mitä mieltä tästä..miesystäväni ja hänen ex

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kikki

Vieras
he ovat eronneet jo yli 3 v sitten..mä ollut miesystäväni kanssa melkeen 2 v.
mies ostanu auton exän nimiin eronsa jälkeen ( ex suostumuksella toki)
aina laittaa tilipäivänään ex tilille rahaa autolainaa ja vakuutusta varten / siis ex maksaa nämä miesystävältäni saamilla rahoilla.ei omillaan)
olen monta kertaa pyytäny että miesystäväni maksaisi ne ite tililtään tai mä käyn maksamassa hänen tililtään...
onko muista tämä outoa??

juu ei ole luottotietoja..miksei mies pyydä laskutietoja ja maksa itse??

Miehesi on exän kanssa ollessaan hoitanut raha-asiansa sinne päin ja nyt exä haluaa olla varma että kaikki tulee hoidettua koska auto on hänen nimissään, joten hän hoitaa maksut kun saa rahat mieheltäsi.

Ei tässä sherlokki tarvitse olla selvittääkseen miksi asiat menee näin. Noin mäkin tekisin.

• Tykkää
Reactions: Kerpele
En ymmärrä mikä tuossa ihmetyttää? On minunkin exäni autovakuutukset ja auto minun nimissäni, koska ex ei saanut niitä luottohäiriön takia omilleen. Samoin oli pitkän aikaa puhelin ja nettiliittymät, ne onneksi jo saatiin siirrettyä hänen omiin nimiinsä. Ihan normaalia. Käyttäkää hyvät naiset omaa päättelykykyänne, ettette vaikuttaisi aivan hölmöiltä, kun täällä palstoilla huutelette.

En ymmärrä mikä tuossa ihmetyttää? On minunkin exäni autovakuutukset ja auto minun nimissäni, koska ex ei saanut niitä luottohäiriön takia omilleen. Samoin oli pitkän aikaa puhelin ja nettiliittymät, ne onneksi jo saatiin siirrettyä hänen omiin nimiinsä. Ihan normaalia. Käyttäkää hyvät naiset omaa päättelykykyänne, ettette vaikuttaisi aivan hölmöiltä, kun täällä palstoilla huutelette.

tuntuu vaan odolta..miksei mies maksa itse niitä..tai minä??
mää olen se miehen puoliso..ei ex ( olivat yli 10v yhessä joten tuskin hirveä luottamuspulakaan heillä..ja jos olisi miksi se ex suostuisi ottamaan nimiinsä)

No en mäkään luottaisi luottotiedottoman käsiin omia laina-asioita, ihan ymmärrettävää käytöstä exältä. Itse en tosin välttämättä ottaisi exän autoa omiin nimiini, mutta kukin tyylillään.

ei mua siis tuo haitanne että auto exän nimissä.mutta sama kait se vaikka ex maksaisi ite ( kuitenkin vakitöissä käyvä.säännöllisesti tienaava ja autohan siltä lähtis jos ei maksa)

[QUOTE="...";25952437]En tajua ollenkaan. Siis miksi auto on ostettu exän nimiin? Ja siis vielä eron jälkeen? Kenellä se auto nyt on?[/QUOTE]

miehellä tuo auto..hällä e luottiksia niin ex ostanu nimiinsä

No mikset sä osta sitä autoa ja ota lainaa ja vakuutusta sun nimiin jos niin paljon häiritsee? Niin kauan kuin kaikki on exän nimissä niin todellakin ymmärrän, miksi rahaliikenne kulkee noin.

ei mua siis tuo haitanne että auto exän nimissä.mutta sama kait se vaikka ex maksaisi ite ( kuitenkin vakitöissä käyvä.säännöllisesti tienaava ja autohan siltä lähtis jos ei maksa)

Vaikka on kuinka vakitöissä, niin miksi ihmeessä kukaan luottaisi LAINA-ASIOITAAN luottohäiriöisen käsiin? Se, että mieheltäs lähtis auto ei varmaan huoleta exää niin paljon kuin se, että hänelläkin on luottikset vaarassa jos exä ei jostain syystä lainaa hoitaisikaan.

Meillä on vähän sama tilanne, exän firmalla oli laina, jonka vakuudeksi oli laitettu tämä talo. Me erottiin ja sitten meni firma konkkaan ja tuo laina tai se mitä siitä oli jäljellä kaatui mun niskaan, koska minä omistin tämän talon. Sain omalta pankilta lainan ja nyt exä maksaa mulle joka kuukausi lainanlyhennyksen verran mulle. Tehtiin tämä ratkaisu, koska exä ei välttämättä olisi saanut lainaa tai ei ainakaan halpaa lainaa, kun hänellä ei ole mitään omaisuutta laittaa vakuudeksi.

Itse ainakin tekisin juuri niin kuin hänen ex. En ikinä ottaisi sellaista riskiä, että omat luottotiedot menisi, varsinkin jos olisin läheltä nähnyt miten hankalaksi se elämän tekee!!

Mieheltäsi on jo kertaalleen mennyt luottotiedot. Ja mikäs sen parempi ennustamaan tulevaisuutta, kuin historia. Mieti miten typeränä itsekin pitäisit tätä eksää, jos käviskin niin, että miehesi jättäisi lainan maksamatta ja sitten hän tulisi tänne itkemään, kun luottotiedot on menneet kun on ottanut lainan luottotiedottoman eksän nimiin ja ei edes huolehtinut siitä, että laina tulee maksetuksi.

Toisekseen en kyllä ymmärrä miksi sinua häiritsee heidän järjestelynsä?

Yhteistyössä