V
vieras
Vieras
Harmi kun ehdit ostaa vauvan tavarat :-( Olisit vain vetkutellut loppuun saakka ilman tavaroita, jos se olisi avannut miehen silmät. Toivottavasti maksaa edes sinun sairaalalaskun synnytyksestä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä?:Eli mä olen opiskelija + osa-aikatyöläinen (tulot n. 450 euroa kuussa, kun en miehen tulojen takia saa asumislisää) ja mies on vakitöissä (bruttopalkka 3000 euroa + yrityksestä saatavat tulot n. 10 000 e vuodessa). Mies on tosi pihi monissa asioissa, ja olen tästä toisaalle valittanut ennenkin. Vauvan LA on kohta ja miestä ei ole kiinnostanut yhtään edes vilkaista vauvatarvikkeita (sänkyä, hoitopöytää, vaunuja) ja olen sitten opintolainalla ostanut pinniksen, hoitopöydän ja käytetyt vaunut. Mies puhui aiemmin, että maksaa vauvan tarvikkeet, mutta ei sitten ollut yhtään kiinnostunut niistä ja suuttuu kun otin asian puheeksi. 500 euron vuokrasta maksan 200 euroa, eli käteen jää 250 euroa, josta maksan osan ruuasta, omat laskuni tietenkin ja kodin yhteisiä laskuja (esim. netti ja sähkölaskuja). Mies ei maksanut mulle noista vauvatavaroista, koska hänen mukaansa hän olisi saanut ne halvemmalla ostettua, joten olen maksanut "turhasta", eikä se ole hänen moka. Kuitenkin meillä minä teen kotityöt ja ruuan miehelle.
Haluaisin ostaa kotiin esimerkiksi jotain pientä ja piristävää sisustustavaraa (ihan vaikka edes uuden maton piristykseksi!), mutta miehen mielestä se on turhaa. ja samalla hän käyttää rahaa omiin harrastuksiin hirveästi (on moottoripyörä, vene ja 2 autoa). Onko muilla näin? En odota, että mies maksaisi kaiken, mutta missä se raja menee..?
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:Joo, sanot että muutatte vauvan kanssa kaksin asumaan koska talous on muuten liian tiukkaa sulle.Saisit asumistuenkin. Mun mies myös pihi.Siks tässä asutaan vielä erikseen vaikka muuten olisin jo muuttanut yhteen. Mutta kun tulot olemattomat ( alotan myös opiskelun ) ja pitäs maksaa asumisesta puolet samoin ruuista. Muuten ois ihan ok homma mut kun en ole töissä niin eihän sellanen käy et minä sitten lasten kans olisin ilman mitään hyvää ja mies elelis herroiks kun jää paljon enemmän rahaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Pihiys ei sinällään ole paha juttu, moni on vaurastunut juuri sen takia, että on pihi. Mutta rajansa kaikella. Onnistuisikohan teillä sellainen systeemi, että kumpikin laittaisi 2/3 tuloistaan yhteiselle tilille, josta maksettaisiin perheen yhteiset menot? Sen 1/3:aansa kumpikin voisi sitten käyttää niinkuin huvittaa.
Alkuperäinen kirjoittaja mä :Mies on ilmeisesti löytänyt hyvän ja halvan täysihoitolan.![]()
Pistä pellolle mä en jaksaisi enkä hyväksyisi tuollista touhua ollenkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Älä hyvä nainen alistu tuollaiseen!
saa asumistukia, koska ainakin avioliitossa on VELVOLLISUUS elättää toinen,
täyden hoidon (ruuat, pyykit yms.). Ja sää alistut ja otat vaan lainaa, kun mies kerää itselleen kokoajan rahaa tililleen! Nyt nostat sitä miestä niskasta
pihi, mutta ei niin, että vaan toinen siitä piheydestä kärsii!
!
Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Älä hyvä nainen alistu tuollaiseen!
saa asumistukia, koska ainakin avioliitossa on VELVOLLISUUS elättää toinen,
täyden hoidon (ruuat, pyykit yms.). Ja sää alistut ja otat vaan lainaa, kun mies kerää itselleen kokoajan rahaa tililleen! Nyt nostat sitä miestä niskasta
pihi, mutta ei niin, että vaan toinen siitä piheydestä kärsii!
!
Monesti se on juuri näin. Nainen ei katso hetkeäkään itsekästä äijää. Mutta sitten oletetaan että mies katsoo itsekästä muijaa vaikka kuinka ja kauan. Okei, myönnetään että olen oman tilanteeni takia katkera...
Mutta silti, ihan asiallisesti. Elatusvelvollisuus on, joo. Mutta kuka sanoo sen elatuksen tason, elintason? Elätettävä? Vai elättäjä? Jos kummankin elintaso on sama niin minusta elättäjä. Että onko fetajuustoa vai ei? Ja monta kertaa se "pihi" yrittää myös varautua tulevaan. Esimerkiksi omassa tilanteessani kauheaa on ollut se että kaikki raha menee ihan saman tien kuin tulee vaikka ei tarvitsisikaan. Tarkoittaa sitä että ei ole vararahaa jos vaikka pesukone tms hajoaa. Nyt esimerkiksi (jos olette toisen juttuni lukenut niin tiedätte tilanteen) että vaimoni työmatka-autoon tuli yli 1.000 euron ylimääräinen remontti. Vaimolla ei tietystikään rahaa. Ja tällä kwertaa ei minullakaan yhtään jemmassa. En tiedä vielä miten selviän ensi kuun ruokamenoista... Mutta tilanne on kauhea. Ja hsukinta on että kun tällaisiä tulee niin vaoimon palkka ei riitä työssäkäyntikuluihin vaan käytännössä minä maksan siitä että vaimo saa käydä töissä... Ja minä en tekisi noista pyykeistä yms niin suurta numeroa, johtuneeko siitä että pyykkään meillä vähintään puolet vaatteista mutta kuitenkin.
Ajattelithan sinäkin vain omaa etuasi ja kun se ei totetunut potkasit äijän pihalleAlkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Älä hyvä nainen alistu tuollaiseen!
Jos menetät miehesi takia mm. asumistuet, tottakai miehes joutuu maksamaan ainakin asunnon itse!! Sitä varten noin "rikkaat" perheet eivät saa asumistukia, koska ainakin avioliitossa on VELVOLLISUUS elättää toinen, jos toinen ei siihen pysty.
Vaikuttaa siltä, että miehesi kerää itselleen pesämunaa ja saa vielä sulta täyden hoidon (ruuat, pyykit yms.). Ja sää alistut ja otat vaan lainaa, kun mies kerää itselleen kokoajan rahaa tililleen! Nyt nostat sitä miestä niskasta kiinni ja katso edes onko tosissaan teidän suhteen? Kuka teillä maksaa sun tulevan synnytyksen sairaalakulut? Kai senkin joudut itse maksamaan miehen mukaan.. Onhan ne sun kuluja.
Mää en olisi edes alkanut seurusteleen tuollaisen äijän kanssa. Saa toki olla pihi, mutta ei niin, että vaan toinen siitä piheydestä kärsii!
Mullakin oli sellainen tosi pihi poikaystävä joskus. Mää asuin vuokra asunnossa tosi köyhänä opiskelijana. Poikaystävä vielä kotona. Kun suhde hieman vakiintui ja mies alkoi olemaan enemmän meillä tuli puheeksi rahat. Sitä ennen mää maksoin kiltisti ruoat, koska olihan hän ns. "vieras" mun luona. Mutta kun alkoikin oleen mun luona 5pvä viikossa, otin puheeksi ruokaraha asiat. Mies olikin tosi kummastunut, että hänen nyt pitäisi MUN TALOUTEEN tulla mukaan ja ettei taatusti maksa mitään ruuista, joita mun luona syö, niin tajusin hänen olevan todella pihi. Otti kyllä bensarahat multa kun hänen autolla kuljettiin, muttei vaivaantunut omia ruokiaan maksaan mulle. Jäi mies sitten yksinään. En katsellut sekunttiakaan tuollaista itsekästä oman edun ajattelevaa äijää!
Alkuperäinen kirjoittaja v:Tilanteesihan on täysin eri kuin ketjun aloittajalla. Ei voi mielestäni verrata.
Alkuperäinen kirjoittaja Oma etu:Ajattelithan sinäkin vain omaa etuasi ja kun se ei totetunut potkasit äijän pihalleAlkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Älä hyvä nainen alistu tuollaiseen!
Mullakin oli sellainen tosi pihi poikaystävä joskus. Mää asuin vuokra mulle. Jäi mies sitten yksinään. En katsellut sekunttiakaan tuollaista itsekästä oman edun ajattelevaa äijää!![]()