Mitä mieltä nimestä Ester?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä onko totta, mutta kuulin tarinan tuosta Esterin p..
Tarinan mukaan palokunnan säiliöauto oli nimeltään Esteri. Ja kun ne letkut kiinnitetään siihen takaosaan, niin siksi tuli sanonta tuosta veden tulemisesta. Voipi olla pelkkää satua, mutta kuullostaa kivemmalta kuin joku mielikuva lorottamisesta tai muusta. :)
Eli Ester ihan ok.

mun ja miehen mummojen nimi on ester ja en IKINÄ antais lapselleni sitä nimeä. Se oli rasite ja varmasti myös lapsen mielestä.
Vai kuinka monen lapsen nimestä on just tuo sataa kuin....Kyllä mua ainakin v...ttais jos mun nimestä olis...

Alkuperäinen kirjoittaja sanonnasta:
Tarinan mukaan palokunnan säiliöauto oli nimeltään Esteri. Ja kun ne letkut kiinnitetään siihen takaosaan, niin siksi tuli sanonta tuosta veden tulemisesta.

:D Ahaa, tuota se siis meinaa! Kiitos! =) Mulla on tosiaan tullu ekana mieleen semmonen iso persuksinen lyyli helmat korvissa puskassa lorottelemassa! :laugh:

Ester ois kyllä tosi ihana nimi ja ilman tota mielijohdetta voisin antaa lapselleni. Mutta nyt kyllä miettisin. Tuo jonkun kertoma tarina sanonnan alkuperästä oli kyllä mielenkiintonen. Itellä ku tulee aina on tullu siitä mieleen tuo puskissa lorottaminen. :) Ellen on toinen vähän saman tyylinen nätti nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras nro2:
Ester ois kyllä tosi ihana nimi ja ilman tota mielijohdetta voisin antaa lapselleni. Mutta nyt kyllä miettisin. Tuo jonkun kertoma tarina sanonnan alkuperästä oli kyllä mielenkiintonen. Itellä ku tulee aina on tullu siitä mieleen tuo puskissa lorottaminen. :) Ellen on toinen vähän saman tyylinen nätti nimi.

Ellen, jollen tai sitten... :D

Tiedän sisarukset Esther ja Ellen. Kauniita nimiä molemmat. Hieman tuo Ellen Jokikunnas (?) nostaa niskavilloja pystyyn...