Mitä mieltä tälläisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mää otan leluja ja muuta pakollista mukaan sillon harvoin, ku mummolassa käydään. En missään tapauksessa oleta, että kukaan hankkis kotiinsa lastentarvikkeita. Sehän on kuitenki toisen koti, vaikka se mummola onki.

En lähtis ees ite osteleen mitään mummolaan, koska jossainhan ne potat, syöttötuolit ynnä muut pitää säilyttää. :/ Mulle tää ei oo ollu ongelma.

Mulla oli isompien lasten kans sillain, että miehen puolen isovanhemmat on ylisiistejä yms. porukkaa. Kivoja ihmisiä, ei siinä mitään, mutta ei siellä lapset koskaan viihtyny. Oli vähän pelottavaa, jos ny sattu vaikka rikkoon jotain.
Ja eka annettiin lelu ja sitten varotettiin, että älä leiki sillä, että se ei vaan mee rikki. Ja älä aja sillä autolla, ku parketti naarmuuntuu.

Tosin nää jutut on enemmänki naurattanu, ku tunsi ne ihmiset.

Mun vanhempien luona (tietty) lapset viihty, ku siellä sai touhuta tarpeeks asti. Ja siellä ne oli aina mummun ja faarin kunniavieraita, joten kohtelukin oli sen mukasta :D

Mutta joo, mä ainaki mummuna meinaan hankkia meille kaiken maailman lasten astiat ja sitä paitti syöttötuolit on jo valmiina kellarissa =)

Ai niin ja onhan täällä meillä jopa koiranruokakuppi veljen koiralle, joka käy meillä kerran viidessä vuodessa :D

Ja sen toisen mummolan väki on tietysti niin nuljua ettei edes reimatekkejä osta sun muksuille.. Älä vaan mee nolaamaan itteäs puhumalla tuosta 'ongelmastas' ääneen siellä mummolassa.

Jotenkin toi sun juttu kuullostaa oudolta... ei TARVITSE ostella, mutta sitten ku ei ostella, niin se olis loukkaus sun lapsia kohtaan ja merkki siitä, ettei välitetä. Ihan kun raha oli arvostuksen mittari?

Pinnallista.

Meillä lapset touhuaa mummolan tavaroilla, vaikka sitten kattililla ja kauhoilla tms. Kivaa vaihteluahan se on!

no meillä toisessa mummolassa ei ole leluja ja sinne ei saa ottaa mukaan kun lattia voi naarmuuntua.jos yhdellä vaivaisella pikkuautolla leikkii jonka on kotoaan ottanut mukaan että on jotain tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En halua ostaa mummolaa varten erityisiä varusteita, jotka jätettäisiin sinne.

Niin se on ok että sinä et halua, mutta ihan kamalan väärin jos appivanhemmat ei halua? :headwall:

Ehkä tuolla mummolassa lasta pidetään tasavertaisena syömään samoista astioista kuin muutkin eikä paapota ja pelätä että jotain särkyy?

Rehellisesti oma mielipiteeni: olet kätevästi keksinyt tästä nyt asian jolla voit valittaa appivanhemmistasi. Mitään oikeaa hankaluutta tässä ei olisi mutta kunhan haluat valittaa.

Voi jestas, mitä vastauksia olet saanut. Mä ymmärrän sua täysin, sama juttu meidän mummoloissa. Toisessa on kaikki kamat, toisessa ei mitään. Potan mummu osti, mutta murehti ensin, kuinka kallis se on. Edes syöttötuolia ei mummulla ole, kun ne maksaa niin paljon. Ja lastenlapsia on sentään yli kymmenen, lastenlastenlapsiakin tosin jo, mutta alle kouluikäisiä on kuitenkin 6. En mä ainakaan kovin mielelläni pitkäksi ajaksi mene toiseen mummolaan, missä niitä kamoja ei ole, en mä rupea raahaamaan 3 lapsen kanssa syöttötuolia jonkun yhden ruokailun ajaksi.
Meillä mummu ei toimi tietämättömyyttään, vaan on vaan niin pihi, että esim lelut on kirpparilta, siis ne muutamat, mitä siellä on.

No meillä kulkee vaihtovaatteet ja nokkamukit ja vauvan lusikka mukana kun lähdetään kyläilemään.
Äitini on varustautunut niin että lapsilla on oma huone leluineen ja sänkyineen, mutta en oleta että miehen äiti tekee samoin.

me ollaan pärjätty HYVIN mummolassa, vaikka on tavalliset lautaset, pikkulusikat nuorimmille käytössä ja vanhoja leluja. Joskus jotain lasten leluja itsekki sinne vienyt, samoin kirjoja. Mun veljen legot vielä tallessa, legot on n15v vanhoja. Telkkaria tai tietokonetta mummolassa ei oo. Ja meidän reissut on 1-2vkoa pituudeltaan

no meidän lapset ainakin pärjäävät ilman erillisiä lasten haarukoita ja lautasiakin... molemmissa mummoloissa on mun ja mieheni vanhoja leluja, nekin kelpaavat hyvin lapsille. Joitain leluja ollaan kotoa viety mummoloihin.

Mun vanhempien luona ei ole koskaan sopinut käydä,sillä siellä ei saa liikkua mihinkään vaan pitää istua hiljaa nahkasohvalla eikä saa koskea mihinkään.Ja siinä sohvalla istutaan hiljaa liikkumatta tai mun isäni karjaisee että älä hiero sitä persettä siinä sohvalla,siitä kuluu pinta puhki.Lasten isän vanhemmat ei ole tuon taivaallista välittäneet meidän lapsista koskaan.
Mutta pahinta on mellä kotona ollut,mun lapset on aina joutuneet pienestä asti siirtymään pikkulusikasta suoraan isoon haarukkaan ja hyvin on homma toiminut.
Pottaa ei ole hankittu edes kotiin ikinä sillä mua oksettaa siivota sellaista.Pienestä asti on lapset vessanpöntölle istutettu.

anoppi on haaalinut kaikille neljälle omat sängyt,tuutiplot,vaipat,varavaatteet,ruuat mukit ym,leluja ja askartelu kamatkin on =) taas mun porukoil on vaa syöttötuoli ja leluja jotka enimmäkseen sinne hankin ja 1 matkasänky,tämä ei minua haittaa ollenka =)mun vanhemmat antaa mun lapsille helyyttä ja rakkautta silti enempi ku ukon vanhemmat vaik ukon vanhemmil ei muita lasten lapsia ole! kummassakin paikas ollaanyö kyläilty eikä oo mitn ongelmaa ollu

En halua ostaa mummolaa varten erityisiä varusteita, jotka jätettäisiin sinne.

Niin se on ok että sinä et halua, mutta ihan kamalan väärin jos appivanhemmat ei halua? :headwall:

Ehkä tuolla mummolassa lasta pidetään tasavertaisena syömään samoista astioista kuin muutkin eikä paapota ja pelätä että jotain särkyy?

Rehellisesti oma mielipiteeni: olet kätevästi keksinyt tästä nyt asian jolla voit valittaa appivanhemmistasi. Mitään oikeaa hankaluutta tässä ei olisi mutta kunhan haluat valittaa.

samaa mieltä! :wave:

Kyllä meidän 4 muksua on aina syöny niillä aterimilla mitä kyläpaikasta löytyy,vaipat ja vaihtovaatteet on viety mukana,lelut on mummon luona minun vanhojani,potta on vissiin hankittu ihan lapsenlapsia varten uutena,ei muuta.Ei ole ikinä juolahtanut mieleenkään,että tässä olis jotain outoa!!pienet on murheet joillakin...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jotenkin toi sun juttu kuullostaa oudolta... ei TARVITSE ostella, mutta sitten ku ei ostella, niin se olis loukkaus sun lapsia kohtaan ja merkki siitä, ettei välitetä. Ihan kun raha oli arvostuksen mittari?

Pinnallista.

Meillä lapset touhuaa mummolan tavaroilla, vaikka sitten kattililla ja kauhoilla tms. Kivaa vaihteluahan se on!

No kiva jos teidän mummolassa saa leikkiä kattilan ja kauhan kanssa. Meillä ei saa.

Alkuperäinen kirjoittaja hassun hauskaa:
:laugh: Nääntyykö teidän lapsi nälkään ilman lastenhaarukkaa? Ja jos ei ole pottaa, niin eihän pisulla käyminen onnistu mitenkään :o :o

Ei näänny, ei ole kyse siitä. Mummo ostelee meidän lapsille turhia tavaroita ja tuo niitä meille, joten rahasta ei ole kiinni. Eikä ole kiinni säilytystiloistakaa tässä tapauksessa. Mun mielestä ei ole mitenkään erityistä hemmottelua, et lasta varten on esim omat muoviastiat. Meillä on kotonakin ja olen ostanut ihan siitä syystä, että lasten on helpompi käyttää niitä. Mitään reimatekkejä tässä ei ole kukaan vaatinut tai mitään muutakaan hienoa ja kallista.

Kun olin vielä lapseton, ostin kavereiden lapsia varten mm lastenvideon ja omat mukit. En nähnyt siinä mitään ihmeellistä, eikä ollut edes kovin kallista. Kukaan ei olettanut sellaista, mutta mun mielestä oli kiva huomioida meillä vierailevat lapset näin.

Mutta turha kai tänne enää ikinä kirjoitella kun pelkkää paskaa saa niskaan oli aihe mikä hyvänsä.

on sinun ja lastesi koti.isovanhempien koti on heidän koti. kuinka voit olettaa että ihmiset ostaa tavaroita sinun lapsiasi varten?
annoit kyllä nyt itsestäsi aika itsekkään ja ylimielisen kuvan. tommoset ihmiset on just inhottavia.
toivottavasti ei tunneta :D :D

:hug:

Yhteistyössä