Mitä mieltä olette- vuosia sitten tapahtunut tuli mieleen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Esteri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Esteri"

Vieras
Luin tuolta uutisista tapauksen jossa mies oli raiskannut nukkuvan 17-vuotiaan ja tuli mieleen yksi juttu menneisyydestä.

Vuosia vuosia sitten olin erään miespuolisen " kaverin " kanssa juhlimassa eli olin hänen kotonaan ja olimme todella humalassa. Nukahdin vieraspatjalle kun olin niin lärvit etten ole varmaan koskaan ollut.
Havahduin siihen kun tämä mies otti housujani pois mutta olin liian heikko sanoakseni mitään. Seuraavan kerran havahduin siihen että mies oli sisälläni ja harrasti seksiä kanssani. Siinä vaiheessa en ollut ollut koskaan vielä kenenkään miehen kanssa ja ajattelin että nyt menetän siis neitsyyteni. Tuntui jossain vaiheessa vaan kipua ja sitten hyppäsin ylös ja kysyin mitä helvettiä mies tekee. Hän nousi päältäni ja pisti housut jalkaan ja meni tupakalle. Menin mukaan ja sanoin että panit mua juuri jonka mies kielsi. Meni kauan aikaa enkä puhunut mitään asiasta vaikka olimme usein tekemisissä. Sitten erään kerran kun otimme taas alkoholia niin avasin sanaisen arkkuni ja kysyin eikö mies oikeasti muista mitään.
Hän sanoi vain että on huomannut että mua painaa jokin ja että muistaa et tehtiin jotain muttei paljoa ja pyysi anteeksi muistaakseen. Tämän jälkeen meillä oli on-off-suhde jonkin aikaa mutta nyttemmin emme ole olleet vuosiin yhteydessä.
En pitänyt asiaa pahana, vähän outona kyllä mutta nyt se palasi mieleen hitto.
Mietin että mitä tuossa oikein tapahtui? Eihän se raiskaus ollut?
Mitä mieltä olette?

Mistä sinä sen voit muistaa varmasti että se teki jotain kun sammuit. Jos vaan näit unta ja kuvittelit että se nussi. Kännissä unet voi olla aika erikoisia.

[QUOTE="vieras";27890785]Annat asian olla. Se on mennyttä, sä et ole enää tekemisissä kyseisen ihmisen kanssa. Keskity sun elämään joka on tässä ja nyt.[/QUOTE]

Näin aion tehdä. Pakkohan se on. Jos alan asiaa vatvomaan niin menee pian nykyinen pitkä parisuhde paskaksi. Tyhmä pää kun tulee menneisyys mieleen joskus.

[QUOTE="Esteri";27890771]Hyi helvetti kun tuli huono olo. Pitäsköhän vaan antaa olla vai alanko nyt miettimään tuota? :( mitä teen? Alkoi ahdistaa.[/QUOTE]

Mitä se miettiminen enää auttaa?
Se olisi silloin pitänyt heti toimia, kun vääryys tapahtui. Kuitenkin olit sen jälkeen tekemisissä miehen kanssa ja vielä on-off suhteessa? Kuin se ei sitten sillon jo ahdistanut.

Olet alkanut miehen kanssa suhteeseenkin vielä tuon jälkeen...en rupeaisi ahdistumaan, vaan yrittäisin unohtaa koko tyypin.

Osaatko yhtään sanoa, miksi tuo juttu sua on nyt alkanut ahdistamaan ja miksi ei alkanut heti silloin?
Onko elämässäsi nyt jotain muuta kriisiä, jota alitajunta ehkä pakoilee johonkin vanhaan asiaan?

Mitä se miettiminen enää auttaa?
Se olisi silloin pitänyt heti toimia, kun vääryys tapahtui. Kuitenkin olit sen jälkeen tekemisissä miehen kanssa ja vielä on-off suhteessa? Kuin se ei sitten sillon jo ahdistanut.

Tässä taas neuvo sellaiselta ihmiseltä, jonka koskemattomuutta ei koskaan ole loukattu. Ja pahoitteluni, jos väärässä olen, en vain ymmärrä miten joku voi olla noin yksinkertainen! "Mitä se miettiminen enää auttaa?"

Mieti, puhu, kirjoita, tee mitä tahansa, jotta saat asiaa käsitellyksi. Sitä ei kannata jättää käsittelemättä. Voihan olla, että tilanne oli aikoinaan niin traumaattinen, että siksi se "pyyhkiytyi" mielestäsi pois. (Eihän pienet lapsetkaan voi muistaa hyväksikäyttö tilanteita, jos ne ovat tapahtuneet lapsen ollessa todella pieneni, sen sijaan tuska ja tunteet syöpyy pienenkin ihmisen mieleen ja purkautuu jossain vaiheessa elämää sieltä ulos.)

Tässä taas neuvo sellaiselta ihmiseltä, jonka koskemattomuutta ei koskaan ole loukattu. Ja pahoitteluni, jos väärässä olen, en vain ymmärrä miten joku voi olla noin yksinkertainen! "Mitä se miettiminen enää auttaa?"

Mieti, puhu, kirjoita, tee mitä tahansa, jotta saat asiaa käsitellyksi. Sitä ei kannata jättää käsittelemättä. Voihan olla, että tilanne oli aikoinaan niin traumaattinen, että siksi se "pyyhkiytyi" mielestäsi pois. (Eihän pienet lapsetkaan voi muistaa hyväksikäyttö tilanteita, jos ne ovat tapahtuneet lapsen ollessa todella pieneni, sen sijaan tuska ja tunteet syöpyy pienenkin ihmisen mieleen ja purkautuu jossain vaiheessa elämää sieltä ulos.)

Neuvo sellaiselta, kenelle käynyt täysin vastaava tilanne. Tosin neitsyyttä ei viety tuolla tapaa, mutta muutoin täysin vastaava tilanne.
Ainoana vaan, että en sen jälkeen todellakaan halunnut pitää mieheen mitään yhteyttä. Rikosilmoituksen tein, mutta asiaa ei viety eteenpäin puutteellisten näyttöjen vuoksi. Minä hölmö kun olin käynyt suihkussa ennen kun näytteitä otettiin, joten vastassa oli vain kahden sanat.

Ap kysyi, että pitäisikö asian antaa olla vai alkaa miettimään sitä. Siihen totesin, että mitä se miettiminen enää auttaa. Vuosien jälkeen. Joten parempana vaihtoehtona on antaa asian vaan olla. Tottakai asiaa saa miettiä ja käydä läpi tapahtumia, mutta eriasia se on alkaa vellomaan enää. Jos jotain jatketta mietinnälleen tahtoo, niin se olisi kaikki pitänyt tehdä tosiaan jo silloin kun tapahtuma oli vielä tuore.

Yhteistyössä