Mitä mieltä olette perheestä joka on rakennuttanut 168m2 talon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä olisi varaa, mutta en käsitä miksi haalariin pitäsi upottaa 150-200 ?. Kun paremmallakin hinta-laatusuhteella löytyy ulkovaatteita.

Kommentoimatta asiaan muuten, mutta en mä kyllä ole koskaan reimatecista tai muustakaan haalarista 200 köyhtynyt, kyllähän noita alennusmyynneistä löytää 60:kin. Koskaan en ole täyttä hintaa niistä maksanut, ja vaikka olisinkin niin eihän ne nyt sentään NOIN paljon maksa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja noppa:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Pidän koko perhettä keksittynä. Tai sitten tässä ei ole koko totuus.

peesi

ei ole keksitty perhe, tunnen perheen hyvin. Yksi salaisuus toki on, että perheen äidin vanhemmat kustantaa perheelle hyvin paljon asioita. Mm. ku vanhemmilla ei oo varaa ostaa lapsille reimatecceja niin äidinäiti ostaa ne, ettei lasten vaan tartte kulkea huonommissa vaatteissa. Mutta olin kyllä siltikin ihan monttu auki kun kertoi että saavat toimeentulotukea kuukausittain.

No mitä pahaa siinä oon jos mummo haluaa ostaa lapsenlapsille vaatteita? Tuo kyllä jo kertoo sen ,että taitaa perheessä olla rahat tiukilla.

eihän siinä pahaa ookkaan, mutta ittelle tuli sellainen ajatus, että ehkä noilla hienoilla omakotialueilla ei kaikilla meekkään ihan niin hyvin kuin ulkoapäin näyttää. että uusi iso omakotitalo ja uus auto pihassa ei tarkoitakkaan sitä että perhe on rikas kuin kroisos...

No, ei tietenkään tarkoita, lainarahallahan ihmiset rakentaa ja tiukkaa on, mutta ihmiset arvostat omaa.

mutta miksei voi rakentaa taloa, jonka kulut ei vie taloutta kaaokseen? Miks pitää olla niin iso talo ja paljon neliöitä, kun ees lapsia ei oo niin montaa, että tarvittais kuutta makuuhuonetta...halvemmallakin saa oman.

Ovat varmaankin rakentaneet talonsa nousukaudella....ja sitten on tapahtunut jotain. yleensä sossu kai vaatii omaisuuden muuttamista fyffendaaliksi ennen tuen antamista..taaaai sitten saavat tukea jonkin sortin ylimenovaiheeseen. mutta mitäpä tuo mulle kuulluu muutenkaan... :whistle:

Meidän kunnassa on sossu ainakin antanut tukea lomautetuille/työttömäksi jääneille perheille, kun liiton toimistot ovat olleet kuukausia jumissa.

Ja lapset voivat olla päivähoidossa jos se äiti vaikka etsii aktiivisesti töitä tai suorittaa opintojaan loppuun kotona :)

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja noppa:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Pidän koko perhettä keksittynä. Tai sitten tässä ei ole koko totuus.

peesi

ei ole keksitty perhe, tunnen perheen hyvin. Yksi salaisuus toki on, että perheen äidin vanhemmat kustantaa perheelle hyvin paljon asioita. Mm. ku vanhemmilla ei oo varaa ostaa lapsille reimatecceja niin äidinäiti ostaa ne, ettei lasten vaan tartte kulkea huonommissa vaatteissa. Mutta olin kyllä siltikin ihan monttu auki kun kertoi että saavat toimeentulotukea kuukausittain.

No mitä pahaa siinä oon jos mummo haluaa ostaa lapsenlapsille vaatteita? Tuo kyllä jo kertoo sen ,että taitaa perheessä olla rahat tiukilla.

Mummo joutuu ostamaan reimatecit... alkaa pikku hiljaa tuntumaan, että niissä kalliissa haalareissa kulkevat ne joilla oikeasti ei ole niihin edes varaa.... jonkinlainen "haalarikulissi".

Meillä olisi varaa, mutta en käsitä miksi haalariin pitäsi upottaa 150-200 ?. Kun paremmallakin hinta-laatusuhteella löytyy ulkovaatteita.

mulla on omassa kaveripiirissä 47 alle kouluikäistä lasta ja oon todennu sen, että reimatecit on niillä lapsilla, joiden vanhemmat on pienituloisia tai soosun asiakkaita. Suurituloisilla, esim yhden lääkäriperheen lapsilla, lapset kulkee halvemmissa asuissa. Itelle tullu sellanen olo, että just ne, joilla ei oikein oo varaa mihinkään, haluaa pukea lapset viimeisen päälle.

Peesi! Meillä olisi varmaankin varaa ostaa lapsille kalliit ulkoiluasut, mutta vähemmälläkin tullaan toimeen, ja haluan pukea lapsille erilaisia asuja ja haluan et näyttävät "hyviltä", eli on monta toppatakkia, erivärisiä toppahousuja jne. mut ihan ellokselta, henkalta, lindexiltä jne. Monilla Reimatec on vain se yks ja sama, mitä pidetään kokoajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Miten sossunluukun kuluttajat ovat saaneet lainaa?

Voi olla mahollista vain, että laina on otettu ennen sossun asiakkuutta.

Mutta eipä sossu kovin pitkään katsele sitä että ökytalolainaa maksettaisiin toimeentulotuella, kyllä vaativat realisoimaan omaisuuden. Eli tämä juttu ole totta, ellei sitten perhe ole myynyt taloa esim. vanhemilleen ja ovat siinä nyt vain vuokralaisina ja koko talosta saadut varat menneet velkojen maksuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Miten sossunluukun kuluttajat ovat saaneet lainaa?

Voi olla mahollista vain, että laina on otettu ennen sossun asiakkuutta.

Mutta eipä sossu kovin pitkään katsele sitä että ökytalolainaa maksettaisiin toimeentulotuella, kyllä vaativat realisoimaan omaisuuden. Eli tämä juttu ole totta, ellei sitten perhe ole myynyt taloa esim. vanhemilleen ja ovat siinä nyt vain vuokralaisina ja koko talosta saadut varat menneet velkojen maksuun.

Niinhän mä itsekkin mainitsin jo tuolla aikaisemmin, että se avustus on omistusasuntoihin väliaikaista, mutta ei pitkä aikaista. Mutta jos perheellä on juuri tälläinen tilanne. Toisekseen, jos perhe on iso, eipä nuo neliöt vaikuta jättiläismaisilta. Missään ei myöskään mainita millä vuosikymmennellä talo on rakennetettu. Edelleenkään noilla tiedoilla en voisi ajatella mitään pahaa.

Yhteistyössä