Mitä mieltä mun suunnitelmasta? (riitaa miehen kanssa, menen yöksi hotelliin ym)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Pami";22201380]Niinhän mä nyt olen lähdössäkin :whistle:[/QUOTE]

mut toi on tosi törkeetä ettei kerro mihin on menossa ja seki ettei oo sit tavoitettavissa. Ajattele omalle kohdalle mitä tykkäisit jos mies ilmottaa etttä lähden nyt, tulen huomenna ja pistää puhelimen kiinni.

No huhhuh. Täällä kaikki vaan puolustaa meistä, ettei hänelle saa noin tehdä. Voi nyyh, päätäkö pitäis silitellä kun ite juoksee iltaisin missä milloinkin?

Oikein teit ap. Mutta sinuna sanoisin kuitenkin minne oot menossa ja milloin palaat.

Kerro miehellesi rehellisesti, että kismittää tämä tilanne ja miksi se kismittää. Ehkei hän ole ajatellut pätkääkään koko asiaa. Ehkä joku ihana harrastus voisi toimia henkiriekänä, josta saisi energiaa ja omaa aikaa. Kotona lasten kanssa ollessa on tärkeää, että itse vaatii ja ottaa sitä aikaa. Väitän, ettei kukaan sitä omaa aikaa tule tarjoamaankaan, joten siitä on itse pidettävä huoli. Ja jos isä ei vahdi lapsia, niin pitää pyytää jotakuta toista auttamaan.
Sitten siihen pärjäämiseen... kukaan äiti ei ole niin korvaamaton, etteikö joku hetki kotona sujuisikin ilman häntä. Kyllä se isä pärjää, vaikka tekeekin asiat eri tavalla kun äiti.

En puolusta miestä, mutta minusta kannattaisi avoimesti sanoa, että tartten nyt vähän omaa aikaa, meen yöksi hotelliin. Ja ottaa reissusta ilo irti, käydä jossain kivassa paikassa syömässä, tavata vaikka jotain kaveria jos onnistuu näin extempore edes kahvittelun verran, nukkua pitkään ja nauttia valmiista aamiaisesta ja siivouksesta. Jos siis siltä tuntuu. Samalla reissussa miettisin sitä, millaista omaa aikaa haluan ja miten paljon, ja sitten juttelisin takaisin tultuani miehen kanssa siitä.

Usein käy niin, että jos ei sitä omaa aikaa pyydä, ei toinen sitä älyä tyrkyttää. Helposti toinen alkaa ottaa itsestäänselvyytenä, että voi mennä, ja toinen on kyllä kotona lasten kanssa.

Ollaan puhuttu tästä aiheesta sen miljoona kertaa!! Mutta kun asialle ei kuulemma voi tehdä minkään; miehen on mukamas pakko käydä treeneissä (pahimmillaan 3 eri harrastusta samaan aikaan kun kesäkausi menossa) ja hoitaa näitä asiakaskestityksiä. Nytkin on parasta aikaa turnauksessa jossa menee aikaa 7h.

Kiva ettei kenelläkään muulla ole ollut vauvavuotena asiat näin perseellään. Lapset ovat ihania mutta mun pää leviää ihan just. Erohan tässä varmaan on tulossa. Saanpa sitten ainakin joskus luvan kanssa omaa aikaa kun lapset ovat isällään.

[QUOTE="vieras";22201456]miehellesi mihin oot menossa ja miksi. Ajatteleppa, että miehesi "katoais" yhtäkkiä eikä kännykästäkään sais kiinnni[/QUOTE]

No enpä sitä eilen saanutkaan kiinni!!!!

Yksinkertaistaen voisi sanoa, että kotiäidillä on kaksi vaihtoehtoa.

1. Olla lasten kanssa kotona 24/7 ilman aikuista jutteluseuraa.

2. Napata lapset kainaloon ja lähteä ihmisten ilmoille: kerhoihin, tapahtumiin, kavereita tapaamaan. Järjestää itselleen omia menoja aika ajoin ja joko jättää lapset siksi aikaa isälle, tai hommata jostain muualta lapsenvahti.

Kumpi kuulostaa mielekkäämmältä?

Vielä... luottamusta se ei ainakaan lisää, jos et avoimesti kerro että tarvitset enemmän omaa aikaa vaan pelkästään otat sitä. Kuvittelisin että "salamenoja" pitäisi jälkeen päin selitellä hyvinkin yksityiskohtaisesti luottamuksen palauttamiseksi.

Minä olen kertonut että haluan ja tarvitsen enemmän omaa aikaa! Mutta mitään muutosta ei tule.

Mies ei saletisti mitään pettämisjuttuja epäile (enkä sellaista itsekään mieti). Sen verran lösähtänyt ja väsynyt tää mun kolmekymppinen olemus nykyään että...

Olet äiti joten et voi olla kertomatta minne menet. Ajattele nyt ohitse miehesi tässä asiassa ja jätä hänelle tieto minne menet.

Muuten mun mielestä voit hyvin lähteä. Kaipaat varmaan nollaamista yksiksesi. Miksi ap ei muka voisi lähteä kun mieskin hilluu siellä täällä? Tuon ajan voi käyttää akkujen lataamiseen. Sen sijaan jos haluat näpäyttää miestäsi niin älä odota että tällä on odotettua vaikutusta. Miehesi ei välttämättä ota onkeensa.

2. Napata lapset kainaloon ja lähteä ihmisten ilmoille: kerhoihin, tapahtumiin, kavereita tapaamaan. Järjestää itselleen omia menoja aika ajoin ja joko jättää lapset siksi aikaa isälle, tai hommata jostain muualta lapsenvahti.

Sorry luin hätäisesti ja poistin nyt vastaukseni.

No voi juma, ai kaks vaihtoehtoo. On se ihme että kun se äiti on poissa työelämästä lasten takia, se tarkoittaa täysvastuuta lapsista vaikkei olisikaan yksinhuoltaja! Jos omaa aikaa haluaa (tervettä ois haluta) isän kuuluu sitä antaa. Lapset tulee molemmille, riippumatta siitä kumpi on enemmän kotona. Eli jos mies ei ole valmis vähentämään menoja rakkaansa ja lastensa äidin vuoksi niin...Joo, ero tai huono liitto seuraa väkisin.

Jos se ei vielä käynyt selväksi asian ilmoittaminen tai luvan pyytäminen, on ainakin minusta eriasioita. Lupaa omaan aikaan ei mielestäni pitäisi joutua keneltäkään anelemaan.
Rentouttavaa iltaa ja hotelliyötä ap:lle :wave:

No voi juma, ai kaks vaihtoehtoo. On se ihme että kun se äiti on poissa työelämästä lasten takia, se tarkoittaa täysvastuuta lapsista vaikkei olisikaan yksinhuoltaja! Jos omaa aikaa haluaa (tervettä ois haluta) isän kuuluu sitä antaa. Lapset tulee molemmille, riippumatta siitä kumpi on enemmän kotona. Eli jos mies ei ole valmis vähentämään menoja rakkaansa ja lastensa äidin vuoksi niin...Joo, ero tai huono liitto seuraa väkisin.

Tarkoitin lähinnä sitä, että on turha jäädä kotiin 24/7 odottamaan milloin mies mahdollisesti antaa sitä omaa aikaa.
Mies ei myöskään voi hankkia kotiäidille ystäviä tai tekemistä päiviksi, vaan äidin on itse tehtävä se.

Mieskin antanee kotiäidille sitä omaa aikaa helpommin, kun äiti voi sanoa että "tiistaina kello 18 menen Kirsin kanssa jumppaan ja sinä olet lasten kanssa silloin", sen sijaan että sanoisi että haluaisi joskus päästä johonkin, mutta ei kuitenkaan ole tietoa milloin se 'joskus' on tai ajatuksia mitä silloin 'joskus' tekisi.

On toki olemassa miehiä, jotka antaa vaimolle omaa aikaa pyytämättäkin, mutta ap:n mies ei ole sellainen. Lisäksi miehellä vaan sattuu olemaan työ, johon kuuluu ns. edustaminen, mikä pitää hänet paljon poissa kotoa.

[QUOTE="Pami";22201135]Enkä sano mitään mihin menen tai koska tulen. Puhelimen aion laittaa kiinni. Käyn varmaan syömässä kaupungilla ja menen nukkumaan.

Lapsellista, tiedän.[/QUOTE]

Vähintään TOSI lapsellisesta luonnehdinta on vain himmeä kuvajainen todellisuudesta tässä tapauksessa. Typeräkään ei taitaisi olla riittävä ilmaisu.

Voi kun mullakin ois varaa hotelliyöhön, lähtisin heti tänä iltana. Sain taas saavillisen peetä niskaan viime yönä, että ois paikallaan miettiä rauhassa asioita.

Yhteistyössä