Mitä mieltä nimestä Jinna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv26
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv26

Vieras
Bongasin sen paikallislehdestä ja jotenkin tykästyin. Kuvatekstissä oli siis, ei kastetuissa.

Olen miettinyt Joonaksen ja Juulian siskolle tai veljelle nimeä. Sopisiko siskolle Jinna? Josefiina on tähän asti ollut vahva suosikkini.

Onko antaa ehdotuksia? Ei ole edes pakko alkaa J:llä. Noi kaksi ekaa on sattumalta samalla, mutta mietin kuitenkin myös J:llä alkavia tälle kolmoselle.

Minusta Josefiina on kivempi, tai siis sopiin paremmin yhteen sisaruksien nimien kanssa. Tarkotan siis sitä et Joonas ja Juulia on kuitenkin "tavallisia" almanakasta löytyviä nimiä joten minusta Jinna "poikkeaa linjasta".

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
Minusta se on ihan kiva nimi. Eikä missään nimessä mitenkään hankala lausua selvästi :whistle: . Sen hankalampi kuin Jenna, Janna tai Jonna

Minustakin on kyllä Jinna "puuroisempi" lausua kuin vaikka Jonna, en osaa selittää miksi. Varmaan vaan sen takia, että se on vieraampi. Kun tottuisi, niin kai sen saisi sanottua. =)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
Minusta se on ihan kiva nimi. Eikä missään nimessä mitenkään hankala lausua selvästi :whistle: . Sen hankalampi kuin Jenna, Janna tai Jonna

Minustakin on kyllä Jinna "puuroisempi" lausua kuin vaikka Jonna, en osaa selittää miksi. Varmaan vaan sen takia, että se on vieraampi. Kun tottuisi, niin kai sen saisi sanottua. =)

Sitten sen on oltava tottumuskysymys. Kun kuitenkin ajattelemme, että ainoa joka oikeastaan tuota sanaa "puurouttaa" on j-kirjaimen ja kahden n-konsonantin yhdistelmä. Vokaali on pehmentäjän siellä välissä, enkä millään tavoin lausuttuna saa sitä puuroutumaan sen enempää. En e:llä, a:lla tai i:llä, enkä sillä o:lla

Ihan kiva nimi. Ei kuitenkaan liian erilainen, mun mielestä.
Mä voisin tohon seurueeseen lisätä Riitan, en tiedä miks, mutta tuli ekana mieleen... Tai Jatta, Jutta, Miisa, Liina, Tiina.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Beck:
Minusta ihan ok- nimi, mutta mietin vain että onko se sellainen, että lapsi saa joka paikassa olla tavaamassa ja korjaamassa sitä oikeaksi, että ei Jenna vaan Jinna.

Tämä minullakin tuli mieleen.

Samat ajatukset. On ärsyttävää tavata nimeään.

Yhteistyössä