Mitä mieltä tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Mies on viikolla töissä klo 8-4. Joka ainoat lauantait tai muut arkena olevat vapaapäivät se on vanhempiensa luona koko päivän, koska omistaa sieltä päin maata ja sitä siis viljelee ym.. Mua on nyt alkanut harmittaa toden teolla nämä lauantait, kun mies ei ole kotona, sillä asumme omakotitalossa ja täälläkin olisi ihan tarpeeksi hommia sille. Mutta ei, aina se suunnistaa sinne "maillensa". Olenko siis tiukkapipo, kun vaatimalla vaadin miehen pysymään edes joskus lauantaisin kotona (mutta ei se pysy)?

Ja tutuille terkkuja :ashamed: , jos joku tästä nyt tunnisti...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:04 Kreecher kirjoitti:
Et ole tiukkapipo, en minä ainakana jaksaisi ukkelin jatkuvaa muualla hyörimistä. Olisiko siellä ukon mailla tekemistä teille muille? Saisitte edes touhuta yhdessä...

Kyllähän se aina välillä ehdottaa, että lähtisin mukaan (anoppi vois hoitaa lasta), mutta mua ei suoraan sanottuna kiinnosta katsoa vierestä koko päivää kun äijä ajaa/kaivaa/ojittaa tms. traktorillaan. Muutenkin inhoan metsässä oloa, mitä mies taas rakastaa. Pointtina tässä kuitenkin on se, että meillä on kotona kaikki hommat ja pikkurempat tekemättä, kun mies on kaiken liikenevän aikansa metsässään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:07 vieras kirjoitti:
Kyllähän se aina välillä ehdottaa, että lähtisin mukaan (anoppi vois hoitaa lasta), mutta mua ei suoraan sanottuna kiinnosta katsoa vierestä koko päivää kun äijä ajaa/kaivaa/ojittaa tms. traktorillaan. Muutenkin inhoan metsässä oloa, mitä mies taas rakastaa. Pointtina tässä kuitenkin on se, että meillä on kotona kaikki hommat ja pikkurempat tekemättä, kun mies on kaiken liikenevän aikansa metsässään.

Voi harmi. Ymmärrän kyllä todellakin pointtisi, ja nuo ukot tahtovat usein olla aika mustavalkoisia ajattelussaan: omat bisnekset ovat NIIN tärkeitä...
Ei taida onnistua, että sopisitte, että mies käyttäisi noissa hommissaan vaikka vain joka toisen lauantain?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:09 Kreecher kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:07 vieras kirjoitti:

Voi harmi. Ymmärrän kyllä todellakin pointtisi, ja nuo ukot tahtovat usein olla aika mustavalkoisia ajattelussaan: omat bisnekset ovat NIIN tärkeitä...
Ei taida onnistua, että sopisitte, että mies käyttäisi noissa hommissaan vaikka vain joka toisen lauantain?

Se olis suoraan sanottuna unelmatilanne, että mies olisi vaikka joka toinen lauantai kotona, mutta kuten sanoit, omat bisnekset kun on maailman tärkeimpiä juttuja ja nää kotihommat ihan toisarvoisia. Niin jo valmiiksi ärsyttää, kun sillä on kesäloma ja isyysloma tulossa tässä lähiaikoina, se viettää nekin tasan tarkkaan siellä metsässään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:10 Vieras kirjoitti:
Enpä olis edes ottanut tuollaista miestä joka on niin kiinni kodissaan ettei oma perhe kiinnosta. :\|

Niinpä, mut minkäs teet... Sen pitää soitellakin kotiinsa monta kertaa päivässä, milloin mistäkin asiasta, ja samoin sen isä soittelee ainakin kerran päivässä tänne päin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:14 vieras kirjoitti:
\
Enpä olis edes ottanut tuollaista miestä joka on niin kiinni kodissaan ettei oma perhe kiinnosta. :\|

Niinpä, mut minkäs teet... Sen pitää soitellakin kotiinsa monta kertaa päivässä, milloin mistäkin asiasta, ja samoin sen isä soittelee ainakin kerran päivässä tänne päin.

Voi apua!
Ei käy keteeksi... :/
Joskus tuntuu, että omakin mies on ihan tarpeeksi poissa kotoa, mutta ei sentään joka viikonloppu! Huh...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:20 Heidi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:14 vieras kirjoitti:
\

Voi apua!
Ei käy keteeksi... :/
Joskus tuntuu, että omakin mies on ihan tarpeeksi poissa kotoa, mutta ei sentään joka viikonloppu! Huh...

Oikeesti ihanaa että joku on mun kanssa samaa mieltä, että toi joka lauantai on liikaa! Olen jo vuosien saatossa jotenkin tähän tottunut, tiedän jo etukäteen ettei lauantaille voi ikinä suunnitella mitään extraa kun mies on poissa, mutta nyt tosiaan alkaa olla mitta täynnä kun lapsia on yksi ja toinen tulossa ja tosiaan tämä omakin kotimme kaipaisi vähän miehistä työvoimaa. Anopin kanssakin olen asiasta keskustellut, ja ymmärtääkseni appiukkokin oli samanlainen aikoinaan. Mutta tietenkin anoppi on varmaan poikansa puolella ja luultavasti pitää mua hysteerikkona joka pitää liian tiukkaa "kuria" miehelle.

No teillä mies kuitenkin omistaa itse tuon maan, jossa on töissä. meillä mies juoksentelisi kaiket ajat toisten mailla töissä ilmaiseksi, jos ei olisi muutettu kauemmaksi, ja jos en olisi alkanut pistää tosissani hanttiin, kun soiteltiin aamuyöllä viikonloppuisin ym. töihin miehen isälle tai siskolle. Sitten jäin yksin kokonaisiksi viikonlopuiksi koko seurusteluaikana, että mies pääsi auttamaan muita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:23 Taare kirjoitti:
onko teidän tuloja kiinni tuossa maanviljelyssä?

Ei siinä mielessä, että miehellä kuitenkin on ihan palkkatyö. Toi on lähinnä harrastustoimintaa, joskin metsätöistä nyt muutaman tonnin vuodessa saa (mutta ei siis talous kaatuisi vaikka mies vähän vähemmän niitä maa- ja metsätöitä tekisikin).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:24 vieras kirjoitti:
No teillä mies kuitenkin omistaa itse tuon maan, jossa on töissä. meillä mies juoksentelisi kaiket ajat toisten mailla töissä ilmaiseksi, jos ei olisi muutettu kauemmaksi, ja jos en olisi alkanut pistää tosissani hanttiin, kun soiteltiin aamuyöllä viikonloppuisin ym. töihin miehen isälle tai siskolle. Sitten jäin yksin kokonaisiksi viikonlopuiksi koko seurusteluaikana, että mies pääsi auttamaan muita.

:hug: Olet oikeassa, toi ehkä olisi astetta pahempi tilanne... Mutta totakin meillä on ilmennyt joskus, tosin lievempänä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:25 vieras kirjoitti:
\

Ei siinä mielessä, että miehellä kuitenkin on ihan palkkatyö. Toi on lähinnä harrastustoimintaa, joskin metsätöistä nyt muutaman tonnin vuodessa saa (mutta ei siis talous kaatuisi vaikka mies vähän vähemmän niitä maa- ja metsätöitä tekisikin).

sen verran tidän tuosta metsänhoidota että kyllä siihen kannattaa panostaa että arvo säilyy. Mutta tiedän myös sen, että ei siellä joka viikolle ole pikkupuuhasteltavaa....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:27 Hanskin mamma harmaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:25 vieras kirjoitti:
\

sen verran tidän tuosta metsänhoidota että kyllä siihen kannattaa panostaa että arvo säilyy. Mutta tiedän myös sen, että ei siellä joka viikolle ole pikkupuuhasteltavaa....

Joo, kyllä tässä itsellekin on tullut yhtä ja toista tietoutta metsänhoidosta enkä sitä sanokaan että se päätöntä hommaa olisi - päinvastoin, ymmärrän että sitä täytyy "huoltaa". Mutta tosiaan toi aikamäärän satsaaminen metsänhoitoon ja muihin maataloushommiin mitä se vanhempiensa luona tekee on musta aivan liikaa.

Suostuisikohan miehesi sopimukseen, että sinä olet välillä lasten kanssa hänen mukanaan siellä tilalla ja sitten olette vastavuoroisesti koko perhe viikonlopun ihan vaan kotosalla. Jonkinlaisen kopromissin paikka tässä nyt varmasti olisi, kun kerran on vauvakin tulossa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:31 Tämätyttö kirjoitti:
Suostuisikohan miehesi sopimukseen, että sinä olet välillä lasten kanssa hänen mukanaan siellä tilalla ja sitten olette vastavuoroisesti koko perhe viikonlopun ihan vaan kotosalla. Jonkinlaisen kopromissin paikka tässä nyt varmasti olisi, kun kerran on vauvakin tulossa.

No se "tila" on anoppila, enkä mä näe mitään syytä "haaskata" lauantaita istuskelemassa siellä koko päivää, kun kotonakin on sata hommaa rästissä. Mies varmaan tykkäiskin että me lähdettäis koko perhe mukaan, mutta en mäkään sitä vastaavasti pyydä omiin harrastuksiini (joita kylläkään ei ole...) koko päiväksi mukaan. Toisinaan lapsi on kyllä anopilla hoidossa kun mies on päivän metsässä tms. ja mä olen lauantain yksikseen sitten kotona, mutta en mä sitäkään koe mielekkäänä, kun en kuitenkaan yksin haluaisi vastata tästä kodin ylläpidosta. Vähän sekavasti kirjoitettu, mut siis jotenkin noin...

Pakko nostaa, ihan vaan v*tutuksen vuoksi: mies taas arvatkaa missä ja minä kiukuttelevan lapsen kanssa kahdestaan kotona. Ja huom! kohtalotoverit, joiden miehiä kanssa kiinnostaa viettää enempi aikaa vanhempiensa kuin oman perheensä kanssa, ilmoittautukaa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:11 vieras kirjoitti:
Se olis suoraan sanottuna unelmatilanne, että mies olisi vaikka joka toinen lauantai kotona, mutta kuten sanoit, omat bisnekset kun on maailman tärkeimpiä juttuja ja nää kotihommat ihan toisarvoisia. Niin jo valmiiksi ärsyttää, kun sillä on kesäloma ja isyysloma tulossa tässä lähiaikoina, se viettää nekin tasan tarkkaan siellä metsässään.

Korostapa ainakin miehellesi tuota isyysloman tarkoitusta.. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 12:30 Alma Puunaula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:11 vieras kirjoitti:

Korostapa ainakin miehellesi tuota isyysloman tarkoitusta.. :whistle:

Siihen ei järkipuheet tehoa. eikä se jättäisi väliin tilannetta päästä metsälle, vaikka kotona ois vastasyntynyt

Voi että kun ärsyttää puolestasi \|O . Nyt vaan kova kovaa vasten. Pakkohan tuohon on tulla muutos. Joka toinen lauantai kotona, joka toinen sielä metsätöis!! Uhkaile, kiristä, mitä vaan!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 12:42 vieras kirjoitti:
Oon näyttänyt tän ketjun miehelle, mutta se vaan hymähtelee ylimielisesti mun puolustajilleni... Ärsyttävääää!!

Sanopa, että muutat muksujen kans omilles - sun tilannehan siinä ei kerran miksikään muutu :whistle:

Yhteistyössä