Mitä mieltä tästä, onko joulu perhejuhla jos perhettä on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Olin joulua viettämässä anoppilassa. En nähnyt mieheni siskoa ja miestään missään pitkään aikaan, vaikka näin lapset.

Kysyin lopulta, missä he ovat. Ovat ulkomailla viikon, ja lapset ovat sen viikon mummolla ja yhdellä tädillä. Lapset siis 5, 7 ja 9. Vanhemmat lähtivät reissunsa 23.12.

Lapset eivät ole mukana, koska ei ollut varaa ostaa sitä lomareissua kaikille 5 perheenjäsenille ja muutenkin lapset kuulemma nauttivat paremmin joulusta näin kuin perheen kesken. Luin nämä syyt kälyni omilta Fb-sivuilta kun toinen kälyni näytti ne, kun en uskonut noita lauseita todeksi.

En vastusta kahdenkeskistä reissua, mutta onko se pakko ajoittaa jouluksi?

Ihmeellistä. En lähtisi reissuun ollenkaan jos lapsia ei olisi vara ottaa mukaan. Ilmeisesti eivät välitä lapsistaan ja ihme ettei mummokaan moisesta huomauta

Alkuperäinen kirjoittaja meitä on moneksi;29373875:
Ihmeellistä. En lähtisi reissuun ollenkaan jos lapsia ei olisi vara ottaa mukaan. Ilmeisesti eivät välitä lapsistaan ja ihme ettei mummokaan moisesta huomauta

No niinpä. Tai en lähtisi jouluna, voisin muulloin lähteäkin ilman omia lapsia. Ja olen ollutkin pari kertaa viikonloppuja ja 4-5 päivän reissuja miehen kanssa kahden. Mutta ennättäisi kahdestaan jouluksi, tai äitienpäiväksi tai isänpäiväksi.

Eivät ole ikinä reissanneet lasten kanssa paitsi Virossa ja Ruotsissa.

Käly teki lapset nuorena, ja opiskelee nyt. Miehellä on vapaata loppiaisen loppuun, joten olisi voinut reissata muuhunkin aikaan. Opiskelijalla on varmaan tiukkaa, mutta miehellä kun ok työ, varmaan noin 3500 palkka. Elävät siis miehen tuloilla.

jokainen viettäköön joulunsa kuten tahtioo. Olen minäkin olut jouluna töissä, vaikka oli lapsia. Kamalaa

Minä olen ollut yhden joulun töissä aiemmassa työpaikassa, mies oli lapsen kanssa (oli vain yksi lapsi silloin) anopilla, ja tulin sinne työpaikan maksamalla taksilla noin 21 aikaan. Seuraavatkin päivät olin noin 13-21 töissä. Uuden vuoden vapaalla. Muissa työpaikoissa ei ole tarvinnut olla joulua töissä.

Toisille se on perhejuhla, toisille ei. Turha tässä on syyllistää kun kukapa sitä tietää mitkä ovat olleet syyt tällaiseen valintaan. Todelliset syyt kun ei välttämättä ole sitä mitä fb:ssa lukee.

Toisille se on perhejuhla, toisille ei. Turha tässä on syyllistää kun kukapa sitä tietää mitkä ovat olleet syyt tällaiseen valintaan. Todelliset syyt kun ei välttämättä ole sitä mitä fb:ssa lukee.

On se heillekin ollut aiemmin perhejuhla.

No, vaikeaa tietää, mikä se syy on. Ehkä oikeasti halusivat vaan reissuun ja tuli tilaisuus lähteä ja mummo otti lapset.

Ok minusta. Varmasti lapsilla oli kiva joulu, vaikka vanhemmat olivat reissussa. Ei kaikkien tarvitse tehdä joulua saman kaavan mukaan. Joululoman aikaan vanhempien loma ja lasten hoito /koulu on todennäkiesti ollut helpomimmin järjestettävissä ja siksi loman ajankohdaksi on tullut joulu.

[QUOTE="Aapee";29373918]Minä olen ollut yhden joulun töissä aiemmassa työpaikassa, mies oli lapsen kanssa (oli vain yksi lapsi silloin) anopilla, ja tulin sinne työpaikan maksamalla taksilla noin 21 aikaan. Seuraavatkin päivät olin noin 13-21 töissä. Uuden vuoden vapaalla. Muissa työpaikoissa ei ole tarvinnut olla joulua töissä.[/QUOTE]

jouluna olin matkailukeskuksessa ja myös tiskarina staffpointin kautta yhdesä ravaintolasa

Ok minusta. Varmasti lapsilla oli kiva joulu, vaikka vanhemmat olivat reissussa. Ei kaikkien tarvitse tehdä joulua saman kaavan mukaan. Joululoman aikaan vanhempien loma ja lasten hoito /koulu on todennäkiesti ollut helpomimmin järjestettävissä ja siksi loman ajankohdaksi on tullut joulu.

Johan kirjoitin että kummatkin olisivat olleet vapaalla loppiaiseen asti, käly siitä vielä noin viikon eteenpäinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja luetun ymmärtämistä;29373889:
Lue ensi kerralla tarkemmin. Nyt oli kyse lomasta, ei töistä! Sinäkö joskus töissä käynyt...salli mun nauraa. Käyhän se avusten hakeminen töistä.....

Sama reaktio mulla. =)

jouluna olin matkailukeskuksessa ja myös tiskarina staffpointin kautta yhdesä ravaintolasa

Onko sinulla minkäänlaista käsitystä siitä, että kuinka paljon ihmiset ovat töissä joulun aikaan?

Katsos, kun se on ihan tavallista mm. sairaanhoitajilla. Eivät tee siitä numeroa ollenkaan, kun se vähän niin kuin kuuluu toimenkuvaan. =)

Mutta todellakin, jos olet ollut töissä, niin ihan hyvä asia. =)

[QUOTE="aapee";29373954]Johan kirjoitin että kummatkin olisivat olleet vapaalla loppiaiseen asti, käly siitä vielä noin viikon eteenpäinkin.[/QUOTE]
Niin, ehkä he mieluummin halusivat lomailla nimenomaan joulun aikaan: luopuivat jouluhössötyksesta, joka monilla menee liian pitkälle, ja viettävät lasten kanssa rauhallista lomaa ensi vuoden puolella. Miksi miettiä turhaan heidän toimintaansa. Lapsilla on varmasti kiva joulu tädin ja mummon kanssa. Kaikki lapset eivät edes tykkää matkustamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja meitä on moneksi;29373875:
En lähtisi reissuun ollenkaan jos lapsia ei olisi vara ottaa mukaan.

Tarkoitatko, ette lähtisi reissuun ilman lapsia, vaikkei olisi joulu? Mä voisin hyvinkin lähteä, lapset on vielä niin pieniä etteivät osaa haikailla ulkomaanreissun perään, mummolaloma taas otettaisiin riemusta kiljuen vastaan :)

Joulun kyllä haluan olla lasteni kanssa, mutta kukin tyylillään. Ei mekään vietetä joulua esimerkiksi mun vanhempien tai sisarusteni kanssa ikinä, vaikka toisille jouluun kuuluu ehdottomasti sukulaiset. Enkä mä lapsena ikinä kokenut, että joulusta olisi puuttunut jotain, vaikkei meillä koskaan käynyt joulupukkia, vaikka toisille on nimenomaan se the juttu joulussa. Tuskin lapset mummolajoulusta kärsii, se mitä jouluun kuuluu ja millainen sen ehdottomasti pitää olla, on vaan aikuisten päässä, ja lapset sitten oppii odottamaan niitä asioita...

[QUOTE="Aapee";29373973]Niin? Pointti tässä ketjussa oli se, lähteekö lomalle jouluksi ilman lapsia vai ei. Työaikojaan ja -vuorojaan ei voi aina valita tai on kohta ilman työtä.[/QUOTE vbuojkrausfirmoilla voi ja nimenomaan halusin joulukis tytä. jähän isinä nmonta tuntia aika a ola lasten kansa, Matkailukeskuksessa oli atto vapaa ( pyysin sen itse ja joulupäivän ja tapanimpäiävn olin töiss' . myäs uuden vuoden olen ollut täissä. jopa rakettien ampumisen aikaan.

[QUOTE="Aapee";29373973]Niin? Pointti tässä ketjussa oli se, lähteekö lomalle jouluksi ilman lapsia vai ei. Työaikojaan ja -vuorojaan ei voi aina valita tai on kohta ilman työtä.[/QUOTE vbuojkrausfirmoilla voi ja nimenomaan halusin joulukis tytä. jähän isinä nmonta tuntia aika a ola lasten kansa, Matkailukeskuksessa oli atto vapaa ( pyysin sen itse ja joulupäivän ja tapanimpäiävn olin töiss' . myäs uuden vuoden olen ollut täissä. jopa rakettien ampumisen aikaan.

Nyt sulla ei ole kaikki "kotona", puhe on LOMAMATKASTA ei helvetti töistä. Vai tiskari....luojan kiitos olen tajunnut käydä kouluja....järki kulta älä nyt jätä!

Nyt sulla ei ole kaikki "kotona", puhe on LOMAMATKASTA ei helvetti töistä. Vai tiskari....luojan kiitos olen tajunnut käydä kouluja....järki kulta älä nyt jätä!

Aika huvittavaa tuo rollon työntäminen :) ... En todellakaan ihmettelisi, jos käly olisi töissä joulun, minkä sille voi jos on sellaisessa työssä, että se on "auki" aina, kuten sairaala, poliisilaitos, sosiaalipäivystys, hotellit ym.

Mulla ei ollut aiemmin tämäntyyppinen käsitys kälyni äitiydestä, siis ei aiempina vuosina ole ollut mitenkään rasittunut perhejoulusta. Enkä vastusta kahdenkeskisiä lomia. Itse en pystyisi olemaan jouluna erossa lapsistani ja näkemättä heidän iloaan ja Intiaan.

Niin, ehkä he mieluummin halusivat lomailla nimenomaan joulun aikaan: luopuivat jouluhössötyksesta, joka monilla menee liian pitkälle, ja viettävät lasten kanssa rauhallista lomaa ensi vuoden puolella. Miksi miettiä turhaan heidän toimintaansa. Lapsilla on varmasti kiva joulu tädin ja mummon kanssa. Kaikki lapset eivät edes tykkää matkustamisesta.

Nämä tykkäävät ainakin noista lyhyistä matkoista :)

Huono se on toisen ratkaisuja saranapuolelta arvioida, mutta omalla kohdalla saisi kyllä kummia tapahtua ennenkuin tuohon päätyisin. Kyllä se olisi minulle jouluton joulu jos lapsesta pitäisi erossa olla.

No kenelle on, kenelle ei. Itse en henkilökohtaisesti joulusta pidä, enkä sitä periaatteiden vuoksi vietäkään. Joten lapsetkin saavat mennä jouluksi esim. mummolaan, jos sellaisen haluavat. Minulle enemmänkin juhannus ja uusivuosi taas ovat niitä perhejuhlia :)