen paskan vaan sen takia, että mä vakaasti uskoin siihen, että kun mä vaan tarpeeks rakastan... Jätin miehen sitten kun kuulin, että hänellä oli ollut toinen suhde kuukausia mun selän takana. Miehen mukaan tämäkin oli mun vika, koska mun olis vaan pitäny antaa hälle lupa käydä vieraissa, niin mitään tämmöstä ei olis koskaan tapahtunu...

Mies on nyt 29 ja mitä oon kuullu, ei vieläkään ole meno muuttunut mihinkään... Enkä usko, että ikinä muuttuukaan, koska miehen mukaan hänen käytös on normaalia ja mulla ei vaan ollu tajua oikeesta elämästä....

Mut ap, :hug: ja oikeesti voimia!! mulla ei ollut ton kusipään kanssa lapsia, mutta vaikka toinen olis miten ihana tahansa ja vaikka olis miten hyviä hetkiä, mutta jos et sä ole onnellinen niin... Mä en usko enää siihen, että toista ihmistä voi väkisin muuttaa, varsinkin jos toinen ei koe tekevänsä väärin... mieti oikeesti nainen!!! Sä ansaitsen parempaa!! Mä olin niin varman, että mä en koskaan löydä ketään, mutta niinpä vaan löysin ja oon nyt onnellisesti naimisissa ja meillä on ihana pieni tyttö eikä mun tarvii enää koskaan kyseenalaistaa suhdetta tai olla ainoa "antava" osapuoli... Maailma on ihania miehiä täynnä (vaikka tietysti mulla on se ihanin ;) )

:hug: :hug:

Menipäs vilunväreet... Ihan kuin mun elämästä! Paitsi että meille tuli se lapsi. Mutta juuri tuollaistahan se oli. Pitäis kaivella vanha päiväkirja. Olen aina ollut sellainen, että kirjoitan vain kun on asiat rempallaan. Tuolloin tuli paljon tekstiä. Nykyisen mieheni aikaan yritin aloittaa päiväkirjaa uudelleen, mutta ei ollut kirjoitettavaa. Kamala muistella niitä aikoja.. On ollut typerä ja aina vaan odottanut ja toivonut, että kyllä se tästä. Mutta sitten raskausaikana tuli joku lopullinen valo munkin päähän, että ei se muutu ja lasta en halunnut tuolle altistaa. Siksi lähtöpäätös tuli viimein aikaäkkiä.

Mulla ihan sama juttu ton päiväkirjan kanssa!! :) Paitsi että mulla ei ole niitä enää tallessa. Sillon kun mä lähdin tota suhdetta käsittelemään, siis eron jälkeen, niin mä luin ne päiväkirjat kertaalleen läpi ja elin ne kipeimmätkin hetket mielessäni uudestaan ja sitten mä revin ne päiväkirjat ja heitin pois (ja kuvainnollisesti heitin pois sen ajanjakson mun elämästä). Ja se vapautti. Tottahan se on, että en mä niitä kauheuksia koskaan unohda. Mutta ne ei enää vaikuta muhun samalla tavalla. Ne kuuluu mun elämään menneisyytenä . Mulla on se asenne, että mitään en kadu, koska mitään ei saa tekemättömäks, mutta mä opin siitä ajanjaksosta ihan helvetin paljon! Vaikea sitä on selittää. Mä olin niin tavattoman ylpeä itsestäni sillon kun lähdin siitä suhteesta. Mä olin miettiny eroa monta kertaa ja pari kertaa me erottiinkin mutta mä menin aina takas. Ja kun mä viimesen kerran lähdin niin mä olin niin ylpee itestäni ja mä tiesin, että se oli viimenen kerta!! :) Olo oli ihan samanlainen kun joskus pienenä kun kesäloma alko. Jos vaan voi olla vapaa olo, niin sillon mulla oli ja oli niin henkisesti kuin fyysisestikin helpompi hengittää...

Alkuperäinen kirjoittaja isäksi ei kasveta yhdessä yössä:
Oma poika tuli isäksi 20 vuotiaana tyttöystävän hankkiuduttua raskaaksi vaikka tiesi ettei poikani halua lapsia.Tuskin koskaan mutta ei ainakaan 20 vuotiaana,vastavalmistuneena työttömänä tyttöystävän opintojen ollessa kesken.
Lisäksi suhde oli huono muutenkin,erottu oltiin jo kaksi kertaa ja kun kolmas ero oli käsillä tulikin ilmoitus olen raskaana ja abortti on poissuljettu vaihtoehto.
Siinä sitten odotettiin raskausaika ja istuttiin kaksin kämpässä,poikani ei saanut edes kotonaan käydä ilman että järjetön huuto alkoi:mee vaan niin pakkaan kamani ja häivyn kun ei sua tää perhe-elämä tunnu kiinnostavan.

Vauvaa lähdettiin synnyttämään toiselle paikkakunnalle,kotiin jäi kissaäiti ja vastasyntyneet pennut.Poikani oli välinpitämätön ja paska isä kunnei istunut sairaalassa yötäpäivää vauvan vieressä,parempi olisi tietysti varmaankin ollut tappaa ne kissat nälkään kun että kävi niitä ruokkimassa.

Vauvan ollessa kuukauden ikäinen äiti pakkasi kamansa,vauvansa ja muutti toiselle paikkakunnalle kunnei tästä nyt vaan tule taas mitään, kunnei sinusta ole mihinkään.

Sen jälkeen onkin sitten syyllistetty kunnei käy lastaan tapaamassa ja hyppää siellä aina kun käsky käy.Tosi helppoa työttömänä maksella tapaamisesta aiheutuvia matkakustannuksia kun ne on 60 viikonlopulta.Ei peruspäivärahalla ihan joka viikonloppu siellä hypitä.

Koitappa tuossa sitten solmia jonkinlainen isä-lapsisuhde ennenkuin lapsi on senverran iso että ymmärtää ja voi olla irti äidistä senverran että voi viikonlopuiksi lähteä isän mukaan.
Nyt ei voi tuntia olla tai huutaa itsensä läkähdyksiin kun on opetettu siihen että äiti on naaman edessä 24 tuntia vuorokaudessa.

Mitään poikani ei saisi lapsen kanssa tehdä,ei syöttää kun ei siitä mitään tule,tuskin paskavaippaa osaa vaihtaa (vaihteli niitä kotona pikkusisaruksille jo aikoinaan)

Siis mikä tää nyt oikeen oli?
Tässä ei oo mitään samaa mitä meillä. paitsi ikä?
Mulla on anopin kanssa loistavat välit, niinkun miehen koko suvun kanssa!
Anoppi on ihmetellyt poikansa touhuja yhtä lailla.
Ja meillä mies on kyllä saanut mennä! päivittäin pyörii kaveriensa kanssa.

Kun erosta ollaan puhuttu välillä, niin mä suon kyllä mieheni näkevän tyttöänsä, niin paljon kuin vaan ehtii! Ja jos erilleen muutetaan, niin välimatkaa tuskin tulee 2km enempää. Ja välit kyllä pyritään pitämään hyvinä.

Lastani en kadu!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis mikä tää nyt oikeen oli?
Tässä ei oo mitään samaa mitä meillä. paitsi ikä?
Mulla on anopin kanssa loistavat välit, niinkun miehen koko suvun kanssa!
Anoppi on ihmetellyt poikansa touhuja yhtä lailla.
Ja meillä mies on kyllä saanut mennä! päivittäin pyörii kaveriensa kanssa.

Kun erosta ollaan puhuttu välillä, niin mä suon kyllä mieheni näkevän tyttöänsä, niin paljon kuin vaan ehtii! Ja jos erilleen muutetaan, niin välimatkaa tuskin tulee 2km enempää. Ja välit kyllä pyritään pitämään hyvinä.

Lastani en kadu!!

Samaa heti se että tehdään vauva suhteeseen joka on valmiiksi perseellään.
Muusta en viitsi edes kommentoida.

Minäkin sanon, että lähde. Olet vielä todella nuori ja löydät kyllä uuden miehen. Nykyinen miehesi ei käytöksen perusteella vielä edes ole mies vaan pelkkä poikanen. Kummasti elämä voi olla kevyempää kahden lapsen kanssa, vaikka etukäteen pelkää yksin jäämistä. Tsemppiä!

Minkä ihmeen takia naiset löytävät kaikki rentut ja muut huligaanit itselleen? Jostain hoivaamisvietistä kyse? Sitten ihmetellään, kun tuo ''laiskapaska'' vaan vonkailee seksiä, ryppää, pettää, hakkaa jne.

Miksi muuten ap olet tuon klopin kanssa ?
Kirjoitit, että pärjäsit hyvin lapsen kanssa kahdestaan sillä aikaa kun tuo kloppi oli intissä. Miksi et nyt pärjäisi ?
Mitä tuo kloppi ihan oikeasti tekee sinun tai lapsen eteen ? Miten se auttaa ja tukee sinua ?
Missä on hänen kunnioitus sinua, teidän liittoa ja lasta kohtaan ??
Nytkin on missä lie ja sinä hoidat yksin kaiken muun.... Ihan oikeasti herää jo !!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole totta:
Miksi muuten ap olet tuon klopin kanssa ?
Kirjoitit, että pärjäsit hyvin lapsen kanssa kahdestaan sillä aikaa kun tuo kloppi oli intissä. Miksi et nyt pärjäisi ?
Mitä tuo kloppi ihan oikeasti tekee sinun tai lapsen eteen ? Miten se auttaa ja tukee sinua ?
Missä on hänen kunnioitus sinua, teidän liittoa ja lasta kohtaan ??
Nytkin on missä lie ja sinä hoidat yksin kaiken muun.... Ihan oikeasti herää jo !!!!

Herätty on!
Nimenomaan tuo kunnioitus tuntuu hänen puoleltaan puuttuvan.
Olen kysynyt että eikö hän arvosta lainkaan sitä mitä teen. (siis kotiäitiyttä yms) Niin arvostaa kuulemma, mutta ei se siltä vaikuta..

Sun miehes arvostaa sitä, että saa kotona ruuan ja puhtaat vaatteet, sitten on taas hyvä jatkaa matkaa. Tai eipä se taida sitäkään arvostaa, kunhan vaan olettaa että näin on. Seksiäkin on varmaan kun haluaa, koska sä haluat myös edes jonkinlaista "läheisyyttä" joskus. Niin tuttua... Mutta niin kuin äitini sanoi "Aina yhden lapsen kanssa pärjää!" ja tarkoitti juuri sitä, että on helpompaa ilman miestä joka on toinen kakara.

Sinä pystyt mihin vaan AP!
Mies ei ole sinun arvoisesi ja on kyllä näyttänyt sen monella tavalla.
Ala ihmeessä järjestelemään nyt asioita, niin että voitte pikkuisen kanssa aloittaa oman elämän :)
Olisiko sukulaisista/ anopista apua näissä järjestelyjutuissa? Jos anoppikin on samoilla linjoilla kanssasi, ettei ymmärrä poikansa touhuja, häneltä voisi löytyä tukea myös erilleen muuttamiseen. Ja varmasti myös hoitoapua pikkuiselle, niin saisit hoitaa elämän taas mallilleen :)

Kunnollisia miehiä kyllä löytyy tästä maasta :)
Ei ne kaikki miehet tuijota ulkonäköä ja pikkuvirheitä vartalossa. Minäkin olen löytänyt nykyisen miehen monen vuoden yh-elämän jälkeen, enkä tosiaankaan ollut missään missin mitoissa silloin :)

Oijoi. Tämä on taas niitä anoppeja, että "ei mun poika".

Eikä mun mielestä ainakaan tässä tarinassa mitään muuta samaa kuin ikä.

Yhteistyössä