Mitä mieltä näistä tarjottavista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Meillä esikoisen 3-v synttärit ja vauvan nimiäisjuhlat sunnuntaina. Hieman kaipaan apua tarjottavien suhteen...

-Mansikka- suklaamoussekakku (välissä tuoreita mansikoita, mansikkamousse ja suklaamousse, ihan perus kermakuorrutus ja koristeltu mansikoilla)

-valkosuklaa-limejuustokakku Esikoinen halusi tämän kakun...

-Voileipäkakku kinkku tai lohi?

Sitten en osaa päättää: toinen suolainen tarjottava pitäisi myös tehdä: lohi-rieskarullat, chili-tonnikalapiirakka(tms. suolainen piirakka)... Saa ehdottaa, mitä sinä mieluiten söisit?

Lisäksi ajattelin leipoa pieniä suklaaleivonnaisia.

Vieraita tulee n.15 :)

Juu ei kahta kalaista, vaikka itse rakastankin kalaa niin kaikki ei tykkää. Mites ne keksit, voisiko olla muuta kuin suklaata?

Mun kokemuksen mukaan makeeta jää aina yli, suolaiset hyvä ettei lopu kesken, eli voisiko tehdä lisäksi vielä jotain muuta suolaista, vaikka rieska/karjalanpiirakat ja munavoi tai sitten jotain ihan voileipiä tms.

Jos voileipäkakussa on kalaa, tee toinen suolanen kasvis tai liha. (riippuu vieraista) Jos on kaks kalatarjottavaa ja kaks suklaista tarjottavaa, menee tylsäksi.
voileipäkakussa olen enempi kinkun kannalla, mut viimevuonna tein kasvisversion ja se vois olla ihan hyväkin vaihtoehto- ainakin maistui vieraille, kun ei jäänyt yhtään jäljelle :)

Hyvältä vaikuttaa! Itse en tosin jaksaisi tehdä kuin yhdenlaista kakkua, mutta en pahastuisi, jos minulle juhlissa tarjottaisiin kahta erilaista :) Voileipäkakun tekisin ehkä kinusta, tai sitten juustosta niin mahdollisimman monelle kävisi, mutta itse tykkäisin kyllä eniten lohikakusta, joten en osaa siihen oikein ottaa kantaa. Jos tekisit vaikka kinkkukakun ja sitten noita lohirieskarullia?. Joka tapauksessa jos teet kalasta sen voileipäkakun, tee toinen suolainen muusta kuin kalasta että kaikki voivat syödä. Itse olen joskus tehnyt pellillisen kasvispiirakkaa niin että tein 3 dl:n sämpylätaikinan joka kohotettiin pellillä, ja päälle seos joka valmistettiin sipulista, paprikasta, porkkanasta ja parsakaalista pannulla paistamalla, ja kun olivat pehmenneet, sekää puoli paketillista (tai maun mukaan enemmänkin) Viherpippurikoskienlaskijaa ja lopuksi yksi kananmuna (sitä ei kannata pannulla kypsentää, saostuu uunissa). Ja sitten vaan täyte pohjan päälle ja uuniin. Hyvin maistuu sekä lämpimänä että kylmänä!

Juu ei kahta kalaista, vaikka itse rakastankin kalaa niin kaikki ei tykkää. Mites ne keksit, voisiko olla muuta kuin suklaata?

Mun kokemuksen mukaan makeeta jää aina yli, suolaiset hyvä ettei lopu kesken, eli voisiko tehdä lisäksi vielä jotain muuta suolaista, vaikka rieska/karjalanpiirakat ja munavoi tai sitten jotain ihan voileipiä tms.
jotain voileipiä miettisin, mut en tiedä millasia :D oisko ehdotuksia? Olen miettinyt, että nuo kaksi kakkua kyllä riittäisi makeiksi tarjottaviksi(tuo toinen kakku on todella raikas ja vähemmän makea) ja sitten tekis vaikka 3 suolaista tarjottavaa...

Tee tavallisia juustovoileipiä, joissa on alla salaatinlehti sitten juusto ja päällä kurkkua. Sitten vaikka leipä jossa on alla salaatinlehti ja päällä joku naudan paistileike. Rieskaa ja graavilohta, tilliä koristeeksi. Tee vaikka sellasia pienempiä leipiä, niin että leikkaat tavallisen ruispuikulan vinottain kahtia.

Leivo focacciaa...helppoa ja hyvää ja 3-vuotias voi auttaa. Nätteihin kulhoihin salaattiaineksia niin jokainen voi koota oman annoksen - valkosipuli-yrtti-öljyä, kirsikkatomaatteja, avokadoa, kurkkua, oliiveja, seesaminsiemeniä, herkkusieniä jne...

• Tykkää
Reactions: jassåå
[QUOTE="kössi";26349476]Ukrainalaiset pässinlihapullat punapippurikastikkeessa ja paistettua motsarellajuustoa voikukanlehtipedillä.[/QUOTE]
kuulostaa varsin eksoottiselta, veikkaan että papoille ja mammoille liiankin eksoottinen :D

Yhteistyössä