Mitä mieltä olette näistä firmoista, jotka välittää työvoimaa... miksi niitä nyt sanotaankaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuokrafirma vai mikä se nyt oli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Mun mies oli kanssa 6 kk vuokrafirman kautta ja hyvin meni. Jäi sitten sen jälkeen vakkariksi samaiseen työpaikkaan. Mutta sen pakollisen 6 kk:n jälkeen on siis suoraan siinä firmassa ilman välikäsiä. Ja palkkakin nousi huimasti sen jälkeen.

ai eikö vuokrafirma maksa samaa palkkaa kuin työnantaja muuten maksaisi???

Vuokrafirma maksoi ihan peruspalkkaa pykälien mukaan. Eli ei vedättänyt. Mutta kun meni suoraan sinne firmaan sen 6 kk:n jälkeen, niin se firma maksoi parempaa palkkaa. Mutta tiesihän ne jo minkälaisen työntekijän saa.

Toi on yksi syy miksi firmat käyttää vuokrafirmoja. Ei tarvitse itse etsiä ja jos jonkin ajan kuluttua ei työntekijää tarvitsekaan tai työntekijä onkin huono, ei tarvitse irtisanoa tms. Ja siksi usein maksavat parempaa palkkaa vakituiselle, jonka todella haluavat, koska silloin tietävät jo mitä saavat.

Olen ollut kahdessa vuokrafirmassa töissä. Ensimmäiseen olin todella tyytyväinen, kaikki asiat hoituivat hienosti ja ammattitaitoisesti, ja vuokralla oleville työntekijöille järjestettiin ajoittain illanviettoja ym. vuokrafirman toimesta. Jälkimmäinen puolestaan sai niskakarvani pystyyn jo sopimuksenhierontavaiheessa. En olisi mennyt ko. firmaan töihin ollenkaan, mutta koska silloinen työpaikkani ulkoistettiin vuokrafirmalle, piti lopulta valita, teenkö sopimuksen heidän kanssaan vai jätänkö työni. Ratkaisin asian tekemällä sopimuksen, mutta aloin samalla tehokkaasti etsiä töitä muualta. Ja viimeisellä viikolla ennen koeajan päättymistä (luitte oikein, pääsin tosiaan koeajalle työhön, jota olin jo tehnyt liki vuoden ennen työnantajan vaihtumista) pystyin ilmoittamaan vuokrafirmalle, että en muuten enää ole teillä töissä kuin kolme päivää. Mieli olisi tehnyt lähteä saman tien ja jättää firma ihmettelemään, kuka työni seuraavana päivänä hoitaa, mutta en kehdannut tehdä sitä työkavereilleni.
Molemmat mainitsemistani vuokrafirmoista ovat suuria ja kauan alalla toimineita. Erona tosiaan vain se, että toisessa nähtiin vuokratyöntekijä oikeana ihmisenä, jolla on omia suunnitelmia ja haaveita, joita tahdottiin kuunnella. Ja toisessa vuokratyöntekijä tuntui olevan arvoton olio, jonka päätehtävä oli tuottaa vuokrafirmalle voittoa.

itse olen ollut aikoinani kahdenkin firman listoilla ja kaikki mennyt hyvin. töitä riitti ja tämän nykyisen työpaikkani sain toisen vuokrafirman kautta. olin ensin 6kk vuokralla jonka jälkeen kirjoitin vakkarisopimuksen

Itse olen töissä tälläisessä henkilöstöpalvelufimassa, elikä olen se "kusipää pomo", joka rekrytoi teitä töihin. Me emme huijaa palkassa, emmekä kierrä veroja. Lomat kertyy ja lisät maksetaan. Työntekijät ovat olleet hyvinkin tyytyväisiä saamaansa kohteluun ja firmat luotettavuuteemme.
Kannattaa siis kokeilla, turvallista tämä on.
Sinne itse asiakasyritykseen ei kannata ottaa yhteyttä, kun ne tosiaan on hommanneet ihan tarkoituksella sen välikäden, joka haastattelee ja arvioi mahdollisen työntekijän.

Alkuperäinen kirjoittaja kusipää pomo:
Itse olen töissä tälläisessä henkilöstöpalvelufimassa, elikä olen se "kusipää pomo", joka rekrytoi teitä töihin. Me emme huijaa palkassa, emmekä kierrä veroja. Lomat kertyy ja lisät maksetaan. Työntekijät ovat olleet hyvinkin tyytyväisiä saamaansa kohteluun ja firmat luotettavuuteemme.
Sinne itse asiakasyritykseen ei kannata ottaa yhteyttä, kun ne tosiaan on hommanneet ihan tarkoituksella sen välikäden, joka haastattelee ja arvioi mahdollisen työntekijän.

Tuota noin.. Ei ne lomat kerry jokaisessa vuokrafirmassa. Soitin pari viikkoa sitten erääseen henkilöstöpalvelufirmaan ja kysyin asiaa. Sieltä sanottiin, että heillä maksetaan lomakorvaukset yleensä joka tilin yhteydessä pois ja lomaa ei kerry. Ei ollut kyseessä mikään keikkatyö, vaan pitkäaikainen työ. Joten kyllä tuo asia kannattaa kysyä, jos haluaa joskus pitää palkallista lomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kusipää pomo:

Hmm.. Mä tarkoitin kusipäällä meidän yksikön pomoa, joka halusi näitä vuoratyöntekijöitä.. En ehkä osannut ilmaista asiaani oikein..

olen ollut adecolla toissa itse joskus ja ei ole muuta kuin hyvaa sanottavaa. kaikki toimi hienosti ja sain myos vakkarityopaikan paikasta jossa olin eka vuokrafirman kautta. kannattaa ap kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
mun sisko on sellaisen listoilla. sai töitä yhdestä vakuutusyhtiöstä vakuutusvirkailijana ja nyt kesän jälkeen tää vakuutusyhtiö olis palkannu mun siskon ihan omille listoilleen 8eli jättänyt sen varamiespalvelun) pois välistä koska olivat niin tyytyväisiä, mutta mun sisko jatkaa opiskeluja joten i sitten jatkanutkaan siellä...joten ainakin siellä kaikki meni tosi hyvin ja työpaikka löytyi eikä mitään huijauksia ollut.

...siis onko mahdollista myöhemmin siirtyä ihan sen kyseisen firman palvelukseen....jos he itse haluavat? Siis etten ole sidottuna siihen vuokrafirmaan, että pakko ois olla vaan sen kautta...

no jonkun aikaa musta on pakko olla vuokrafirman listoilla, se kuuluu itse firman ja vuokrafirman väliseen sopimukseen, mutta myöhemmin obn vapaus palakata sut ihan ilman mitään välikäsiä

JA NOI TILINAUHAT TÄYTYY TYARKISTAA VAIKKA OLIS MISSÄ TÖISSÄ JA KENEN TYÖNANTAJAN PALKKALISTOILLA, OLI SITTEN VUOKRALLA TAI...

Yhteistyössä