Mitä mieltä? MITÄ MIELTÄ? Phuuh.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelevä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelevä"

Vieras
Minkä hele-vetin takia naisten pitää JATKUVASTI tälläkin palstalla kysellä mitä mieltä muut naiset ovat milloin mistäkin asiasta? On sitten kyseessä miehen sanomiset tai tekemiset, lasten kasvatus, asuminen, pukeutuminen tai mikä tahansa. Eniten tunnutaan olevan kiinnostuneita toisten mielipiteistä asioissa jotka eivät kysyjälle itsellekään tippaakaan kuulu, esimerkiksi muiden ihmisten parisuhdetilanteet ja niihin liittyvät asiat.

Ovatko tämän päivän naiset niin heikkoitsetuntoisia ja kyvyttömiä etteivät uskalla tai kykene muodostaa omia mielipiteitään mistään asioista vaan aina pitää tulla vähintään palstalle kysymään mitä muut samanlaiset pöljät ovat asiasta mieltä? Ovatko nämä juuri niitä naisia joiden itsetuntokin on joidenkin facebook-tykkäysten varassa kun itsestä ei ole tai ei koeta olevan yhtään mihinkään.

Joku selittäköön jos osaa tai viitsii. Tai sitten voitte tietysti ensiksi kysyä muilta mitä mieltä he ovat tästä aloituksesta.

• Tykkää
Reactions: päätön
[QUOTE="ihmettelevä";29970095]Minkä hele-vetin takia naisten pitää JATKUVASTI tälläkin palstalla kysellä mitä mieltä muut naiset ovat milloin mistäkin asiasta? On sitten kyseessä miehen sanomiset tai tekemiset, lasten kasvatus, asuminen, pukeutuminen tai mikä tahansa. Eniten tunnutaan olevan kiinnostuneita toisten mielipiteistä asioissa jotka eivät kysyjälle itsellekään tippaakaan kuulu, esimerkiksi muiden ihmisten parisuhdetilanteet ja niihin liittyvät asiat.

Ovatko tämän päivän naiset niin heikkoitsetuntoisia ja kyvyttömiä etteivät uskalla tai kykene muodostaa omia mielipiteitään mistään asioista vaan aina pitää tulla vähintään palstalle kysymään mitä muut samanlaiset pöljät ovat asiasta mieltä? Ovatko nämä juuri niitä naisia joiden itsetuntokin on joidenkin facebook-tykkäysten varassa kun itsestä ei ole tai ei koeta olevan yhtään mihinkään.

Joku selittäköön jos osaa tai viitsii. Tai sitten voitte tietysti ensiksi kysyä muilta mitä mieltä he ovat tästä aloituksesta.[/QUOTE]

Jotain sellasta varmaan joo. Ei uskalleta luottaa omiin mieltymyksiin ja olla kuten itse tahtoo. mietitään liikaa ympäristön mielipiteitä. Toisaalta en ihmettele, tuntuu että nykyään ihmine on toiselle susi. Ei suvaita sitä että joku elää kuten haluaa ja ollaan hyvinkin tiukkaan arvostelemassa ja haukkumassa. Millon se asia on nimi, millon tukka. millon paino, millon asumismuoto jne..............

[QUOTE="ihmettelevä";29970095]Minkä hele-vetin takia naisten pitää JATKUVASTI tälläkin palstalla kysellä mitä mieltä muut naiset ovat milloin mistäkin asiasta? On sitten kyseessä miehen sanomiset tai tekemiset, lasten kasvatus, asuminen, pukeutuminen tai mikä tahansa. Eniten tunnutaan olevan kiinnostuneita toisten mielipiteistä asioissa jotka eivät kysyjälle itsellekään tippaakaan kuulu, esimerkiksi muiden ihmisten parisuhdetilanteet ja niihin liittyvät asiat.

Joku selittäköön jos osaa tai viitsii. Tai sitten voitte tietysti ensiksi kysyä muilta mitä mieltä he ovat tästä aloituksesta.[/QUOTE]

Ovat.

Mun mielestä tos ois kysymys enempi siitä että toisten mielipiteet kiinnostaa. Eihän ne silti välttämättä vaikuta omaan mielipiteeseen. Toisaalta esim. keskellä parisuhdekriisiä voi jonkun toisen mielipide antaa uuden näkökulman tilanteeseen jota ehkä siinä kriisin keskellä ois vaikea itse löytää.

Ja jos on vaikka uus kampaus niin miksei saisi olla kiinnostunut siitä mitä mieltä muut siitä on?

Olen miettinyt samaa mutten ole viitsinyt kysyä. Tosielämässä tuntemani naiset eivät kysy jatkuvasti muiden mielipiteitä omista asioistaan.

En mäkään kysele mutta jos esim. siskolle paasaan tosta ukosta niin se ihan kysymättä kertoo oman mielipiteensä :laugh:.
Ja onhan keskustelu ehkä muutenkin erilaista livenä kuin palstalla.

Esim. jos mulla ois se uus kampaus niin osa tapaamistani ihmisistä kommentois sitä ihan oma-aloitteisesti. Palstalla niin ei käy ellei itse laita kuvaa tänne, tietysti kuvan yhteyteen voi kirjoittaa vaikka "mun uus kampaus" sen "mitä mieltä" sijasta mutta oikeestihan tarkoitus ois silti saada mielipiteitä siitä kampauksesta.

Mun mielestä on fiksua kysellä muiden mielipiteitä. Joskus on vaikea ymmärtää toisen ajatuksia tai käyttäytymistä. Jos asiaa menee kysymään suoraan toiselta, niin herkässä tilanteessa asia voi lukkiintua entisestään (esim riitatilanne puolisoiden välilä). Keskustelu palstalla voi saada oman ajattelun laajentumaan ja ymmärtämään, että on olemassa muitakin tapoja kuin se oma ainut mahdollinen tapa tehdä asioita. Ja vaikka täälä.kyseleekin mielipiteitä, niin itse sitä viime kädessä päättää, miten toimii eikä suinkaan tarvitse toimia palstan neuvojen mukaisesti.

Mun mielestä tos ois kysymys enempi siitä että toisten mielipiteet kiinnostaa. Eihän ne silti välttämättä vaikuta omaan mielipiteeseen. Toisaalta esim. keskellä parisuhdekriisiä voi jonkun toisen mielipide antaa uuden näkökulman tilanteeseen jota ehkä siinä kriisin keskellä ois vaikea itse löytää.

Ja jos on vaikka uus kampaus niin miksei saisi olla kiinnostunut siitä mitä mieltä muut siitä on?

peesi

Saa kai sitä huvin vuoksi kysyä mielipiteitä.

On aina parempi puhua asia pois kuin muiden arvostelun pelossa jättää puhumatta. Keskustelupalstat ovat todella hieno keksintö muutoin hiljaisille suomalaisille ja jotka eivät ääneen uskalla sanoa yhtään mistään mitään (paitsi kännissä tai muhitettuaan asiaa 15 vuotta, jolloin sitä lähdetään selvittämään kirveen tai haulikon kanssa). Vastauksissa on aina joku fiksumpi vastaaja ja voi vain toivoa, että tyhmänkin jutun esittänyt älyäisi oppia sellaiselta vastaajalta.

Minä ajattelen aina niin, että huh, hyvä kun tuo heittää noin ääliömäisen jutun tänne kuin lähtisi itsensä varraan rakentamaan elämäänsä sekä ihmissuhteitaan.

asiasta ja eivätkä ole jatkuvia kakplussan käyttäjiä. Siks varmaan "teitä" jotka on täällä usein voi ärsyttää.

Mitä sitten jos joku kysyy mielipidettä johonkin asiaan? Mä kysyn usein asioita palstalta. Yhtääkään kertaa en kuitenkaan ole tehnyt niin kuin palstalla on ehdotettu vaan olen pitänyt oman mielipiteeni/aikomukseni. On vaan hauskaa nähdä miten eri tavalla eri ihmiset ajattelee asioita.

Yhteistyössä