Mitä mieltä talosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei linkkiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei linkkiä

Vieras
En viitsi linkkiä laittaa, mutta kuvailen taloa:
- rak. 1960-luvulla
- isolla tontilla, muiden alueen tonttien hintojen perusteella hintapyyntö vastaa suunnilleen tontin hintaa + 10 000 = 100 000
- tontista lohkottu osia naapureille, joilla uudet talot aika lähellä
- tummuneita puuosia ja purueristeitä välikatolla, alk.per. peltikatto vuotaa
- alapohjan kunnosta ei vielä tietoa
- pääsimme jututtamaan talossa asuvaa alk.per. omistajaa, joka epäilee kosteusvaurioita, kertoo mm. että hänelle on sanottu vaatteiden haisevan
- sisäpinnoiltaan alkuperäiskunnossa, samoin putket, lämmitysjärjestelmä jne.
- kellarissa 5 cm vettä tälläkin hetkellä, veden alkuperästä ei tietoa
- tontti ihana, palvelut lähellä, työmatkat tosin meillä pitkähköt

Mies innoissaan, mutta minä epäilen.... Pitäisi asua väliaikaisasunnossa remonttiaika, en halua lapsia viedä mahd. hometaloon. Lisäksi meillä lähes kaikki remonttirahatkin pitäisi lainata, omaa pääomaa ei paljon ole. Pankista ei ole vielä kysytty, lähteekö rahoittamaan tätä, vaikka lainalupaus periaatteessa onkin.

Epäilyttäisikö sinua? Vai olenko hysteerinen. Arvelen, että remonttikulut olisivat PALJON, vaikka itse tehtäisiinkin kaikki.

Kuulostaa siltä, että alkuperäinen talo purkuun ja uusi tilalle. Itse en ostaisi, liian paljon riskejä ja liian paljon peruskorjattavaa. Jo yksitään tuo kellarin lattialla oleva vesipatja olisi stop mulle.

Eli siinä myydään tontti purkukuntoisella talolla mikä jostain käsittämättömästä syystä nostaa tontin hintaa.

--> Saatte kalliin tontin.

Taloa en remontoitavaksi ostaisi.

Niin no, onhan siinä liittymät ja kunnossa oleva piharakennus tontin hinnan päälle. Mutta tosiaan, onko tuo purkukuntoinen talo vai vielä korjattavissa, ja paljonko se mahtaisi maksaa?

En alkaisi kyllä tuota remontoimaan.
Ja jos alatte, niin vaikka kaiken tekisitte itse, joudutte rahaa siihen laittamaan kymmeniä tuhansia. :(

Me ollaan yksi terve talo remontoitu kokonaan alkaen kaivosta ja vesiputkista, jatkuen sähköihin, uusiin kosteisiin tiloihin, sisätiloihin ja päätyen ulkovuoriin, kattoon ym. ym. Siis kaikki rempattiin ja toista kertaa ei samaan ryhdyttäisi. Ja meillä tosiaan oli kuitenkin terve talo kyseessä.

Yhteistyössä