Mitä mieltä nimestä Väinö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimeä miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nimeä miettivä:
Mitä ajatuksia nimi teissä herättää?
Yhtenä vaihtoehtona jos meille syntyy poika ensi kuussa..

Loistava valinta jos siihen päädytte. Perisuomalainen, miehekäs eikä ole jokaisella.

Tosin tunnen yhden 9kk ikäisen Väinön, komea miehenalku kuten on komea nimensäkin.

J.Karjalaisellakin on tietääkseni Väinö-poika, siitä kai laulukin "Väinö Väinö, missä on se Väinö, Väinö Väinö, missä on se Väinö, jo näkyy silmät ja suu, ei voi olla kukaan muu, siellä siellä se Väinö on..."

kiva nimi, mutta alkaa olemaan jo vähän turhan suosittu aiankin minun tuttavapiirissä.
5 vuoden aikana saanut 6 poikaa nimen Väinö Olavi.. toisistaan tietämättä kylläkin

Väinöjä tehtiin J. Karjalalaisen innoittamana, kai se oli olevinaan vitsikästä (kas kun ei tehty Lupiinejakin?). Sitä ennen tehtiin Ridgejä ja Brookeja.

Eli ei miksi ei, mut miks just Väinö? Ei se nyt millään mikään kiva nimi ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Vekku:
Väinö on koiran nimi.

Vekku on koiran nimi, minun koirani "isä" olikin Vekku ja koirani oli Rekku.

Sensijaan, Väinö-nimisestä koirasta en ole ikinä edes kuullut ja olen muutamasta sadasta koirasta totisesti kuullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Vekku:
Väinö on koiran nimi.

Häh? Onko tää joku vitsi vai? En mä käsitä. Mutta tuo Vekku on kyllä vähän ku koiran nimi, niin ehkä allekirjoittanut tietää mistä puhuu. Kyllä koira koiran tuntee:D

Väinö on tosiaan ihan hieno nimi, mutta heti alkaa soida pässä se J. Karjalaisen rallatus.

Alkuperäinen kirjoittaja kake:
kiva nimi, mutta alkaa olemaan jo vähän turhan suosittu aiankin minun tuttavapiirissä.
5 vuoden aikana saanut 6 poikaa nimen Väinö Olavi.. toisistaan tietämättä kylläkin

Minulla on tuttavapiirissäni yksi yli nelikymppinen Väinö Olavi... minun ikäluokassani nimi ei ollut mikään yleinen ja vähän nimeä ihmettelin nuorena. Nyt tykkään!

Meilla laulettiin noin ensimmäinen kuukausi J. Karjalaisen Väinöä vauvan synnyttyä :D Ja eihän pojasta muuta tullutkaan kuin Väinö Onni! Eipä tuo laulelu näy muiden huulilla, eikäpä tuo haittaiskaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Nimeä miettivä:
Mitä ajatuksia nimi teissä herättää?
Yhtenä vaihtoehtona jos meille syntyy poika ensi kuussa..

Joo ap, eiköhän teillekin tule Väinö mikäli on poika...:)

Mutta entäs jos on tyttö, mikä sitten nimeksi? Jotain perisuomalaista myös? Vilja? Vellamo?http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/riipukset/6768

Yhteistyössä