[QUOTE="vieras";28632235]Perus suomijuntti

18vuotias mikään "aikuinen" ole! Nuori ihminen ja on TÄYSIN normaalia asua sen ikäisenä vielä porukoillaan, lainata rahaa jos tarvii. Suomessa tää kulttuuri on aivan erilainen mitä muualla euroopassa jossa on normaalia tuon ikäisenä että vanhemmat maksaa yliopistomaksut ja nuori asuu kotonaan ,kyllä hävettää tuo sun suhtautuminen ihan

D Oma mummoni 65v. ajattelee noin.[/QUOTE]
Joo, olen hyvin tyypillinen Suomi-juntti. Enhän ole asunut Suomessa vuosikausiin ja olen naimisissa ulkomaalaisen kanssa.
"Muualla Euroopassa"... Jos et ole tietoinen, niin Euroopassa on 50 valtiota, joten erilaisia kulttuureita ja käytäntöjä tuohon mahtuu.
Sossu-Suomessa kuitenkin 18-vuotiaalla on täydet mahdollisuudet olla vanhemmistaan taloudellisesti riippumaton. Jos oma lapseni 18-vuotiaana asuisi kotona (huom. Suomessa!), niin ehdottomasti vaatisin, että hän joko opiskelee tai tekee töitä. Saisi myös maksaa omat menonsa asumiskustannusten lisäksi.
Jos itse et ollut/ole kykeneväinen itsenäisyyteen ja riippumattomuuteen 18-vuotiaana, niin ei se sitä tarkoita, etteikö kukaan olisi.