Mitä mieltä näistä "isänmaallisista" fb-ryhmistä, kehtaisitko liittyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanainen arkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanainen arkku

Vieras
Kun on kaikkia tyyliin kiitos 1939-194x, kyllä suomalainen mies on paras, suomi suomalaisille, ei yhtään mamua suomeen ennen ku suomessa on yhtään koditonta, suomileijona on asenne ei asuste, suomileijona jne. Liittyisitkö?

Mä en kehtais, en vaan pysty pitämään kovin fiksuna tapauksena ihmistä, joka liittyy tuollaiseen. Menee välittömästi maku. Kertoo paljon ihmisestä.

Tapasin ihan mukavan miehen tuossa pari viikkoa sitten. Ei mikään maailman ihanin, mutta ok, ainakin sen "arvoinen", että kahvilla kannattaa käydä ja tutustua. Noh, sitten huomasin hänen feisbuukistaan, että kuuluu muutamaan tuontyyliseen ryhmään. Multa meni meni välittömästi fiilikset.

Mä en ikinä liittyisi moisiin. Se kannattaa muistaa, että jos haet vaikkapa uuteen työpaikkaan, myös tuleva työnantaja voi tsekkailla sinun viiteryhmäsi ja muodostaa sinusta kuvan niiden perusteella.

En liittyisi, mutta en ole niin mamuvastainen kuin keskivertopalstalainen (-suomalainen?) tuntuu olevan. Mutta jos olisin, niin voisin liittyä. Mielipiteensä takana pitää pystyä seisomaan.

Kehtaisin tietty, jos niissä olis mulle jotain asiaa. Mutta mä liityn vain ryhmiin joissa olen sitten aktiivinen, enkä samallalailla kuin moni että "hei tää on vähän hyvä läppä, tähän mä liityn tms.". Näihin mun kuulumiin aktiivisiin ryhmiin kuuluu ehkä, öö, kolme tai neljä... Eiku huijasin, oon mä yhteen liittynyt "turhanpäiten" :D

En liittyisi. Kuten jo otsikossa olit laittanutkin sanan isänmaallisuus lainausmerkkeihin, samoin ajattelen minä. Mä olen isänmmaallinen ja ylpeäkin siitä, mutta en allekirjoita näiden muukalaisvihaa lietsovien yhteisöjen näkemyksiä.

Suomi suomalaisille -jutut kertoo ihmisen arvomaailmasta, ja ainakaan mua ei tuollainen "isänmaallisuus" kiinnosta. Mutta 1939-1945 sodissa taistelleille kuuluu kiitos. Jos vaan siihen ryhmään kuuluu, kertoo se ehkä siitä ett ryhmään kuuluvan isoisä on/oli sotaveteraani.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ikinä liittyisi moisiin. Se kannattaa muistaa, että jos haet vaikkapa uuteen työpaikkaan, myös tuleva työnantaja voi tsekkailla sinun viiteryhmäsi ja muodostaa sinusta kuvan niiden perusteella.

Sitähän ei tiedä etukäteen onko se työnantajan muodostama kuva positiivinen tai negatiivinen.

Alkuperäinen kirjoittaja X:
Mitä vikaa isänmaallisuudessa?

Isänmaallisuudessa ei ole mitään vikaa, mutta voi olla isänmaallinen olematta rasisti. Ja nuo ryhmät ovat ainakin hieman rasistisia (tai maahanmuuttokriittisiä, kuten rasistit nykyään itseään kutsuvat).

Sitähän ei tiedä etukäteen onko se työnantajan muodostama kuva positiivinen tai negatiivinen.

Jos kyse on isosta firmasta, niin rasistit on heikoilla hangilla.

Alkuperäinen kirjoittaja X:
Mitä vikaa isänmaallisuudessa?

Ei oman isänmaan arvostamisessa sinänsä vikaa ole, mutta pitääkö sitä julistaa ja vatvoa? Kai jokainen nyt on kiitollinen jollain tavalla siitä, että asiat ovat hyvin Suomessa, mutta isänmaallisuus nyt vain yhdistyy väkisinkin rasismiin ja kapeakatseisuuteen. Se on noloa. Nyt on nyt. Ja väkisinkin monet ryhmät tuovat rasistisia mielikuvia.

Olen kiitos 1939-1945 ja en ole rasisti kyllä yhtään, outoa, ettei saa tykätä sotaveteraaneista ja olla isänmaallinen ilman rasistin leimaa. Minulla paljon ulkomaalaisia ystäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja yks pointti:
Suomi suomalaisille -jutut kertoo ihmisen arvomaailmasta, ja ainakaan mua ei tuollainen "isänmaallisuus" kiinnosta. Mutta 1939-1945 sodissa taistelleille kuuluu kiitos. Jos vaan siihen ryhmään kuuluu, kertoo se ehkä siitä ett ryhmään kuuluvan isoisä on/oli sotaveteraani.

Peesi

Olen kiitos 1939-1945 ja en ole rasisti kyllä yhtään, outoa, ettei saa tykätä sotaveteraaneista ja olla isänmaallinen ilman rasistin leimaa. Minulla paljon ulkomaalaisia ystäviä.

Saa, mutta miksi liittyä ja sitten itkeä, että kun kaikki pitävät vaan rasistina? Nuo ryhmät nyt ovat saaneet negatiivisen leiman, kiitos urpojen. Kyllä siitä tiety melikuva tulee, vaikka itse henkilö ajattelisikin eri tavalla asian. Siellä on joukossa kuitenkin paljon niitä "puollustajia".

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En liittyisi. Kuten jo otsikossa olit laittanutkin sanan isänmaallisuus lainausmerkkeihin, samoin ajattelen minä. Mä olen isänmmaallinen ja ylpeäkin siitä, mutta en allekirjoita näiden muukalaisvihaa lietsovien yhteisöjen näkemyksiä.

Sinä tunnetusti vihaat suomalaisia. Kertoo paljon sinusta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Saa, mutta miksi liittyä ja sitten itkeä, että kun kaikki pitävät vaan rasistina? Nuo ryhmät nyt ovat saaneet negatiivisen leiman, kiitos urpojen. Kyllä siitä tiety melikuva tulee, vaikka itse henkilö ajattelisikin eri tavalla asian. Siellä on joukossa kuitenkin paljon niitä "puollustajia".

No en ole itkenyt. Mutta jotenkin kuvaa kansaamme, että omasta maasta ei saa olla ylpeitä eikä sotaveteraaneja arvostaa, tai on alemman sosiaaliluokan junttirasisti...Ystäväni tuntevat minut, ja tietävät, että olen tosi kaukana rasistista :)

No en ole itkenyt. Mutta jotenkin kuvaa kansaamme, että omasta maasta ei saa olla ylpeitä eikä sotaveteraaneja arvostaa, tai on alemman sosiaaliluokan junttirasisti...Ystäväni tuntevat minut, ja tietävät, että olen tosi kaukana rasistista :)

Niin, noinhan se ikävä kyllä menee. Nämä alemman sosiaaliluokan junttirasistit ovat vain saaneet aikaan tuon maineen kaikenlaiselle isänmaallisuudelle.

Ja Suomen leijona on maamme vaakuna. Ikävää, jos sille on tullut ikävä leima. Ja sitä jo vieroksutaan. On kuitenkin maamme valtionlipussa, jääkiekkomaajoukkueen paidoissa jne. Ja meille nyt opetettu, että sitä ei saa mainostaa tai pitää korua, koska on tositosijunttirasisti.

Niin, noinhan se ikävä kyllä menee. Nämä alemman sosiaaliluokan junttirasistit ovat vain saaneet aikaan tuon maineen kaikenlaiselle isänmaallisuudelle.

No se ei ole minun ongelmani. Minä olen isänmaallinen ihminen, ilman rasismia. Tuskin olen ainoa. Se että on isänmaallinen, ei hyvänen aika aina merkitse, että on rasisti...

Yhteistyössä