Mitä mieltä olette näistä lastenvaateblogistien pikkupuodeista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H&M ja Lindex äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

H&M ja Lindex äiti

Vieras
Esim. iloinen kirahvi, sewin gum, ym.
Ottavat yli 20e esim. trikoopaidoista.
Tuo pimpam- puoti pipoineen ja housuineen vetää pohjat hinnoillaan.
Mitenkään vähättelemättä heidän työtään, typanostaan,aikaansa jne. hinnat ovat minusta ihan liikaa.
Kerran tilasin yhdestä blogistin puodista housut. Huonoa työn jälkeä, kummallisen malliset jne. Noista kalsareiden mallisista housuista köyhdyin yli 20e. Oli opettavainen kokemus joo....ja varsinkin vastaus reklamoituani....
Mitä olette mieltä/onko kokemuksia?

No tuskinpa ne vaatteet kovin laadukkaita on, jos joku hankkii halvan kotiompelukoneen ja rupeaa väsäämään myyntiin peruskoulun kässäntaidoilla.

Eli en ostais. Mut kukin tyylillään...

Kyllähän tuolla pimpam puodin pitäjällä on hallussa peruskoulun kässäntunteja paremmat ompelijan lahjat, mut niin on hinnatkin. Jos saan Burberryä jo melkein samaan hintaan, kun jonkun itse väsäämiä kuteita, niin ei tarvi kauaa miettiä kumman valitsee....

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
No tuskinpa ne vaatteet kovin laadukkaita on, jos joku hankkii halvan kotiompelukoneen ja rupeaa väsäämään myyntiin peruskoulun kässäntaidoilla.

No eihän ne nyt kaikki semmoisia ole :o

Yksilöllisyys, mistä niin kovasti nykypäivänä hehkutetaan, maksaa, samaten pienet sarjat ja pienyrittäjyyden maksut.

Toki sillä hinnalla pitää sitten saada laatua, mutta ei yhden ostoksen perusteella pidä kaikkia teilata.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
No mikä siis niissä oli huonoa? Eivät kaikki vaatteet oikeissakaan puodeissa ole järkevästi mitoitettuja tai sovi kaikille.

Ne olivat pitkät ja kapeat. Kuin kalsarit. Tilasin lindexin velour housujen malliset housut ja sain kalliit kalsarit.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:

No eihän ne nyt kaikki semmoisia ole :o

Yksilöllisyys, mistä niin kovasti nykypäivänä hehkutetaan, maksaa, samaten pienet sarjat ja pienyrittäjyyden maksut.

Toki sillä hinnalla pitää sitten saada laatua, mutta ei yhden ostoksen perusteella pidä kaikkia teilata.

No olen tilannut yhden paidankin toiselta kauppiaalta. Saumat veti ym. sekin maksoi 20e. Oppirahat maksettu ja keskityn ostamaan nyt noista nimimerkkini mukaisita kaupoista HIUKAN halvemmalla.

Mullakin on meandi tunika jonka saumat vetää :kieh:

Tykkään kyllä itekin Hooämmän ja lindexin hinta-laatu-suhteesta.

Mutta pikkublogistina mulla ainakin on suuri kynnys että uskalsinko edes tuoda töitäni näytille ja mitä kehtaan myydä. Että älä kaikkia teilaa kuitenkaan :|

Mullakin on meandi tunika jonka saumat vetää :kieh:

Tykkään kyllä itekin Hooämmän ja lindexin hinta-laatu-suhteesta.

Mutta pikkublogistina mulla ainakin on suuri kynnys että uskalsinko edes tuoda töitäni näytille ja mitä kehtaan myydä. Että älä kaikkia teilaa kuitenkaan :|

En toki teilaa. En ole kovin moniin tutustunutkaan, mut niihin joihin olen, en ymmärrä hinta-laatusuhdetta.

Mä tykkään käydä kattelee, muutamasta oon tilannu just tyyliin pipon. Aika kalliita on toki, mut esim. nuo pimpam-housut on mielettömän söpöjä, ja jos pitäis valita ne tai joku ökymerkkivaate niin pimpam veisi voiton.
Mutta siis lindex ja hm meidänkin perusvaatekauppoja on, ei kai kukaan ostakaan noista blogipuodeista koko vaatekaappia, vaan jotain luksusta arkeen lapselle.:)

Olen itsekin seuraillut muutamaa blogipuotia ja vähän samaan törmännyt. Eräässäkin blogissa oli ihana mekko jonka kerrottiin löytyvän kirjoittajan puodista. Puodin puolella olikin lähikuvia mekosta ja ikävä kyllä esim. kanttauksien tikkaukset olivat melkoisen aaltoilevat ja vetoketju oli hassusti ihan muuta väriä kuin mekko. Hintaa oli kuitenkin vauvakokoisella mekolla 20 euroa ja jossain aiemmassa postauksessa kangasta oli hehkutettu parin euron palalaarilöytönä. Ompelen itsekin melko paljon, enkä ole itsekään mikään ammattilainen, mutta en olisi ikinä kehdannut myydä kyseistä mekkoa ja vieläpä noin korkeaan hintaan.

Kuinka tarkasti tutustuit ennenkuin tilasit?

Tutustuin mihin?
Katselin, mitä on myynnissä. Kuvissahan kaikki näyttää kauniilta.
Sitten tilasin. En minä ole kysellyt, mikä on ompelutaito tms. Oletin,että jos ihminen tuotteitaan myy, niin hän myös osaa ommella.
Minä itse en osaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tutustuin mihin?
Sitten tilasin. En minä ole kysellyt, mikä on ompelutaito tms. Oletin,että jos ihminen tuotteitaan myy, niin hän myös osaa ommella.
Minä itse en osaa!!!

No älä nyt mulle tuohdu....

Sitä tarkoitin että oliko minkälaisia kuvia, palautetta saanut jostain, joku suositellut jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tykkään käydä kattelee, muutamasta oon tilannu just tyyliin pipon. Aika kalliita on toki, mut esim. nuo pimpam-housut on mielettömän söpöjä, ja jos pitäis valita ne tai joku ökymerkkivaate niin pimpam veisi voiton.
Mutta siis lindex ja hm meidänkin perusvaatekauppoja on, ei kai kukaan ostakaan noista blogipuodeista koko vaatekaappia, vaan jotain luksusta arkeen lapselle.:)

Mulle sitä luksusta ei ole kapeat kalsarimallin velourit tai kiertävät paidat saumoissa.

Tutustuin mihin?
Minä itse en osaa!!!

No älä nyt mulle tuohdu....

Sitä tarkoitin että oliko minkälaisia kuvia, palautetta saanut jostain, joku suositellut jne.

En mä ole tuohtunut. Mulla on tapana viljellä huutomerkkejä.(heh)
Tarkoitin vain,että itse en osaa ommella, mutta jos maksan tuollaisia summia vaatteista, oletan että niiden tekijä osaa.
Eikä kukaan ollut suositellut ja kuten sanoin ,kuvissa ne näytti mun silmiin persoonallisilta ja kauniilta vaatteilta.

Mun mielestä sulla on ostajana myös oikeus olla tyytymätön ja antaa palautetta ja palauttaa virheellinen tai epäkelpo tuote. Ja jokainen joka jotain myy on velvollinen nielemään sen palautteen (mikäli asiallista, en minäkään oikein asiallisesti osaisi suhtautua jos oikein ilkeään sävyyn heti hyökättäis) ja korvaamaan tai korjaamaan.

Kurja juttu jos ovat menneet rahat hukkaan.

Katselin ihan mielenkiinnosta tuon mainitsemanne pimpamin.. Velourkankaat ovat muuten aika hinnakkaita ja applikaatioihin menee aikaa (jos ne tekee huolella). Itsekin jossain vaiheessa laskeskelin millä hinnalla voisi itse ommeltuja lastenvaatteita myydä ja yllätyin kyllä materiaalikustannuksista. Jos haluaa edullisemmin päästä, kannattaa kyllä ehdottomasti suunnata h&m:lle tai lindexiin. =)

Tosiaan käsitöissä pitää työntekijän olla kädenjälkensä laadun takana.. Peruskoneellakin voi kyllä saada aikaan hyvää jälkeä, kun tekee riittävän huolella työnsä.

Mun mielestä sulla on ostajana myös oikeus olla tyytymätön ja antaa palautetta ja palauttaa virheellinen tai epäkelpo tuote. Ja jokainen joka jotain myy on velvollinen nielemään sen palautteen (mikäli asiallista, en minäkään oikein asiallisesti osaisi suhtautua jos oikein ilkeään sävyyn heti hyökättäis) ja korvaamaan tai korjaamaan.

En mitenkään hyökännyt myyjää vastaan. Ihan asiallisesti toin esille tyytymättömyyteni tuotteen laatuun ja ylimääräisiin postareihinkin, joita meni useita euroja.
Joo mustakin tuo oli kurja juttu,mutta kuten sanottu olen tutustunut vain pieneen osaan myyjistä/tuotteista. En yleistä!! Varmasti joukossa on myös todella osaavia ihmisiä, joitten tuotteista tuon hinnan mielellään maksaisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mietin lähinnä sitä että mistä kaavat ovat peräisin. Lehtien kaavoillahan ei saa tehdä vaatteita myyntiin.

Minä olen itse tehnyt lastenvaatteisiin kaavat. :) En tosin ole mitään vielä tehnyt myyntiin, vain omille lapsille tässä vaiheessa... (Tiedä sitten, viitsinkö missään vaiheessa tekeleitäni myydäkään, kun tulisi niin kalliiksi.)

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Katselin ihan mielenkiinnosta tuon mainitsemanne pimpamin.. Velourkankaat ovat muuten aika hinnakkaita ja applikaatioihin menee aikaa (jos ne tekee huolella). Itsekin jossain vaiheessa laskeskelin millä hinnalla voisi itse ommeltuja lastenvaatteita myydä ja yllätyin kyllä materiaalikustannuksista. Jos haluaa edullisemmin päästä, kannattaa kyllä ehdottomasti suunnata h&m:lle tai lindexiin. =)

Tosiaan käsitöissä pitää työntekijän olla kädenjälkensä laadun takana.. Peruskoneellakin voi kyllä saada aikaan hyvää jälkeä, kun tekee riittävän huolella työnsä.

Minäkään en kuvien perusteella todellakaan kyseenalaista pimpam-puodin tekijän käsityötaitoja!

En mitenkään hyökännyt myyjää vastaan. Ihan asiallisesti toin esille tyytymättömyyteni tuotteen laatuun ja ylimääräisiin postareihinkin, joita meni useita euroja.
Joo mustakin tuo oli kurja juttu,mutta kuten sanottu olen tutustunut vain pieneen osaan myyjistä/tuotteista. En yleistä!! Varmasti joukossa on myös todella osaavia ihmisiä, joitten tuotteista tuon hinnan mielellään maksaisikin.

En mä kuvitellutkaan sun hyökänneen, mun kohdalle on osunut yksi erittäin asiattoman palautteen antaja (ei ollut mikään nettimyynti eikä lastenvaate) niitäkin valitettavasti aina on.
Mutta oli asiatonta myyjältä kyllä ellei vastannut itse asiallisesti palautteseen. Hyvä kello kauas kuuluu ja niin edelleen... kannattaisi muistaa myyjien tämä asia!

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mietin lähinnä sitä että mistä kaavat ovat peräisin. Lehtien kaavoillahan ei saa tehdä vaatteita myyntiin.

Minä olen itse tehnyt lastenvaatteisiin kaavat. :) En tosin ole mitään vielä tehnyt myyntiin, vain omille lapsille tässä vaiheessa... (Tiedä sitten, viitsinkö missään vaiheessa tekeleitäni myydäkään, kun tulisi niin kalliiksi.)

Oi, ihailen siuta :) Ei oo itellä oikein hallussa tuo kaavotus...
On kyllä totta että millään ihan pikkusummilla niitä vaatteita ei kannata myydä, koska yrittäjällä on kuitenkin paljon kuluja. Mutta on niitä kiva tehdä ihan vaan omaksi ja lasten iloksi. Kaupan valmisvaatteitakin tykkään tuunata, tehdä niihin aplikaatioita ja lisäillä jotain pikku juttuja.

Yhteistyössä