Mitä mieltä olette näistä lastenvaateblogistien pikkupuodeista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H&M ja Lindex äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Katselin ihan mielenkiinnosta tuon mainitsemanne pimpamin.. Velourkankaat ovat muuten aika hinnakkaita ja applikaatioihin menee aikaa (jos ne tekee huolella). Itsekin jossain vaiheessa laskeskelin millä hinnalla voisi itse ommeltuja lastenvaatteita myydä ja yllätyin kyllä materiaalikustannuksista. Jos haluaa edullisemmin päästä, kannattaa kyllä ehdottomasti suunnata h&m:lle tai lindexiin. =)

Tosiaan käsitöissä pitää työntekijän olla kädenjälkensä laadun takana.. Peruskoneellakin voi kyllä saada aikaan hyvää jälkeä, kun tekee riittävän huolella työnsä.

Minäkään en kuvien perusteella todellakaan kyseenalaista pimpam-puodin tekijän käsityötaitoja!

Nuo kyseisen puodin tuotteet näyttävät kyllä aika ihanilta.. Harmi, jos et ollut laatuun tyytyväinen. :/ Mallit tietenkin voivat olla mitä vain, velour on kyllä mielestäni aika helppo ompelumateriaali.

Katselin ihan mielenkiinnosta tuon mainitsemanne pimpamin.. Velourkankaat ovat muuten aika hinnakkaita ja applikaatioihin menee aikaa (jos ne tekee huolella). Itsekin jossain vaiheessa laskeskelin millä hinnalla voisi itse ommeltuja lastenvaatteita myydä ja yllätyin kyllä materiaalikustannuksista. Jos haluaa edullisemmin päästä, kannattaa kyllä ehdottomasti suunnata h&m:lle tai lindexiin. =)

Tosiaan käsitöissä pitää työntekijän olla kädenjälkensä laadun takana.. Peruskoneellakin voi kyllä saada aikaan hyvää jälkeä, kun tekee riittävän huolella työnsä.

Minäkään en kuvien perusteella todellakaan kyseenalaista pimpam-puodin tekijän käsityötaitoja!

Nuo kyseisen puodin tuotteet näyttävät kyllä aika ihanilta.. Harmi, jos et ollut laatuun tyytyväinen. :/ Mallit tietenkin voivat olla mitä vain, velour on kyllä mielestäni aika helppo ompelumateriaali.

Stop !! En ole koskaan tilannut pimpamista hintojen takia. Eli en ollut siihen "kauppaan " tyytymätön. Ihailen hänen käsityötaitojaan, mutta kauhistelen hintoja. Tyytymätön olin ihan toisen ihmisen kädentaitoihin.

Stop !! En ole koskaan tilannut pimpamista hintojen takia. Eli en ollut siihen "kauppaan " tyytymätön. Ihailen hänen käsityötaitojaan, mutta kauhistelen hintoja. Tyytymätön olin ihan toisen ihmisen kädentaitoihin.

Ok. Varmaan ihan hyvä, että korjasit. =) Nuo pimpamin materiaalit näyttivät ensisilmäyksellä olevan laadukkaita ja hinnakkaita. Pelkät materiaalit esim. 100cm kokoisiin housuihin saattavat helposti olla pitkälti toista kymppiä.. Tekijällekin pitää kuitenkin jäädä hiukan käteen kaikesta.

voi elämä... miksi pitää tämmösestä jauhaa ihan kukkua..

tilasin juuri pimpamist pipot ja housut kahdelle lapselle ja se 100e jonko noihin laitoin ei ollut yhtään liikaa!! työn jälki on todella hieno ja siis miettikää noiden aplikaatioiden väsäämistä!! itse arvostan käsityön korkealle sillä se ei ole ollenkaan mun taitojeni piirissä.... eli en osaa itse tehdä mitään! esim muffinssiaplikaation strösselit on ommeltu käsin!! jokainen pieni pisto eri värisellä langalla.. sanoisin että melkoista näpertelyä!! työn jälki on täydellistä!! :heart:

Minusta ongelma on kaikkien olohuoneennurkassa läppärillä toimivien "nettikauppojen" kanssa. Muutaman vuoden aikana olen huomannut, että nämä puodit useimmiten elävät 6kk - 12 kk ja sitten lopettavat, kun alkaa tulla veroja maksuun tai huonoa palautetta.

Kaupoissa on yleensä pari tuotetta, joita puodinptäjä linkin kanssa hehkuttaa blogeissa ja palstoilla. Vaatepuotien omistajilla on myös asenneongelma. Vaatteet ovat usein todella huonolaatuisia verattuna ammattilaisten tekemiin. Ei pelkkä ompelukone nurkassa ja äidiltä opitut taidot riitä oikeaan valmistukseen ja oikeiden, laadukkaiden kankaiden ym. valintaan.

Hinnat ovat pilvissä kuten aloittaja totesi. Ei se, että pienet valmistusmäärät edellyttävät korkeita hintoja, ole mikään selitys. Ei kenenkään tarvitse elättää näitä bisneksestä mitään ymmärtämättömiä kotiäiteja, jotka haluavat harrastaa ompelua ja nettikauppaa.

Sama koskee kaiken maailman "sisustuspuoteja". Ollaan katseltu netistä hyviä ulkomaisia sivuja ja ostetaan pari kappaletta jotain tavaraa korkeilla kuluilla varastoon ja yritetään myydä kovalla hinnalla pois. Sisustuksesta ei sinällään ymmärretä hölkäsen pöläystä ja oma maku ja tyylitaju ei riitä todelliseen toimintaan. Kiva kippo ja kappo sekä nätti sisustustaulu, josta itses pitää on muka bisnesidea. Se siitä ja kiitos ajastanne.

Aina ei pitäisi vain olettaa ja leikkiä tyhmää. Mulla nousi heti kysymysmerkkiä kun Sewin gumin ja Pimpam puodin sivuilta ei löydy Y-tunnusta! Se ei välttämättä ole tae laadukkaasta työstä, mutta tietää ainakin ettei homma ole pimeää. ja tällöin voi tarvittaessa turvautua myös kuluttaja-asiamieheen. Kas kun etämyynnillä on kuluttajasuojalain mukaan 14 päivän palautusoikeus. Eli ellei ole tyytyväinen, niin palauttaa tavaran ja rahat kuuluu saada takaisin + toimituskulut korvattua.

Mutta noiden ketjun alussa mainittujen merkkien hinnat on mun mielestä jopa alakanttiin! Täyspäiväisesti ompeluhommilla elävä ei saa elantoa noilla hinnoilla! Tavikset kun eivät osaa ottaa huomioon, että hinnasta lähtee neljäsosa suoraan verottajalle ja loput sitten on materiaali-, työhuone-, työkone-, kirjanpito- ym. kuluja. Siitä myyntihinnasta ei jää käteen puoliakaan eli aika kasan saa myydä jos sillä pitäisi vielä muu normaali elämä saada kustannettua.

Jos haluaa huonoa laatua halvalla, niin rättikaupoista kyllä löytyy niitä kiinatytön 5 centin tuntipalkalla ompelemaa tusinatavaraa.

Mä olen ostanut useammastakin pikkupuodista, niin nettikaupoista kuin suomalaisilta tekijöiltäkin. Yhtä suomalaista ompelijayrittäjää lukuunottamatta olen ollut todella tyytyväinen laatuun. Musta on kiva päästä itse vaikuttamaan malleihin ja hiukan suunnittelemaan lopputulosta (ihan kuin mä osaisin :saint: ). Saapahan yksilöllistä. Eikä noi musta niin kalliitakaan ole, ei ainakaan kaikki. Ruotsalaisia ketjuja en käytä ollenkaan.

Pakko ehkä hiukan puolueellisesti sanoa, että nyt kun oon alkanut ompelee, niin en ihmettele noita hintoja, jos haluaa työlleen yhtään hintaa.... Materiaalit on kalliita, työhön menee aikaa, ja usein se aika on (vaikka myönnän et tää on samantekevä seikka) pikkulapsen äidillä yöllä.

Lisäksi tää on arvostuskysymys. Mä voisin kannattaakseni tilata jotain joltain, jos oikein ihanaa ja en itse pysty ompelee ;)

yhtään sewing gumin vaatepartta ei enään meille tule! karmeeta kuraa ne vaattet ja hinnat sit-hmph.
mutta olenliian vellipehva että olisin raglamoinut.nielen tappioni.

Yhteistyössä