Mitä mieltä nimestä Väinö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimeä miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
En tykkää, ruma äänneasu, kun on äätä ja öötä. Ulkomailla hankala, ja lisäksi liian yleinen tällä hetkellä (viime vuosina yli 300/vuosi saanut nimekseen).

No suomalainen poikahan kyseessä onkin, se on ulkomaanpellejen ongelma miten sanovat. Ei ne osaa minunkaan nimeä sanoa vaikka siinä ei ole ainoatakaan äätä eikä öötä.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
En tykkää, ruma äänneasu, kun on äätä ja öötä. Ulkomailla hankala, ja lisäksi liian yleinen tällä hetkellä (viime vuosina yli 300/vuosi saanut nimekseen).

ää ja öö... Ajattele vaikka nimiä, Maggie, Andrea, Natasha, Andy. Niissä se a äännetään ä, joten ei ä ja ö ole niin erityisen suomalaisia äänteitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Juu, mielummin annan ihan suomalaisen nimen kuin vaikka Luca tai Mico :)

Jos tyttö tulee niin luultavasti on Vilja tai Aino.

Hyvin meillä menee sitten ajatukset yhteen! Viljaa tuolla ehdotinkin ja Aino oli myös mielessä mutta en laittanut ehdolle kun ajattelin että v-alkuista haet...

Olen pahoillani, jos muutamat eivät tykänneet mielipiteestäni. Omasta kokemuksestani puhuin. Olen opiskellut ja ollut töissä mm. Briteissä ja ä/ö -nimi oli nimenomaan minunkin ongelma eikä "ulkomaanpellejen". En itse jaksanut aina sanoa "ei with dots", joten pudotin opiskelukortteja ym. varten pisteet kokonaan pois nimestä, tyyliin "Vaino".

Tämä oli siis vaan _yksi_ huomio muiden mainitsemieni _lisäksi_, miksi MINÄ en pidä nimestä. Kun kerran mielipidettä kysyttiin. Muut saavat pitää ja jos itsekin pitäisin, niin tietysti laittaisin nimeksi muista seikoista välittämättä. Voihan olla, ettei poika edes koskaan poistu Suomen rajojen ulkopuolelle kuin viikon lomareissuille Kanarialle.

Ihan jees. Mulla on sukunimessä ä:tä ja ö:tä enkä oo koskaan kokenut niitä rasitteiksi ulkomaillakaan. Samalla lailla muissakin kielissä on omat erikoiskirjaimensa joiden kanssa voi joutua pelaamaan.

Yhteistyössä