mitä mieltä olette.kiinteistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensikertaaäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensikertaaäiti

Vieras
3kk vauva herää öisin 3h välein syömään. on täysimetyksellä. Mitä mieltä olette, onko syytä aloittaa kiinteät/velli/lisämaito? Muutama äiti tuttava on suositellut tuota, mutta en nyt oikein tiedä onko siihen mitään syytä, kun kuitenkin paino nousee tasaisesti,eikä minua itseä ainakaan haittaa nuo heräilyt. päivisin jaksaa pitempiäkin aikoja ilman tissiä. mieluummin imettäisin vielä ilman mitään lisäilyjä..

mä rupesin antamaan meidän pojalle tossa iässä lisämaitoa pullosta yöksi. Näin mentiin muutama viikko, ja sitten siirryttiin maistelemaan jo kiinteitä. Kuuntele omaa lastasi, niin tein minäkin.

3kk vauvalle on aivan täysin normaalia herätä 3h välein syömään, tai vaikka useamminkin! Toisekseen kiinteiden/vellien syöminen ei useinkaan pidennä yöunia. Korvikkeella saattaisi nukkua pidempään, mutta vain siksi, että se sulaa suolistossa huonommin.

Anna muiden äitien (ja tarvittaessa myös neuvolan) kommenttien jäädä omaan arvoonsa ja jatka rauhassa imettämistä.

no hyvä:) me jatkamme sitten näin :)
(mä rakastan imettämistä ja äitinä oloa,äskenkin tuo pieni neiti söi ja sitten jutteli unissaan ja hymyili kun oli masu täynnä <3 toivottavasti maito riittää pitkään!)

Niin sitä vielä, että kannattaa kokeilla, jos et oo jo kokeillu, imettää pari kertaa peräkkäin samaa rintaa ja sit vasta toisesta rinnasta. Sillai lapsi saa rasvasempaa takamaitoa, joka pitää nälkää pidempään. Mutta hienoa, että imetät :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Mie jatkaisin imetystä. Miten kauan vauvasi imee kerrallaan tissiä? Siis onko imuajat kohtuullisia?

max 30min

Ihan normi aika. Eikä siun vauveli mitenkään tän perusteella tunnu lisämaitoa kaipaavan. Jos maito on kerran tähän asti riittänyt hyvin, niin luulempa, ettei lisämaidon tarvetta tule myöhemminkään.

3h on ihan normaali väli syötöissä ja kohta voi tulla tiheän imun kausikin, ellei ole jo ollut. Mutta imettele vaan kun kerta vauva kasvaa ja on tyytyväinen :)

Kyllä meidän täysin pulloruokittukin söi tuon ikäsenä noin usein, ettei ainakaan tuo korvike mikään ihmeitä tekevä yöunien pidentäjä välttämättä ole =)

Imetä vaan ja sitten jos tulee jotain ongelmaa niin mietit uudestaan :)

Kuumimmat

Yhteistyössä