Mitä mieltä olet elämästäsi. Oletko saavuttanut haaveita, vai ovatko päässeet karkuun?

24.07.2007
440
0
16
En ole oikeasti saavuttanut kun yhden haaveen ja se oli omakotitalo ja oma piha. Kaikki muut haaveet ovat saavuttamatta ja enpä tiedä yltänkö niihin koskaan.
Olen kuitenkin tyytyväinen elämääni ja onnellinenkin.
Joka päivälle on omat pikkuhaaveensa ja niitä olen kyllä toteuttanut.Nepä taitavatkin olla juuri niitä oikeita haaveita.

Tuo oli hyvä kysymys=) Juuri äsken tuossa pohdin että nyt 40-v rajapyykin ylittäneenä 5 lapsen äitinä huomaan elämän menneen liian lujaa että olisin voinut toteuttaa omia haaveitani. Elämä on mennyt muiden onnen tavoittelussa,tiedä sitten miten hyvin olen edes siinä onnistunut...

Asun isossa vanhassa omakotitalossa maalla,jossa en todellakaan viihdy,sekä minä että lapset kärsimme täällä yksinäisyydestä. Jos tahtoo tavata ihmisiä,on aina pakattava koko porukka autoon ja ajettava johonkin kyläilemään. Harrastusmahdollisuuksiakaan ei tässä kylässä ole. Mies kyllä viihtyy tällä,vaikka onkin suurimman osan ajasta töissä.

Velkaa on ihan kiitettävästi, ja aina saa funtsia mitä ostaa tai jättää ostamatta jotta saa rahat riittämään,miehen harrastukseen kyllä rahaa löytyy aina=(

Oma terveys alkaa reistaamaan,mutta nyt joudun lähtemään töihin jotta saa taloutta tasapainoon.
Itse haluaisn muuttaa johonkin muualle ja erokin on käynyt mielessä,mutta jotenkin sitä on niin voimaton,että ei jaksa tehdä suuria ratkaisuja=( Tuntuu että mies päättää kaikki asiat puolestani,enkä minä jaksa enää sanoa asioihin mitään,yritän vaan pitää huolta siitä että lapsilla menee hyvin.

Joskus pohdin millaista olisi olla onnelinen ja nauttia aina uudesta päivästä sen sijaan että odottaa iltaa että olisi taas tämäkin päivä ohi=(

Juu, olen toteuttanut haaveitani:

Minulla on mies, poika ja tyttö
Minulla on omakotitalo
Olen opiskellut opettajaksi joka on ollut aina toiveammattini.

Vielä haluaisin:
-vakituisen työpaikan
-aikaa ja itsekuria saada oma fyysinen puoli kuntoon; laihtua ja saada hyvä kunto

Joitakin haaveita olen saanut toteutettua, mutta edellisten toteuduttua tulee aina uusia. Nyt sain lapsen josta haaveilin kauan, sain miehen ja minulla on oma perhe.. Nyt haaveilen omakotitalosta entistä kiivaammin ja haluan saada sinne ison keittiön, paljon työtasoja ja tilaa tehdä ruokaa..

oon saavuttanut kaikki haaveet ja unelmat mihin oon pyrkinyt ja nyt en tiedä mitä sitten tavoittelis. no lottovoittoa en oo saanu mutta sitä en kyllä haluakaan, sitten on kyllä elämä pilalla. mulla on vaan pitkä aika välillä kun ei tarvitse enää ponnistella lujaa et saavuttais unelmat...

Joo :). Olen mennyt eteenpäin hattaran lailla, enkä tehnyt tarkkoja suunnitelmia. Nyt kun katson taaksepäin, niin huomaan että aika monta haavetta siellä kuitenkin on täyttynyt :). Suurin oli päästä ulkomaille asumaan ja saada matkustaa, nämä ovat toteutuneet josta olen kiitollinen. Mulla oli myös hupsu haave lapsesta saakka, että jonain päivänä olen tivolissa tai sirkuksessa töissä ja katselen yhteiskuntaa tavallaan ulkopuolelta päin (turvallisempaa esim. tivolista käsin kuin vankilasta ;)) ja siellä sitten työskentelinkin.
Hyvä suhde toiseen ihmiseen oli erään narsistin järkeen hiljainen toive, mitä en oikeastaan ehtinyt aikoinaan juuri miettiäkään kun se jo toteutuikin.
Myöhemmin halusin yliopistoon ja sinne menin.
Materiasta en haaveile, enkä tästä perinteisestä hyvä työpaikka-kaks mukulaa-auto-talo-kultainennoutaja, mutta jos joskus asun pienessä tuvassa kauniissa maisemassa, niin kiva, mutta olen onnellinen ilmankin.

Paritalon puolikas on pääkaupunkiseudulla ja mukavasti omaa pihaakin. Eikä velkaakaan ole enää kauheesti.

Mieluinen ammatti ja vakkariduuni löytyy.

On ihana mies ja kaksi ihanaa lasta.

Kolmas lapsi olis omissa haaveissa, niin ja joskus haluaisin matkustaa Himalajalle. =)

Minulla on perhe ja avioliittoni on onnellinen. Haaveissa olisi vielä että pitäisi keksiä, että mitä sitä noin niin kun ammatillisesti haluaisi tehdä ja joskus vielä (viimeistään eläkkeellä...) haluan asua pysyvästi Espanjassa. Mutta tällä hetkellä olen kyllä onnellinen näin.

täyttyineitä haaveita
-lapsi
-aviomies

vielä haaveilen toisesta lapsesta,omakotitalosta ja tietenki ajokortista(voi kun rohkeis ajaa..)

samaa mieltä mamma italianan kanssa että haaveita pitää aina olla! =)

Minä en oikeastaan ole koskaan kauheasti haaveillut asioista, tai ainakaan ajatellut, etten olisi onnellinen ellen saavuta niitä. Olen kai vain lipunut (lue:kompastellut ) läpi elämääni ja kaikenlaista on sen varrella sitten ehtinyt sattua. =)

Jep.. aviomies ja lapset on jo hankittu, haluamani ammatti parin vuoden opiskelun päässä ja jalka hyvän työpaikan oven välissä.. oma talo puuttuu vielä.. mutta sen nyt ei pitäisi olla mikään ongelma valmistumisen jälkeen..

Monien mielestä olen saavuttanut paljonkin. On kolme tutkintoa, talo, autot, perhe, kaikki nää perinteiset joilla usein mitataan saavutuksia. Mutta omasta mielestäni en kuitenkaan ole saavuttanut juuri mitään, sillä en ole oikein koskaan päässyt tekemään sitä mikä tuntuu hyvältä oon aina vaan ajutunut tekemään sen, mikä on "oikein"....

Mä oon edelleen liian syvällinen oman pääni kanssa.... :/

Onneksi on vielä riittävästi haaveita toteutettavaksikin. :D

Olen hengissä, vastoin kaikkia todennäköisyyksiä, olen lisääntynyt ja suht järjissäni.

Ja viihdyn nahoissani. Olen siis saavuttanut kaiken tärkeän. =)

Dalai Lama on vielä tapaamatta...

Olen saavuttanut monta perinteistä haavetta: lapset, mies, ammatti/koulutus, kiva koti sellaisella alueella johon voin juurtua ja lapsetkin voi täällä kasvaa, olen matkustellut, omiin vanhempiin hyvät ja läheiset välit...

Haaveissa hyvä työpaikka, saa olla vakituinen ja hyväpalkkainenkin :p Se on siis lähitulevaisuuden isoin haave.

Yhteistyössä