Mitä mieltä tästä?Isyysjuttu joka selvisi vasta myöhään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????

Vieras
Miehelläni on nuoruuden "yhden yön suhteesta" lapsi,tyttö.Hän sai tietää vasta että tyttö oli olemassa kun lapsi oli 8-vuotias ja tuli kutsu isyyskokeeseen.
lapsi asuu 90-km päässä ja on nyt 20-vuotias.
Olen ihmetellyt sitä itsekseni että isä tai tytär eivät pidä mitään kontaktia toisiinsa.
Tyttö kirjotteli isälleen silloin ihan alussa kun isäjuttu selvisi ja isä kävi tytön rippikirkossa.2 kertaa on tavannut lastaan.
Olemme miehen kanssa aika uusi pari (oltu vasta 3 -vuotta yhdessä) ja minä en ole koskaan tyttöä tavannut .Vain kuva on seinällä.
nyt kuitenkin kaikki tuntuu jotenkin oudolta tuossa jutussa.En ole siitä kuitenkaan miehen kanssa puhunut mitään ,koska ajattelen että se on hänen juttunsa.
Miltä teistä kuulostaa?

mun miehellä on 2 aikuista lasta teiniliitosta. on oltu nyt 3 vuotta yhdessä ja oisko sinä aikana niitä kerran nähny. sillä myös 6 vuotias poika joka asuu meillä vuoroviikoin eli tämän lapsen kanssa on kyllä yhteyksissä ihan normaalisti ja maailman paras isä onkin. mua vaan jotenki ihmetyttää nuo 2 isompaa...

Jotkut miehet nyt vaan on sellaisia, kaikki miehet eivät ole sellaisia "lapsirakkaita" jotka avosylin ottaisi vastaan ihan vieraan lapsen. Tosin minua ainakin hieman epäilyttäisi tehdä lapsia tuollaisen miehen kanssa, jospa hän ei kiinny lapseensa johon on mahdollista tutustua jo alusta alkaen.

Alkuperäinen kirjoittaja wtf:
mun miehellä on 2 aikuista lasta teiniliitosta. on oltu nyt 3 vuotta yhdessä ja oisko sinä aikana niitä kerran nähny. sillä myös 6 vuotias poika joka asuu meillä vuoroviikoin eli tämän lapsen kanssa on kyllä yhteyksissä ihan normaalisti ja maailman paras isä onkin. mua vaan jotenki ihmetyttää nuo 2 isompaa...

Itse en voi ymmärtää tavallaan että lapsi on ,muttei pidetä yhteyttä.Hän ei edes synttärikorttia tytölle laita .Ehkä kun olen äiti omille lapsilleni ja asuvat tuossa kanssani tätä on vaikea käsittää.

Alkuperäinen kirjoittaja wtf:

Ookkona yhes mu isän kans? :laugh:

Oisko niin että ,koska on tullut myöhään tietoon että on isä,ei ole mitään isällisiä tunteita tullut ja jos tytön äidinkään puolelta ei ole sitten minkään näköisä vaateita tullu et on vaan halunnu isän paperille.

itselläni isä, jota olen nähnyt 28 vuoden aikana varmaan 5 kertaa. erosi ennen syntymää äidistäni ja ei kummemmin olla yhteyttä pidetty. välillä minun mummon kautta kuulumiset vaihdetaan. Jotenkin vaan aika vie ja toinen tuntuu niin etäälle. Toki kaivannut varsinkin teini-iässä ym. isää mutta tajunnut aina että asia on näin eikä sille mitään voi. Loppujen lopuksi en asialle tahdo tehdäkään mitään kummoista. Isä on kuin ns. vieras ihminen, esim. kaukainen tuttu jota näkee silloin tällöin. Täytyy sanoa että isän puolelta jos olisi yhteyttä paremmin pidetty niin en usko sillä mitään vaikutusta suhteeseemme olevan. Elämä nyt vain meni näin, eikä kenellekään kannata katkera ym. olla. :)

Sanoisin että anna olla. Miehesi tietää kyllä itse jos tulee tunne pitää yhteyttä enemmän. Voihan olla että tahtoa olisi mutta rohkeutta ei. :( ainahan tuollaiset tapaamiset jännittää.
Kehottaisin vaikka keskustelemaan miehesi kanssa asiasta mutta tuomitsematta/painostamatta ym. jotta ymmärtäisit tilanteen.
Ymmärrän miestäsi aivan täysin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkut miehet nyt vaan on sellaisia, kaikki miehet eivät ole sellaisia "lapsirakkaita" jotka avosylin ottaisi vastaan ihan vieraan lapsen. Tosin minua ainakin hieman epäilyttäisi tehdä lapsia tuollaisen miehen kanssa, jospa hän ei kiinny lapseensa johon on mahdollista tutustua jo alusta alkaen.

Miehelläni on myös poika (12-v) jolle on yksihuoltaja.äiti (toinen nainen kuin tytön äiti) ei taas pidä mitään yhteyttä poikaansa.Poika asuu vakituisesti mieheni vanhempien luona .On jo asunut puolitoistavuotiaasta lähtien ja käy meillä viikonloppusin ja iltaisin ,muttei säännöllisesti.Mies kyllä käy siellä vanhemmillaan pojan luona.Poika ei halunnut muuuttaa mummolasta meille ,koska oli siellä tottunut olemaan ja mummo on hänelle kuin äiti.
Syksyllä tyulin raskaaksi ,mutta mies ei halunnut ,jaksanut enää yhtään vauvaa.ja olin jo niin noihin hänen lapsikiemuroihinsa väsynyt ,että ajattelin että parempi sitten ettei tule koko lasta .keskeytys tehttin jo 5:llä viikolla.Minua tuo asia painaa kamalasti,mutta mies ei edes halua puhua asiasta ,vaikka näkee kuinka itken.

Yhteistyössä