Mitä mieltä (ruoka)ravintola joulusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
Nyt en siis meinaa baari joulua..
Ollaan mietitty isäpuolen kanssa että jos mentäsi viettämään joulua johonkin ravintolaan,siis syömään jouluruokaa..
koska äiti irtisano ittensä viimevuonna meidän perheestä (hän on ennen hoitanu nää jutut) niin minä olisin se joka hoitaa ruuat ym. enkä todellakaan ole järkkäämässä mitään joulua,tarkotuksena oli että meidän mokuperhe ostaa pöytäkuusen jonka "alle" laitetaan lahjat ja sit tilataan vaikka pitsaa :D
Isäpuoli ja veli haluais jouluruokaa ja olis vähän hassua rupee vääntää 2 ihmiselle kinkkuja ym.
He eivät halua siis kahdestaan viettää joulua..

yksinkertasesti siis,onko tyhmää viedä muut jouluna ravintolaan syömään kinkkua ym. kun omat rahkeet ei riitä joulua rakentamaan :ashamed:

Ei yhtään pöllömpi idea, mutta sun pitää varmaan ruveta selvittelemään, mitkä ravintolat ovat auki ja onko niissä tarjolla perinteiset jouluruuat. Sekä pikapikaa varaamaan pöytä.

Kyl joulupöydän saa laitettua kotiin Saarioisen tuotteilla. Kinkkua saa pienissä annoksissa valmiina, samoin kaikkia laatikoita ja rosollia. Kuka niitä käskee itse tehdä? Ja jos muuta tykkää enemmän pitsasta, niin sitten vaan sitäkin tarjolle samaan joulupöytään.

Eikö olisi paljon mukavampaa yhdessä viettää joulua kotona kuin ravintolassa?

Hyvät joulupöperöt saa kyllä ihan ostamalla niitä saarioisten valmislaatikoitakin, sit rosollia, jotain graavilohta, vaik valmiiksi paistettu pikkukinkku, perunoita, salaattia, keitettyjä herneitä, karjalanpiirakoita jne. mistä nyt kukin tykkää.. Aika helpolla pääsee näinkin =)

Kivan paikan kun valitsee niin tunnelma on hieno. Jos on valmis vähän satsaamaan, voisi mennä johonkin kartanoravintolaan tai muuhun vanhaan ja tunnelmalliseen ravintolaympäristöön ja syödä nautiskellen pitkän kaavan mukaan.

Itse oon ollut Ikaalisten kylpylässä lapsena yhden joulun ja on kyllä hyvät muistot (vaikka en ehkä enää sinne menisi).. Mutta kyllä jouluna voi tehdä muutakin kuin olla kotona. Mies vietti joulun vanhempien kanssa Lontoossa, hotellissa asuivat ja tietty söivät joka päivä ravintoloissa. Tykkäsivät kaikki kovasti.

Onkos ravintolat jouluaattona auki? me ollaan ajateltu, että napattas thaimaalaiset safkat mukaan ja syötäs kotona, mutta kehtaako sitä edes kysyä, että onko se paikka auki jouluaattona...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kivan paikan kun valitsee niin tunnelma on hieno. Jos on valmis vähän satsaamaan, voisi mennä johonkin kartanoravintolaan tai muuhun vanhaan ja tunnelmalliseen ravintolaympäristöön ja syödä nautiskellen pitkän kaavan mukaan.

Itse oon ollut Ikaalisten kylpylässä lapsena yhden joulun ja on kyllä hyvät muistot (vaikka en ehkä enää sinne menisi).. Mutta kyllä jouluna voi tehdä muutakin kuin olla kotona. Mies vietti joulun vanhempien kanssa Lontoossa, hotellissa asuivat ja tietty söivät joka päivä ravintoloissa. Tykkäsivät kaikki kovasti.

meillä on just se että kaikki edelliset joulut,siis aivan kaikki on menny pilalle koska mutsi ilmestyy änkyräkännissä kotiin kun on käyny vetäsee pikaset..nyt tekis mieli viettää jotenkin toisin..

Hyvä idea, ravintolaan vaan! :) Jokainen taaplaa tyylillään. Tää on muutenkin nykyaikaa. Tosin kaupasta saa kyllä kaiken valmiinakin, että ei tartteis kun lämmittää vaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

meillä on just se että kaikki edelliset joulut,siis aivan kaikki on menny pilalle koska mutsi ilmestyy änkyräkännissä kotiin kun on käyny vetäsee pikaset..nyt tekis mieli viettää jotenkin toisin..

Ei kivaa kyllä! :( Kuten joku aiemmin tuolla sanoi niin ravintola ja baari ovat eri asioita. Ravintolassa nautitaan ruuasta ja baarissa taas otetaan niitä juomia. Eli ravintolajouluillallinen ei tarkoita alkoholinhuuruista joulua. Joten ravintolaan vaan pois arjen kuvioista!

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mä en tota ravintolaruokailua oikein osaa yhdistää jouluun. Joulu kun on vähän sellaista yleistä syömistä ja nauttimista, niin ravintolassa syöminen tapahtuu kerralla ja ihan jonain muuna päivänä kuin aattona.
Riippuu mihin on tottunut. Meillä on aina vietetty sukujoulua ja siitä huolimatta, kun ollaan joulupäivällinen syöty, ruuat ja astiat kerätään pois pöydästä. Eli ihan "kerralla" se meidänkin syöminen on tapahtunut, vaikkei ravintolassa olla jouluna oltukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en tota ravintolaruokailua oikein osaa yhdistää jouluun. Joulu kun on vähän sellaista yleistä syömistä ja nauttimista, niin ravintolassa syöminen tapahtuu kerralla ja ihan jonain muuna päivänä kuin aattona.
Riippuu mihin on tottunut. Meillä on aina vietetty sukujoulua ja siitä huolimatta, kun ollaan joulupäivällinen syöty, ruuat ja astiat kerätään pois pöydästä. Eli ihan "kerralla" se meidänkin syöminen on tapahtunut, vaikkei ravintolassa olla jouluna oltukaan.

Joo, kerralla meilläkin syödään, ensimmäinen kerta :D Ei se syöminen kuitenkaan siihen pääty vaan sitä jatketaan sitten oman tahtiin illan mittaan :p

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Joo, kerralla meilläkin syödään, ensimmäinen kerta :D Ei se syöminen kuitenkaan siihen pääty vaan sitä jatketaan sitten oman tahtiin illan mittaan :p

Yäk, eikö siitä tuu kauheen ähky olo? Kun kuitenkin on kaikkee suklaata ja semmosta muutenkin?

Omassa kodissaan jos joulua viettää, niin silloin se meneekin hyvin noin. Meillä taas kun ollaan yleensä aattona joko systerillä tai mummolassa, niin me lähdetään lahjojen avaamisen jälkeen sieltä kotiin. Näin vissiin olisi jybiksen tilanteessakin, joten päivällinen ravintolassa vastaa mun mielestä ihan samaa kuin jos jybiksen isäpuoli ja veli kävisivät jybiksen luona joulupäivällisellä. Ja kun ei ap kerran itse vietä joulua, niin kyllä mustakin tuntuisi hassulta ruveta järjestämään jonkun toisen uskontokunnan juhlaa kahdelle sukulaiselleni.

Uusimmat

Yhteistyössä