Mitä mieltä tästä asunnosta?Uskaltaisko ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sijainti sijainti sijainti:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Nenä tarkkana katsomaan taloa :) Minusta tuo näyttää hyvältä rintamamiestalolta. Osittain sitä Wanahaaki pintaa näytts olevan ja niiltä osin ei kai ole huonoja remppa ratkaisuja tehty. Jos olette tottuneet uuteen asuntoon niin tottuminen voi olla narahtavaanja viileäänkin lattiaan. Minusta sijainti on tärkein :)

jos pelkästään sijaintia pitää tärkeimpänä on sama muuttaa puolijoukkuetelttaan keskustan puistoon.

Ei Pelkästään sijainti vaan sijainti ykkösenä. Tuosta kyseisestä alueesta ei ole mitään käsitystä kun asun Kaukana mutta silti - jos paikka on hyvä sujuu arkikin vaivattomammin.

Alkuperäinen kirjoittaja kannattaa:
tustua huolella rakenteisiin, mitata kosteus jne. hommatkaa kunnon ammattilainen arvioimaan talon kunnon, jottei tule ostettua kasaa lautoja sadalla tonnilla. Ja jos rakenteet kunnossa, niin varatkaa nyt ainakin 50 000e remonttiin.

Ei riitä tohon kämppään...

en ostais. En tarjois.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistäs tähän hätään löytää homekoiran? :) Ja paljonkohan maksaa..?

googlaa homekoira, löydät lähimmät, hinta n 500e, riippuu mistä tulee ja kuinka iso on tutkittava ala, sit tietty kaikki koepalojen labrat maksaa eriksee.

Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
itse rempattiin rintsikka uuden veroiseksi 15tonnilla (kylpyhuone ja sauna remontoitu valmiiksi) Mutta tehtiin kaikki itse eikä ollu mitään perustavaa laatua olevia vikoja eli hyvä kuori oli ja terve talo hyvine eristyksineen. Helpompi mitä isompi budjetti. 50tonnia mä arvioisin et menis remppaan jos jotain osaatte itsekin tehdä... 80tonnia tekisin tarjouksen.

Siis kaikki eristeet, lattiat, sähkötyöt, vesiputket, salaojitukset, lämmitysjärjestelmä? 15 000 saa mun mielestä vähän tapettia, maalia ja laminaattia. Peruskorjaus, jota tuo talo kaipaa vaatii vähän enemmän. Meillä meni sellainen 50 000 perusteelliseen peruskorjaukseen vaikka mies ja sen veli teki kaiken itse mitä sai (ei siis sähköjä eikä putkia). Eikä kattoa tarvinnut vielä, ed. om oli juuri laittanut.

Ei sitä hinta-arvioita tehdä noin lonkalta heittämällä ymmärtämättä yhtään mitään :headwall:

Laskette tarkkaan mitä maksaa tuon remontointi teitä tyydyttävälle tasolle ja sitten määrittelette kuinka paljon te talosta + rempasta haluatte maksaa korkeintaan. Siitä tulee sitten maksimihinta talolle. Tarjous toki tehdään alhaisemmalla hinnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
Kallis,remonttia vailla ja vielä vuokratontilla,ei kiitos. Hintaa saatava tuonne likemmä 60 000 niin sitten ehkä voisin ajatella,siis jos tuolta suunnalta etsisin asuntoa.

Näin juuri. Lisäksi se että täytyy varata tosiaan se 100 000e remonttia varten. Aika vaikeaa on myös asua rempan aikana, lapsiperheenä varsinkin, tuossa kun kaikki märkätilat vaativat kunnon remontin.

Joensuu taitaa olla suhteellisen kallis asuntojen hintojen puolesta, mutta enpä tiedä.. Keittiö-, kylpyhuone-, sauna- ja kattorempat tulee aika kalliiksi. Lisäksi muu pintaremppa sekä mahdollisesti lämmitymuodon vaihto, salaojitus... Itse en ikinä jaksaisi lähteä tuollaiseen. Eri asia on tietysti, jos itse osaa tehdä ja aika ja kärsivällisyys riittää. Ennen tarjousta hankkisin tarkat laskelmat tulevista remppakustannuksista. Minusta tuo tuntuu kalliilta, jos vertaa siihen että me ostettiin Oulun kupeesta upouusi 100 m2 paritalo omalla tontilla 160.000 eurolla. Mutta lopulta kyse on siitä, mitä kukin haluaa. Ihanan tuosta varmaan saa, jos jaksaa ja maksaa ja jos perusasiat kunnossa. Niinhän se on, että idylli maksaa (varsinkin kaupungissa) - vaikka sitä joutuisi remppaamaan esiin.

Asun Joensuussa ja olen seurannut asuntojen hintoja aika intensiivisesti pari vuotta. Niinivaara (keskustaan pari km) on erittäin arvostettua aluetta, ja hintapyyntö tuosta kämpästä ei ole pahasti yläkanttiin. Itsekin tarjoaisin tuosta jotain 80 - 85 tonnin väliltä, jos olisin valmis remppaamaan. On aika vaikea arvioida hintatasoa jos asuu muualla eikä tiedä alueista ja niiden hintatasoista mitään. Jos ostaisi vastaavan kämpän esim. Rantakylän kaupunginosasta, josta on keskustaan vain 3-5 km, tuosta talosta kannattaisi maksaa vähintään kymppitonni vähemmän.

Joensuussa maksaa asunnot.

Yhteistyössä