Mitä mieltä olet kotirouvista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotirouva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla tänään eka päivä kun kaikki lähti kouluun ja mies töissä. Tosin oon työkkärin asiakas et kait työtön se virallinen titteli kuitenkin. Puolitoista tuntia oon istunu puhelimessa hoitamassa lasten lääkäri, terapia ym asioita. Huusholli kuin pommin jäljiltä joten nyt sen kimppuun ja sit työkkäriin ja kun sieltä tulen niin koululaiset jo kotona..
Eli ei tässä kyllä aika pitkäksi tule.

niillä on kaikki aina huonosti. eivät osaa puhua muuta kuin itsestään. ja siitä miten paska niiden mies on kun se tekee päivät pitkät töistä. ja tulee sitten kotiin ja löhöö vaan sohvalla, ei tee niitä naisen tekemättä jättämiä töitä, tai viihdytä rouvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28848000:
niillä on kaikki aina huonosti. eivät osaa puhua muuta kuin itsestään. ja siitä miten paska niiden mies on kun se tekee päivät pitkät töistä. ja tulee sitten kotiin ja löhöö vaan sohvalla, ei tee niitä naisen tekemättä jättämiä töitä, tai viihdytä rouvaa.

Hallelujaa, tää vei sanat suustani. Maailmankuva on just niin ahdas kuin kodissa neliöitä. En tajua miten jonkun kuuppa kestää kotona olemista. Tai, no niin, eihän se kestäkään... En tajua miten miehet antaa naistensa olla kotona.

Mun eksä ei suostunut kotirouvaksi, vaikka ei pystynyt tienaamaankaan. Niinpä minä kävin töissä, päivystin, sekä hoidin kotityöt ja lasten asiat.

Eksästä tulikin sitten eksä aikanaan. Mitä mä teen miehellä josta ei ole niin mihinkään? Olisin itse ehkä halunnutkin jäädä kotirouvaksi, mutta jonkun piti perheessä tuoda leipäkin pöytään...

Hyi kamala, kun kuulostat rääväsuulta. :O

Sulla taitaa mennä todella huonosti...

En tiedä, en tunne yhtään. Mutta jos he ovat ns. hyviä ihmisiä ja kohtelevat muita hyvin, eivät satuta ketään ja niin edelleen, niin en jaksa ajatella mitään. Olkoot kotirouvia, jos tykkäävät :)

Asia jota jokaisen tulisi tavoitella, mutta vain harva siinä onnistuu.

Ja puhun nyt kotirouvista joiden miehellä on varaa aidosti elättää perheensä, en työkkärin kirjoilla ja etuuksia saavista kotona olevista.

Kotirouvanhan ei ole pakko olla ilman työtä ja maleksia kotona, vaan hänellä on varaa tehdä vain hieman työtä ja työtä josta pitää.

Esimerkiksi itse kotirouvana varmaan tekisin hyväntekeväisyystyötä läheisessä löytöeläinkodissa, muutaman tunnin viikossa. :)

Ihmisellä on vain yksi elämä, enkä usko onko uranaisuus, -isyys, kotirouvuus, työtön, työnarkoomi lopulta se merkitsevä tekijä. Enemmän annan arvoa sille osataanko ymmärtää ja suvaita muita. Mikäli yhteiskuntamme osaisi enemmän hyväksyä ja vähemmän arvostella sekä tuomiota meillä kaikilla olisi paljon parempi olla.

[QUOTE="Purppura";28848181]Ihmisellä on vain yksi elämä, enkä usko onko uranaisuus, -isyys, kotirouvuus, työtön, työnarkoomi lopulta se merkitsevä tekijä. Enemmän annan arvoa sille osataanko ymmärtää ja suvaita muita. Mikäli yhteiskuntamme osaisi enemmän hyväksyä ja vähemmän arvostella sekä tuomiota meillä kaikilla olisi paljon parempi olla.[/QUOTE]

Siis mitä ihmettä? Lääpälääpälää. Tää on just tätä demarien päänsilittelyä, hyväksy kaikki niin maailma muuttuu paratiisiksi silmänräpäyksessä. Tää maailma ei pyöri pelkästään erilaisuuden hyväksymisellä! Jos mua ei huvita tänä vuonna lähteä töihin, niin työkkärissä pitäs van silitellä päätä ja sanoa että no ehkä ens vuonna sitten, tässä on sulle rahaa että jaksat lepäillä?? Vai olisko sittenkin niin että hyvä että vaaditaan jokaiselta edes hiukan jotain jotta yhteiskunta pyötii. Ihan sama onko homo, musta tai sininen kunhan osallistuu ja tekee eikä lorvi ja loisi. Yhteiskunnan tehtävä on nimenomaan asettaa puitteet joiden sisällä toimitaan, mun mielestä ollaan mnety liian löysään suuntaan, kaikki "erilaisuus" hyväksytään, jopa se perinteinen laiskuus on diagnosoitu masennukseski tms. muuksi. Lorvikatarri on lorvikatarri ja eiku töihin siitä.

Palstan perusteella kotirouva = loinen. Nykyisin kun tuntuu olevan joku karmea vääryys jos vain jompikumpi osallistuu perheen elätykseen (vaikka toki perhe elää leveämmin kahden ihmisen tuloilla, mutta mitä sitten jos joku on ihan tyytyväinen yhdenkin ihmisen tuloilla?) ja jo kotiäitivuosistakin jotkut naiset ovat jopa velkaa miehilleen siitä, etteivät ko aikana käyneet töissä vaan hoitivat perheen jälkikasvua kotona. Ja toimii ihan molempiin suuntiin monesti se, että pariskunnan kummankin osapuolen pitää (oli tilanne mikä hyvänsä) osallistua 50/50 niihin perheen kuluihin. Kotirouvahan ei luonnollisestikaan kykene samoihin tuloihin kuin työssäkäyvä joten ei missään nimessä nykyaikana edes varteenotettava vaihtoehto.

Itse en kotirouvana kestäisi, kaipaan kyllä elämääni sisältöä myös työn ym muodossa :)

Siis mitä ihmettä? Lääpälääpälää. Tää on just tätä demarien päänsilittelyä, hyväksy kaikki niin maailma muuttuu paratiisiksi silmänräpäyksessä. Tää maailma ei pyöri pelkästään erilaisuuden hyväksymisellä! Jos mua ei huvita tänä vuonna lähteä töihin, niin työkkärissä pitäs van silitellä päätä ja sanoa että no ehkä ens vuonna sitten, tässä on sulle rahaa että jaksat lepäillä?? Vai olisko sittenkin niin että hyvä että vaaditaan jokaiselta edes hiukan jotain jotta yhteiskunta pyötii. Ihan sama onko homo, musta tai sininen kunhan osallistuu ja tekee eikä lorvi ja loisi. Yhteiskunnan tehtävä on nimenomaan asettaa puitteet joiden sisällä toimitaan, mun mielestä ollaan mnety liian löysään suuntaan, kaikki "erilaisuus" hyväksytään, jopa se perinteinen laiskuus on diagnosoitu masennukseski tms. muuksi. Lorvikatarri on lorvikatarri ja eiku töihin siitä.

Mistähän sä tempasit tuon tähän? En jostakin syystä nyt löydä punaista lankaasi?
En tarkoita niitä jotka jäävät sohvalle laiskuudesta vaan esim niitä yli 50:siä joille ei kertakaikkisesti kukaan enää töitä tarjoa. Niitä jotka ovat joutuneet työttömiksi työn loputtua, tänäänkin on ollut uutisia Fortum laittaa ulos 80, Metso vähentää..
Samoin tarkoitan niitä joille ei syntymässä ole suotu mahdollisuuksia samaan kuin muille, sekä lapsia, nuoria että aikuisia joita on 40.0000. Puhun tai pikemminkin kirjoitan siitä, että ihmisiä tulisi arvostaa riippumatta siitä mikä on heidän älykkyytensä tai elämäntilanteensa saati varallisuutensa. Arvostaa ihmisenä.
Ne jotka jäävät kotiin vaikka pystyisivät töihin ja elävät yhteiskunnan tuella ovat eri asia, paitsi tietysti, jos luokittelet tähän ryhmään automaattisesti kaikki kotiäidit.

Mummoni oli kotirouva koko ikänsä. Ei todellakaan mikään hienostorouva, vaan hyvin ahkera, säästeliäs, oikea "martta-tyyppi". En oikeastaan tiedä, miksi hän ei ollut työelämässä naimisiinmenonsa jälkeen, ilmeisesti säästeliään elämäntyylin vuoksi rahaa oli riittävästi niin että ei tarvinnut töihin mennä. Kotia laittoivat ja puunasivat vaarin kanssa kyllä niin että melkein työstä kävi sekin. Eli oma kuvani kotirouvasta on ehkä vähän erilainen kuin ihmisillä keskimäärin...

[QUOTE="Vieras";28848042]Hallelujaa, tää vei sanat suustani. Maailmankuva on just niin ahdas kuin kodissa neliöitä. En tajua miten jonkun kuuppa kestää kotona olemista. Tai, no niin, eihän se kestäkään... En tajua miten miehet antaa naistensa olla kotona.[/QUOTE]

Peesit peesit peesit!!
Tunnen valitettavasti yhden tälläisen ja siinäpä vasta todella ärsyttävä ihminen. Minä minä minä minä aina vaan. Ei kuuntele toisia ollenkaan vaan minä minä minä minä vaan. On niin kauhean raskasta ja kiire koko ajan, ei ehdi edes syömään.

Ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä. Lastenhoito ja kasvatus on työtä ja lie muitakin töitä, joista ei kukaan maksa mitään. Tällaiset ymmärrän, loikoilua en.

Yhteistyössä