Mitä mieltä tästä - puutunko asiaan vai annanko olla (8v tytöistä kyse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Teet aivan oikein.

Mulla oli ala-asteella vastaavanlainen kaverisuhde. Kaveri omi aivan hirveästi, haukkui muita kavereita ja otti jatkuvasti yhteyttä.
Se oli sellanen ns. kiltti tyttö ettei kukaan tiennyt mihin se mua yllytti tai että miten paljon muut kaverit jäi taka-alalle tuon tytön takia.
Suutuin myös vanhemmilleni ihan hirveästi jos en saanut häntä joka päivä nähdä, musta olis tervettä vähän rajoittaakin tyttöjen tapaamisia.

Tuossa tuntuu olevan se ongelma että pitää olla koko ajan yhdessä. Päivittäin tuntitolkulla tai sit ei voi olla ollenkaan kun onkin jonku muun kanssa. Ja oon kyllä huomannu et mitä enemmän ovat keskenään niin sitä enemmän sit tuo oma tyttö on kotona pahalla päällä. Mikään ei kiinnosta ja kauhea huuto jos jotain pitää tehdä yms.
Huomasinpa vain kun tuota alkua kirjoitin että tuo kuvaus sopii todella hyvin myös Iinan äitiin.

Pikkusiskollani oli vuosia sitten ala-asteella vastaava tilanne. Yksi hänen kaverinsa oli ihan älyttömän mustasukkainen. Jos siskoni ei heti vastannut kännykkään, tyttö lähetti kymmeniä viestejä tunnissa ja soitti lankapuhelimeemme aina uudestaan. Joskus jos emme syystä tai toisesta vastanneet lankapuhelimeen, niin hän polki hirveää kyytiä pyörällä meille ja tuli meille sisälle asti (asumme omakotitalossa, ovet ei päivällä lukossa), että missä siskoni on. Saattoi myös soitella siskoni muita kavereita läpi "pistokokeena", ja tarkastaa, että eihän hän vain ole siellä leikkimässä "salaa".

Tenttasi ja kiristi siskoani, jokaisesta kotimatkasta ja muun kaverin näkemisestä olisi pitänyt tehdä selkoa. Tilanne vain paheni ala-asteen aikana, ja kärjistyi kuudennella luokalla siihen, että siskoni sanoi lopulta, että nyt riitti. Tuon tytön reaktio oli lähinnä sama kuin aikuisella ihmisellä, joka tulee jätetyksi. Vuolaita kirjeitä ja anteeksipyyntöjä :o

Heidän välinsä olivat vuosia tuon jälkeen haaleat, tuo tyttö löysi uuden "pakkomielleystävän", jonka kanssa vietti hurjasti aikaa. Nyt ovat kai taas siskoni kanssa neutraaleissa väleissä, mutta ovatkin jo melkein aikuisia.

[QUOTE="hmm";23160573]Tuollaiseen on kyllä aika vaikea puuttua![/QUOTE]

Joo mutta siihen pitää puuttua.
Mulla meni asia aika pahaksi tuollaisen kaverin takia, ainut mikä auttoi oli totaalinen välien katkaisu jotta kykenin luomaan uusia kaverisuhteita.

Yhteistyössä