?
"..."
Vieras
[QUOTE="vieras";26817014]Juu olen. Pihapuilla.[/QUOTE]
On varmaan kivannäköinen piha sitten. Hauskaa lämmittelyä...
On varmaan kivannäköinen piha sitten. Hauskaa lämmittelyä...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mä oon katsonut aikanaan kun lapsi syntyi ja taisteli hengestään teho-osastolla monta kuukautta! Ja mulle tämä lapsi on TÄRKEÄ! Mua ottaa aivoon todellakin tuollainen isä joka ei välitä lapsestaan pätkääkään, ei uhraa hälle aikaa eikä mitään muutakaan. Voiko tämä olla oikein jostain ihmisestä?! Sitä en voi ymmärtää jos on...
Mä en ymmärrä sitä et miksi erotilanteessa ei voida tehdä kirjallisia sopimuksia!?
Ne kirjalliset sopimukset turvaavat sen et ne elarit saadaan joko etävanhemman maksamana tai sitten ulosoton kautta.
Joo sovussa voidaan sopia mutta mitäs jos sopu katkeekin joskus niin ei oo mitää mahdollisuuksia saada niitä mistään mm. takautuvasti jos niikseen sattuu.
Eikä tässä tapauksessa isän tartte maksaa muutakuin se mitä olette sopineet. Jos olisitte kirjanneet esim. osallistumisesta isompiin menoihin niin olis helpompi lähteä vaatimaan.
Tehkää hyvät ihmiset niitä elatussopimuksia vaikka olisitte kuinka sulassa sovussa.
Lapsen isä maksaa kuussa 180 elatusmaksua yhdestä lapsesta. Naurettava summa... Lapsi on hänen luonaan jotain kolmen kuukauden välein vklopun, paitsi nyt kesällä ollut kolmesti siellä. Hän ei osta lapselle vaatteita eikä mitään. Ei anna rahaa hänen lääkkeisiin joita hänelle pitää ostaa joka kuukausi. Nyt jouduttiin ostamaan pojalle silmälasit ja nehän ei ole ilmaiset..Kysyin monta kertaa että maksaako hän niistä puolet niin ei mitään vastausta. Sitten laitoin hinnan ja käskin maksamaan puolet seuraavassa elatusmaksussa..arvatkaapa maksoiko?!!! Miten h*lvetissä voi olla noin vaikea ostaa omalle lapselle jotain!!!! Minen kohta jaksa enää ja haen yksinhuoltajuutta! Piste!
Meillä oli alkujaan kaikki sopimukset. Mutta sitten ne tuossa pari vuotta sitten uusimatta ja nyt ollaan tässä tilanteessa.. Suosittelen ihan samaa että pitäkää ne tiedot ajan tasalla ja sopimukset voimassa!
Kerro mulle Rätti Väsynyt yksikin syy miksi pitäisi olla yhteishuoltajuus kun isää ei kiinnosta lapsen koulu, ei harrastukset, ei sairaalahoidot, ei diagnoosit, ei mikään.
Kerro mulle Rätti Väsynyt yksikin syy miksi pitäisi olla yhteishuoltajuus kun isää ei kiinnosta lapsen koulu, ei harrastukset, ei sairaalahoidot, ei diagnoosit, ei mikään.
jos isä vaikeuttaa elämää niin voithan toki vaatia yksinhuoltajuutta. EI se muuta mitään muutakuin sen et sun ei tartte enää lupia isältä kysyä esim. passiin tms.
Kannattaa myös tapaamissopimus uusia ja jos ei se pidä niin hae yksinhuoltajuutta.
Tämä musta nimenomaan tuntuu niin hullulle kun pitää olla allekirjoitusta häneltä vaikka mihin paperiin eikä hän oikeasti tiedä pojan elämästä yhtikäs mitään! Mutta sitä olen miettinyt että voinko sitä yksin lähteä hakemaan..Siitä on ihan turha lapsen isälle puhua, ei hän ota siihenkään mitään kantaa.
Mutta sitä olen miettinyt että voinko sitä yksin lähteä hakemaan..Siitä on ihan turha lapsen isälle puhua, ei hän ota siihenkään mitään kantaa.
Tuosta sähkölaskusta katsotaan summa minkä lapsen olettaisi kuluttavan.
Vaikka olisit yksinhuoltaja, joudut silti hakemaan joka paikkaan todistusta siitä että olet ainoa huoltaja. Mä en saanut lapselle edes avattua pankkitiliä vaan piti ostaa maistraatista lappu että todellakin olen ainoa huoltaja. Huom. OSTAA.
Mun lapsen isä maksaa elareita 160e/kk. Tuo summa kattaa päivähoitomaksun eli ei paljon paskaakaan lapsen menoista. Vituttaa ydinperheissä asuvat jotka puhuu että yh:t saa sitä ja sitä tukea. Mä saan n. 200 euroa tukea (elatusmaksu + lapsilisän korotus) enemmän. Hyvä niiden on valittaa joiden mies tuo 2000e/kk talouteen rahaa.
Ei, en muuten ole katkera, pelkästään niille jotka kuvittelee että yksinhuoltajat saa jotain hirveitä tukia. En halua miestä elämääni, ja rahan takia en sellasta tietenkään ota vaan oon pääosin tyytyväinen näin. Rahasta meillä ei liiemmin puutetta ole, joten enpä viitsi alkaa edes puhumaan elareiden korotuksesta.
Niin joo ja mun lapsi ei tapaa isäänsä juuri koskaan. Ei koskaan ole ollut kahdestaan isänsä kanssa.
Vaikka olisit yksinhuoltaja, joudut silti hakemaan joka paikkaan todistusta siitä että olet ainoa huoltaja. Mä en saanut lapselle edes avattua pankkitiliä vaan piti ostaa maistraatista lappu että todellakin olen ainoa huoltaja. Huom. OSTAA.
Mun lapsen isä maksaa elareita 160e/kk. Tuo summa kattaa päivähoitomaksun eli ei paljon paskaakaan lapsen menoista. Vituttaa ydinperheissä asuvat jotka puhuu että yh:t saa sitä ja sitä tukea. Mä saan n. 200 euroa tukea (elatusmaksu + lapsilisän korotus) enemmän. Hyvä niiden on valittaa joiden mies tuo 2000e/kk talouteen rahaa.
Ei, en muuten ole katkera, pelkästään niille jotka kuvittelee että yksinhuoltajat saa jotain hirveitä tukia. En halua miestä elämääni, ja rahan takia en sellasta tietenkään ota vaan oon pääosin tyytyväinen näin. Rahasta meillä ei liiemmin puutetta ole, joten enpä viitsi alkaa edes puhumaan elareiden korotuksesta.
Niin joo ja mun lapsi ei tapaa isäänsä juuri koskaan. Ei koskaan ole ollut kahdestaan isänsä kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26817425:Oho. Ovatko monessakin paikassa kysyneet todistusta? En ole vielä itse törmännyt tuohon, joskus kylläkin miettinyt miten yksinhuoltajuus todistetaan jos jossain kysyttäisi.
Itse saan elatusta 130e/lapsi kelan kautta kun isänsä ilmoitti ettei tipu penniäkään. Passaa mulle. Eipä tuo kyllä lapsia tapaakkaan.
Mun piti päiväkodissa esittää todiste. En tiedä miten passin kans, varmaan. Vaikka poliisit varmaan näkee jostain koneeltaan. Kerran terveyskeskuksessa alettiin kyselemään, mutta uskoivat onneks puhetta.