Mitä mieltä tällaisesta, tuomitsetteko/hyväksyttekö?? Puolison ja kolmen lapsen jättäminen uuden rakkauden takia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikki vastaamaan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Sen kyllä huomaa, että sulla on pipo kireällä :D Sä voit ens kerralla tätä asiaa puidessasi kirjottaa vaikka myös sen, että se mies aikoo kyllä olla lastensa kanssa tekemisissä. Sitten kukaan ei varmasti luule mitään muuta.

Kyllä sinä ihan itse ymmärsit ap:n aloituksen ihan väärin. Eihän aloituksessa ollut mitään puhetta tapaamisista tai vaikka elatusmaksuista, eihän? Kyse oli siitä että mies jättäisi vaimonsa ja kolme lastaan uuden rakkauden takia. Missä kohdassa siinä sanotaan että ei tapaisi lapsiaan?

Komppaan. Gloriana antaisin kyllä jo olla, pipoineen kaikkineen.

Samaa mieltä.

Voi hitto :D mähän sanoin jo alunperin ymmärtäneeni väärin! Sitten ap halusi ehdotuksen miten se asia pitäisi kirjottaa ettei taas ymmärretä väärin :D
Jos täällä jotain sanoo ja tahtoo mielipiteitä (kaikki vastaamaan) niin enkö mä saa kysyä mitään, ilman että siitä heti suututaan? :D ootte te vaan uskomattomia! Ei mulle oo mikään ongelma myöntää, että mä ymmärsin väärin ja sen takia kysyinkin että miksei se mies kanna vastuuta lapsistaan.
Hohhoijaa teidän kanssa, no sainhan taas naurut!

Sen kyllä huomaa, että sulla on pipo kireällä :D Sä voit ens kerralla tätä asiaa puidessasi kirjottaa vaikka myös sen, että se mies aikoo kyllä olla lastensa kanssa tekemisissä. Sitten kukaan ei varmasti luule mitään muuta.

No miten tämä sitten liittyi enää millään tavalla asiaan?.. :xmas:

*lähtee kampaajalle*

Sulla Gloria taitaa nyt itelläsi olla vähän huono päivä tai jotain... Ja BTW, termiä "artikuloida" käytetään yleensä viitattaessa puhuttuun puheeseen ja ääntämiseen, ei jonkun ihmisen kirjoitukseen tai sanavalintoihin kirjoitetussa tekstissä. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Sipi&Tylvesteri:
Minusta täysin paska ja huippuitsekäs mies.

Parisuhde on kuitenkin päätös ja järjen asia, hullaantumiset ja tunnemyrskyt tulee ja menee, vastuu ja sitoutuminen pitää pitää ja lapsille turvata kunnon koti. Itsekäs ihminen lähtee romuttamaan lasten perusturvallisuuden omien himojen vuoksi. En usko, että sitoutunut ihminen lähtee rakastumisen vuoksi liitosta, vaan kyse aina päätöksestä mennä vieraisiin ja ratkaisusta, ei "ainosta oikeasta rakkaudesta" mitä näitä tyypeiltä kuulee.

Sama koskee sitä lapsensa hylännyttä naista. Alhaista, halveksittavaa, mun mittapuulla.

No mutta onhan se mahdollista että kotona oleva vaimo on muuttunut lihavaksi, itsestään huolehtimattomaksi nalkuttavaksi ämmäksi jolle ei kelpaa yhtään mikään mitä mies tekee mutta joka osaa joka asiasta motkottaa. Sitten ihmetellään kun mies lähtee vieraisiin.

Miksi sen pitäisi olla niin että vain toisen osapuolen pitäisi panostaa suhteeseen vaikka toinen ei ole valmis tekemään mitään, ja sitten jos toinen puolisoista löytää uuden elämän, se puoliso yksin on syyllinen kaikkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Sulla Gloria taitaa nyt itelläsi olla vähän huono päivä tai jotain... Ja BTW, termiä "artikuloida" käytetään yleensä viitattaessa puhuttuun puheeseen ja ääntämiseen, ei jonkun ihmisen kirjoitukseen tai sanavalintoihin kirjoitetussa tekstissä. :xmas:

Mä käytän sitä (termiä artikuloida) näin, mun käyttäminen ei ole "yleensä" :xmas: ja huono päivä on, kyllä, myös tänään. Mutta täällä tulee aina kyllä kummasti hyvälle tuulelle, jostain ihmeellisestä syystä ;)

Jaa-a.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mutta onhan se mahdollista että kotona oleva vaimo on muuttunut lihavaksi, itsestään huolehtimattomaksi nalkuttavaksi ämmäksi jolle ei kelpaa yhtään mikään mitä mies tekee mutta joka osaa joka asiasta motkottaa. Sitten ihmetellään kun mies lähtee vieraisiin.

Miksi sen pitäisi olla niin että vain toisen osapuolen pitäisi panostaa suhteeseen vaikka toinen ei ole valmis tekemään mitään, ja sitten jos toinen puolisoista löytää uuden elämän, se puoliso yksin on syyllinen kaikkeen?

Palstan kirjoittamaton sääntö ;)
Akka saa perse homeessa istua palstalla ja turvottaa itseään vuosia, huomimoimatta miestään. Vika on aina miehessä anyway.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:

Mä käytän sitä (termiä artikuloida) näin, mun käyttäminen ei ole "yleensä" :xmas: ja huono päivä on, kyllä, myös tänään. Mutta täällä tulee aina kyllä kummasti hyvälle tuulelle, jostain ihmeellisestä syystä ;)

Jaa-a.

Jaa, no miksei ap sitten olisi saanut käyttää ilmaisua jättää haluamallaan tavalla?

Minusta sinun tulkintasi ap:n tekstistä oli lievästi sanoen outo, ei hän minustakaan millään lailla viitannut siihen ettei mies kantaisi taloudellista ja muuta vastuuta lapsistaan eron jälkeen.

Akka saa perse homeessa istua palstalla ja turvottaa itseään vuosia, huomimoimatta miestään. Vika on aina miehessä anyway.

Niinhän se tuntuu olevan. vaikka kotona olisi minkälainen helvetti tahansa, ja vaimo lössähtänyt mäkättävä pihtaava muija jonka mies tekee kaikkensa yrittäessään miellyttää naista jolle mikään ei kelpaa, mies on se paha jos lähtee...

Ai jaahas :xmas:
En mä sanonut ettei saisi :D saahan täällä kaikki tehdä ihan juuri niin kun haluttaa, eikö? Mä ymmärsin väärin, kun sanoi sen miehen jättäneen vaimonsa ja lapsensa. Sitten (edelleen) ap kysyi, että miten se sitten pitäisi sanoa. Sitten mä annoin ehdotuksen :D Jos mä ymmärrän perheen jättämisen noin, niin mitä sitten?
Te ootte kyllä loistavia :flower:

Eihän se ihailtavaa ole, että tekee puolisostaan monen lapsen yksinhuoltajan. Mutta en toisaalta näe, että huonossa parisuhteessa pitäisi kitua velvollisuudestakaan. Joten joo, hyväksyn.

Ei kukaan lähdse hyvästä ja onnellisesta parisuhteesta toisen mukaan. Hyvässä ja onnellisessa parisuhteessa kun puolison vaihtaminen ei tule edes mieleen

Nykyään kun naiset(kin) uivat kirjaimellisesti liiveihin. No, tietysti saa mieskin peiliin katsoa jos sellaiseen mukaan lähtee, mutta helposti esim. pienessä humalassa kontrolli pettää kun toinen on kiinni kuin iilimato. Nykyään kun ei kaihdeta mitään vaan käydään tuntemattomaan ihmiseen kiinni kuin "omaan"

Niinhän se tuntuu olevan. vaikka kotona olisi minkälainen helvetti tahansa, ja vaimo lössähtänyt mäkättävä pihtaava muija jonka mies tekee kaikkensa yrittäessään miellyttää naista jolle mikään ei kelpaa, mies on se paha jos lähtee...

Voi miesparat. No jos elää vaimonsa kanssa kuin äitinsä kanssa, on turha ihmetellä että vaimo alkaa ennenpitkää myös näyttää siltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:

Voi miesparat. No jos elää vaimonsa kanssa kuin äitinsä kanssa, on turha ihmetellä että vaimo alkaa ennenpitkää myös näyttää siltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Sama homma meillä. Oli tulenpalavasti sitä mieltä, että perhettä ei noin vain jonkun kolmannen osapuolen takia jätetä, ja mm. paheksui suureen ääneen erästä tuttavaansa, joka noin toimi.

Mutta johan muuttui ääni kellossa kun osuikin omalle kohdalle. :xmas:

Oli jotenkin absurdi tilanne, kun ex vuosi lähtönsä jälkeen kovin sanoin kritisoi ystäväni miestä, joka lähti ja jätti raskaana olevan vaimonsa, esikoisensa :xmas:

Mutta nykypäivänä olen iloinen, että asiat meni näin, oltais varmaan kuristettu jo toisemme, jos hää ei olis silloin lähtenyt.

Yhteistyössä