Mitä mieltä tästä talosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusikotiko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusikotiko?

Vieras
Näyttöön menossa... :)

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?item_id=41.1210237&list_id=12519680790030&itemcmd=move0&itemgroup_id=50.1&portal=eo

No talossa oli paljon hyvää, pidin siitä.
Me kun asutaan vaan paljon uudemmassa talossa, niin kynnys muuttaa vanhempaan taloon olisi suuri, mutta kyse olikin sinun kodista. Tilaa näytti olevan hyvin, eli jos se kotoisalta tuntuu, niin kannattaa miettiä ostamista.

Eikös nämä ole niitä paljon puhuttuja rintamiestaloja. Salaojat uusittu (vai laitettu) 2005 ja alakerta rempattu. Haiskahtaako kosteusvauriolta...

Ottakaa joku asiantuntija tutkimaan talo ja miettikää vielä sittenkin. Tuo kiinteistövälittäjien tapa leikkiä sisustuslehden kuvaajaa ärsyttää minua. Tuossakin kuva kauniista kukkapenkistä ja kieltämättä upeasta vanhasta lipastosta...:) Siis mitä ne kuuluu asunnon esittelyyn! Mutta kiinteistövälittäjä onkin myyjä ei kiinteistöjen asiantuntija.

Itse ihailen valtavasti näitä vanhoja omakotitaloja, mutta tuttavien kokemusten perusteella en koskaan ostaisi. Meille rakennetaan uutta omakotitaloa ja salaojitukset, sadevesiviemäröinnit ja perustusten tekeminen (ja niiden hyvin tekemisen kalleus) on tullut tutuksi, mutta niillä on hankala myydä taloa. Talo ostetaan tapettien kauneuden ja keittiökaappien värin perusteella! Myönnän tähän itsekin sortuneeni, mutta nyt rakentamisen jälkeen tiedän mikä talossa on tärkeintä.

Siis toi on JÄRKYN KALLIS..

Toihan on vanha, suht. halvasti korjattu (mm. täysin normaalit valkoiset melaniini/mdfovet keittiöss) ja pyydetään täysin uuden talon hintaa... Vai onko Kaarinassa tontit järkyn kalliita? (oliko tontti tuossa ees oma-pieni ainakin oli?)

Minusta tuo vaikutti oikein kivalta ja hyväkuntoiselta, mutta vaikea sitä on sanoa, kun ei ole paikan päällä tarkastellut.

Vaan mistä saa uuden talon tuohon hintaan? Ei meilläpäin ainakaan...
Ja itse en tykkää yhtään uusista taloista. Ennemmin ostan vanhan kuin uuden hengettömän perusperustalon.

Alkuperäinen kirjoittaja Kommentti:
Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Alkuperäinen kirjoittaja papu:
sekoitus vanhaa ja uutta..koti mun makuun:)

Olen siis samaa mieltä. Sisustettu upeasti ja hyvällä maulla, mutta kiinteistöä ei sen perusteella kannata ostaa.

Eikä sen takia kannata jättää ostamattakaan...

Kyllä vaan kannattaa jättää ostamatta. Jos talo ei ole terve, menee omakin terveys.

Mutta kuten sanoin yrittää löytää luotettava asiantuntija, joka tutkii talon rakenteet yms, jos muuten tykkäätte. Ja sitten vaan onnea uuteen kotiin!

Mun mielestä todella kallis ja ihan hirmu pieni! Siis noi huoneet oli ihan koppeja.
Enkä koskaan ostais talo joka on monessa kerroksessa, siellä ei sit tarvi kauaa asuaa; eli jossain vaiheessa joutuis taas ostaa uuden.
Ja ulkopuolelta talo näytti todella vanhalta ja tulevalta homepesältä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kommentti:
Alkuperäinen kirjoittaja papu:
sekoitus vanhaa ja uutta..koti mun makuun:)

Olen siis samaa mieltä. Sisustettu upeasti ja hyvällä maulla, mutta kiinteistöä ei sen perusteella kannata ostaa.

Eikä sen takia kannata jättää ostamattakaan...

Kyllä vaan kannattaa jättää ostamatta. Jos talo ei ole terve, menee omakin terveys.

Mutta kuten sanoin yrittää löytää luotettava asiantuntija, joka tutkii talon rakenteet yms, jos muuten tykkäätte. Ja sitten vaan onnea uuteen kotiin!

Siis sinusta terveys menee, jos talossa on hyvällä maulla tehty sisustus? Mieti nyt vielä. B)

No eka pisti silmään on pesutilojen aika kehno näkö. Toiseksi kuvattavaksi oli laitettu liki vain huonekaluja (miksei näytetty sen sijaan tarkemmin vessaa, suihkuja, huonekokonaisuuksia jne..).
Toiseksi pistää mietityttään, että miksi alakerta on kokonaan uusittu ja vielä laitettu salaojat..? Onko ollut väärin rakennettu ja nyt korjattu alakerta ja vielä salaojat laitettu kiireen vilkkaan..? Myös tulee huomata, että talo ei ole omakotitalo vaan osakekantaa, jolloin vielä enemmän ihmettelen korkeata hintaa. Millainen osakekanta on? JOutuuko maksaan muiden remonteista yms.?

Yhteistyössä