Mitä mieltä olet siitä, että lapsia tehdään yhteiskunnan elätettäviksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Esimerkki 1: äiti 25v, lapsia 4, kahdelle isälle. Koskaan ei ole töitä tehnyt, peruskoulu vedetty just ja just läpi. Elää kelan ja sossun tuilla ihan mukavasti.Isossa uudessa vuokra-asunnossa.

Esimerkki 2: äiti ja isä reilu 30v, lapsia 4. Sossun tuilla eläneet aina, kumpikaan ei ole opiskellut tai töitä tehnyt. Sossu maksaa kaikenlaista koska ovat lastensuojelun piirissä.

Esimerkki 3: äiti ja isä 21v, lapsia 2. Kumpikin peruskoulun käynyt, töitä ei koskaan tehnyt eikä isä ole ilmoittautunut edes työkkäriin ettei vaan joutuisi töihin, saa rahansa sossusta.Lapset tehty sopivasti 3v välein, että äiti saa olla kotona eikä kukaan aja kouluun tai töihin.

Kerro ihan rehellinen mielipiteesi tällaisista perheistä.

No ei ne niillä rahoilla taida kovin juhlia, esim 2&3 varmasti saa alennettua tt-tukea laiskuudestansa.
Hyi, ahdisti kun piti itse turvautua ekaa kertaa sossuun tässä kuussa. Kamalaa varmaan elää sellasen kyttäyksen kohteena... Että tiliotteet pitää toimittaa ja koko elämä näkyy siinä jos ei käteistä käytä...

En yhtään mitään mieltä. Meillä Suomessa on jokaisella oikeus elää noin, joten jos haluaa itsensä omalla työllään elättää, niin se on oma valinta.

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Paljonko tuollaisia ihmisiä on? en voi ymmärtää kun en tunne edes yhtään. Mut jos on niin en arvosta kovinkaan pitkälle.
Mä tunnen yhden. Joskus nuorempana mua ärsytti se, että toiset joutuu tekemään töitä perheensä elättämiseksi ja toiset ei. Mutta kun tajusin, että olin ihan itse valinnut työssäkäynnin kolmen vuoden välein tapahtuvan lisääntymisen sijasta, niin lakkasi myös ärsyttämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Paljonko tuollaisia ihmisiä on? en voi ymmärtää kun en tunne edes yhtään. Mut jos on niin en arvosta kovinkaan pitkälle.
Mä tunnen yhden. Joskus nuorempana mua ärsytti se, että toiset joutuu tekemään töitä perheensä elättämiseksi ja toiset ei. Mutta kun tajusin, että olin ihan itse valinnut työssäkäynnin kolmen vuoden välein tapahtuvan lisääntymisen sijasta, niin lakkasi myös ärsyttämästä.

ihana asenne! mä toivon et mäkin opin kasvamaan tästä lievästä ärsytyksestä vielä ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
no huhhuh.
onpas kamalaa.
eiköhän niitä tukirahoja jaeta muillekin, rikkaille maanviljelijöille ja metsänomistajille. heidän tuet on miljoonaluokkaa.

AI RIKKAILLE MAANVILJELIJÖILLE :o mitä paskaa täällä jauhetaan taas. :o nyt kiehahti sappi ja pahasti! Et taida edes tietää mistä sä puhut nyt. Tunnen paljon maanviljeliöitä ja alan yrittäjiä ja yhtään rikasta en tunne. Kovia työihmisiä kylläkin kaikki.

Rehellisesti olen sitä mieltä, että väärinhän se on tehdä lapsia, jos ei niitä pysty elättämään eikä hoitamaan. Ja jos ei ole mielenkiintoa tehdä töitä vaan elää yhteiskunnan varoilla, jotenkin pitäis kyllä jossain vaiheessa ruveta maksamaan takas ja roimilla koroilla aiheuttamiaan kustannuksia. Eri asia on tietty, jos ei syystä tai toisesta pysty tekemään töitä, mutta se ei nyt liity tähän. Ärsyttää ja kuvottaa yhteiskunnan elätit ja säälittää niiden lapset. Lisääntymiskieltoon pitäs laittaa moiset.

Ja vielä; veronmaksajathan ne yhteiskunnan elätit elättää. Tehdään töitä niska limassa ja maksetaan verot, joilla (muun muassa) elätetään näitä, joita ei nyt sattumoisin vaan nappaa tehdä elantonsa eteen mitään -kyllähän sitä jostain rahaa aina saa...

No kyllähän sossun tuilla ittensä elättää. Ne perusosat on aika suuret kumminkin. Esimerkiksi tapaus 1 perhe saa sossusta ja kelasta rahaa vuokran lisäksi n. 1600e, lisäksi maksetaan terveydenhuoltomenot, sähkölaskut ja kotivakuutus. harkinnanvaraisena myös lastentarvikkeita, esim vaunut, lastensänky ja lastenharrastuksia. Eli jos vuokra olisi vaikka 700e perheellä niin erilaisista tuista kertyy kuussa rahaa jo 2300e.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Jos vanhemmilla/vanhemmalla ei todella ole intressiä elättää perhettään työllä missään vaiheessa, en juuri arvosta moista elämäntapaa.

Ja myö se et minkä kuvan vanhemmat antavat lapsille työnteosta. Sitä pitää välttää viimeseen asti. Ja yleensä nämä ovat niitä suurimpia yhteiskunnan haukkujia.

Alkuperäinen kirjoittaja sossu:
No kyllähän sossun tuilla ittensä elättää. Ne perusosat on aika suuret kumminkin. Esimerkiksi tapaus 1 perhe saa sossusta ja kelasta rahaa vuokran lisäksi n. 1600e, lisäksi maksetaan terveydenhuoltomenot, sähkölaskut ja kotivakuutus. harkinnanvaraisena myös lastentarvikkeita, esim vaunut, lastensänky ja lastenharrastuksia. Eli jos vuokra olisi vaikka 700e perheellä niin erilaisista tuista kertyy kuussa rahaa jo 2300e.

:o melko paljon

Vaikea käsittää että sossu vaan muka maksaisi jos mies ei ole ilmoittautunut työnhakijaksi. Kyllä ne sieltä pystyvät selvittämään tämänkin.. Tuttavalta sossu vielä peri takaisin kun oli koittanut moista huijausta.

Yhteistyössä