Mitä mieltä nimestä, onko liian pitkä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juudit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juudit"

Vieras
Ajateltiin antaa tytöllemme nimeksi Josefiina Emilia mutta epäröin vaan sen kanssa että tuleekohan siitä liian hankala ja pitkä nimi sukunimen kanssa, joka on 9 kirjaiminen.

Itsellä myös pitkähkö nimi, mutta oma sukunimeni oli lyhyt joten vasta aikuisisällä on olen elänyt pitkällä etu- ja sukunimellä.

Itse en ole kokenut asiaa hankalaksi, mutta mitä olette mieltä? Ja mitä muuten pidätte nimestä? :)

Mieluummin vaikka emilia josefiina. minusta on liian pitkä kutsumanimeksi tuo josefiina ja muutenki liian hienostoa. Mieheni pojan nimi on aleksanteri eikä häntä koskaan sillä nimellä kutsuta, vaan lempinimellä.

[QUOTE="ihana";25126939]Ei ole liian pitkä :) Meilä lyhyt + pitkä yhdistelmä Jade Judadinella <3[/QUOTE]

Onko Judadinella ihan oikeasti hyväksytty muka Suomessa? :O

[QUOTE="Annas";25126993]En tykkää nimestä. Tuo Josefiina on Josef-nimestä johdettu ja minusta se on "kylkiluusta tehty". Emilia Josefiina olisi parempi.[/QUOTE]

Emilia on Emil-nimestä johdettu, Johanna Johanneksesta (samoin Hanna, Hanne ym. väännökset), Vilhelmiina Vilhelmistä ym. ym. ym. Suurin osa nimistä varmaan.

Mulla on etu+sukunimi yhteensä kakskytä merkkiä. Ikinä ei riitä allekirjoitus viivoissa ja laatikoissa tila. Ja sit jos pitää kirjoittaa kymmeniin kohtiin allekirjoitus ihan koko nimellä niin ärsyttää. En silti oo harkinnu nimen muuttamista vaikka Maj Ahoksi.

Hehheh :) Josefiina on nätti nimi, mua ei haittaisi vaikka oliskin jonkun korvaan liian hieno, toki toivoisin että tyttö tykkäisi itse. Voihan siitä vääntää helposti puhuttelunimeksi Jossu :D

Yhteistyössä