Mitä mieltä nimestä Luna Siiri Maria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luna on espanjaa ja tarkoittaa kuuta. Siiri ja Maria ovat hyvin vanhoja Suomessakin vakiintuneita nimiä. Ajattelisin, että nimien tyyli ei sovi yhteen ja nimi on siksi mauton, ei loppuun ajateltu.

Tuo Luna on jotekin lähiömäinen nimi:/

Henkilökohtaisesti tykkään pelkästä Siiri Mariasta. Luna on mun mielestä ihan hirveä nimi. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, ja te annatte lapsellenne sellaisen nimen, jota te itse pidätte kauniina. Ihmisillä on niin eri makuja.

Luna Siiri Maria...

Jos tahdot "kuu" merkityksen nimeen, käytä Seleneä, Lusinea, Heleniä tai Halaa.. Tarkoittavat myös kuuta.. Mutta jos tuon Lunan haluat pitää, laita suosiolla kakkos nimeksi vaikka Lily tai Lyra tai Livia tai vastaava, joka sointuu.. (:

Luna on ihan jees nimi ja varsinkaan se, että nimestä tulee mieleen joku KAKSPLUS-PALSTAN HENKILÖ ei tod ole syy olla sitä antamatta...antakaa mun kaikki kestää

Komppaan edellisiä.

Luna ei vieraskieleisenä kuulu joukkoon. Sinänsä Luna Maria voisi toimiakin tyylillisesti (Maria on hyvin kansainvälinen nimi), mutta sen Siirin jättäisin pois välistä.

Lunasta en silti kauheesti tykkää. Onko "kuu" nimi, jonka haluaa antaa lapselleen? Tuleeko Lunasta liiian helposti mieleen muna: "Luna, maistuuko muna?"

Jos haluaa antaa nimen, joka tarkoittaa jotain luotoon liittyvää, miksei sitten käytä suomalaisia nimiä, tyyliin Kielo, Vanamo, Lilja, Ruusu, Taimi.....

Lunasta tulee mieleen Harry Potter-kirjojen Luna Lovekiva. Hänkin hahmona aika personallinen tapaus. Harry Potterit on kuitenkin nykyaikana aika kova juttu ja varmaan moni tulevista kavereista esim. koulussa yhdistäis nimen Potterin hahmoon..

No mieti hei nyt, joka ikinen vastaantuleva ajattelee vaan et fanitat palstan Lunaticia ja olet sen mukaan antanut nimen :( tai sitten vihaat Lunaticia ja annoit lapselle ton nimen että voit komentaa edes yhtä Lunaa...

Yhteistyössä