Mitä mieltä nimestä Erna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tinjak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tinjak

Vieras
Meille odotetaan tyttöä ja on alkanut tulla jo stressi nimestä. Miehen mielestä minun ehdotukset on liian erikoisia ja miehen mielestä hyviä nimiä olisi mm. Emma, Erika, jotka taas eivät ole yhtään minun makuuni. Tänään tapasin töissä oikein hienon vanhan rouvan, hänen nimensä Erna kolahti heti :) Ollaan siis päätetty että nimi alkaa E:llä. Myös mies hyväksyisi nimen, ei kuitenkaan epäselvyyksiä miten lausutaan eikä erikoisia kirjaimia. Mutta nyt kun tuota nimeä mietin paljon, tulee mieleen vaan perna :( mitä mieltä muut tuosta nimestä?

Mä tunsin lapsuudessa yhden Erna nimisen tai ainakin lausuttiin Erna. Oli Suomenruotsalainen. Oikein ihana mummo olikin. Tulee nimestä mieleen ihana,sympaattinen ihminen.

Erna on hankala jos lapsella on ärrävika. Mutta sitähän ei voi tietää onko hänellä vai eikö:)

Tunsin kerran yhden Ernan, hän oli tuolloin jotain 5v. Nyt jo varmaan 25v. Ernaperna on kyllä aika hankala, mut Erna niiten ihan ok.

[QUOTE="mievaa";29519925]Erna on hankala jos lapsella on ärrävika. Mutta sitähän ei voi tietää onko hänellä vai eikö:)

Tunsin kerran yhden Ernan, hän oli tuolloin jotain 5v. Nyt jo varmaan 25v. Ernaperna on kyllä aika hankala, mut Erna niiten ihan ok.[/QUOTE]

niiten=nimenä :)

[QUOTE="mievaa";29519925]Erna on hankala jos lapsella on ärrävika. Mutta sitähän ei voi tietää onko hänellä vai eikö:)

Tunsin kerran yhden Ernan, hän oli tuolloin jotain 5v. Nyt jo varmaan 25v. Ernaperna on kyllä aika hankala, mut Erna niiten ihan ok.[/QUOTE]

En nyt jättäisi mitään nimeä antamatta mahdollisen ärrävian takia...Ja onhan noita muitakin 'vikoja'.

Must olis ihan lapsen kannalta ajattelevaista antaa hänelle nimi josta sukupuoli käy selvästi ilmi. Se vaan vaikeuttaa elämää niin paljon jos ei se käy nimestä ilmi. Usko oikeesti.

Mulle tulee vaan joku väkisin väännetty naispuolinen nimi miesten Erno nimestä. Jännä sikäli kun taas Vernasta tykkään ihan nimenä, mut Erna kuulostaa vaan jotenkin oudolta.

Tykkään. Ja perinteisestihän näistä samankaltaisista nimistä nimenomaan a-loppuiset on naisten ja o-loppuiset miesten nimiä. Joten ihan selvä naisen nimihän tuo on, ja kaunis sellainen.

Yhteistyössä