Mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa äidit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa äidit

Vieras
meidän tyttö ei syö juuri mitään,ei koulussa eikä kotonakaan.
kaikki ruoka menee huonosti ja koulussa syö pelkän perunan mutta kastike jää lautaselle:(
Eilen sitten valitteli taas(valittelee aika usein)vatsaansa ja tänään jäi kotiin,jospa kuitenkin olis jotakin vatsatautia niin ei sitten tartu muihin suotta.
Kävi eilen vaa`alla ja paino pudonnut pari kiloa viime kuusta.
Tyttö on nyt seitsemän ja painaa 20 kiloa,ja on tosissaan laiha:(
Mitä olette mieltä,kun mies ehdotti että jätetään tästä lähin ostamatta kaikki hedelmät(niitä tyttö kyllä söisi yllinkyllin)ja syödään pelkästään ruokaa ja kasviksia,illalla ja aamulla puuroa ja ruuan kanssa leipää.
Itse rakastan hedelmiä,jugurttia ja viilejä ja tuntuis kamalalta jättää ne ostamatta,elikkä mitä mieltä olette kuinka saadaan tuo tyttö syömään?

no ettekä jätä! parempi että jotain edes syö! mä olin pienenä ollut just tollanen laiha ja huono syöjä..mulla se oli ollut joku vaihe..mutta toivotaan että tyttöalkais syömään..voimia :hug:

Mä suosittelen lääkärissä käyntiä noiden vatsavaivojen takia. Lapsi välttää luonnostaan syömästä sellaista, mikä aiheuttaa vatsavaivoja. Mun likka lakkasi yläasteella syömästä koulussa kokonaan, koska se ei oikein itsekään osannut erottaa, mikä ruoka milloinkin aiheutti vatsavaivoja. Selvisihän se lopulta lääkärissä käyntien jälkeen. Sama juttu junnulla, kun todettiin laktoosi-intoleranssi.

tuota..eihän vaan ole mikään laihdutus vimma menossa?tarkoitan kun valitettavasti saattaa jo tuon ikäiset koulussa puhua et hui kauhee ku sä oot noin läski jne vaikka ois normaalista tyttösestä kyse?

Tyttö on aika pitkä,just nyt en osaa tarkkaa pituutta sanoa,mutta luokkansa pisimpiä on.
laihduttamisesta ei ole kyse,on aina ollut samanlainen syöjä,mutta nyt on oikein huolestuttavasti lakannut syömästä.
Esikoulussa söi todella hyvin ja voikin hyvin,mutta nyt hänen pää särkee koulusta tullessa aika usein ja vatsa vaivaa.

tervetuloa kerhoon "meidän lapset ei syö"... meillä 8-vuotias tyttö, joka on ollut aina huono syömään. Kasvikset, riisi, makaroni, peruna uppoaa ja kala, mutta minkään sortin lihaa ei söis. Koulussa syö kun on pakko, mutta niin vähän kuin voi. Salaattia syö todella paljon ja hedelmiä ja vihanneksia ja aksviksia joka muodossa.

Meillä ollu käytössä jo eskarista asti palkintotaulu, johon saa tarroja aina syötyään jotakin tiettyä juttua jonkin verran. Toimii vaihtelevasti. Nyt on siitä jo luovuttukkin, kun kana on alkanut tytölle taas maittaa ja tässä yksi päivä yllätti syömällä pikkusiskonsa hampurilaisen ja ihan kokonaisen jauhelihapihvin siis.

Ainainen ongelma tämä syöminen on, mutta tyttö kasvaa kyllä ok omalla käyrällään. Todella laiha on. Ruokalusta olen lakannut ottamasta mitään hirvittävää stressiä ja oikeastaan koko perheen ruokatottumukset on osaltaan muuttunut tytön mukana terveellisemmiksi, kun tehdään paljon kasvisruokia ja syödään aika vähän lihaa.

Yhteistyössä