Mitä mieltä täydellisestä lelukiellosta vieraille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fedup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fedup

Vieras
Eli ei enää leluja vierailta, sukulaisilta, ym. synttäreinä ja jouluksi. Meillä on kaksi lasta, joilla yhteinen huone, joka on TÄYNNÄ muovikrääsää ja lisää vaan tulee vaikka kuinka olen vinkannut. Yhtä kivoja olisivat vaikka vesivärit, liidut, kirjat ym. jos ei ihan vaatteita vaan viitsi antaa.

Tuntuu siltä, että leluja on liikaa lapsillekin - kaikki vaan vedetään esille. Siivoominen on työn ja tuskan takana heillekin. Laittaisin osan varastoon, vaan ei ole tilaa. HUOH!

Minne niitä voisi lahjoittaa tarvitseville ? :)

mä olen jo tutummille sanonut että lahjaksi kelpaa hyvin raha lasten tilejä kasvattamaan :) meillä vielä pienet lapset 1v ja 2v ja en haluis hukuttaa niitä leluihin, rahalle sit löytävät myöhemmin varmasti käyttöä..

mites vaikka semmonen systeemi, että aina synttäreiden, joulun ja muiden lahjontajuhlien jälkeen joka ipana valitsisi vanhoista leluistaan eteenpäin annettavaksi yhtä monta, kuin sai juuri lahjaksi? tavaramäärä ei lisääntyisi, lapset saisivat uusiakin leluja ja joku tulisi iloiseksi pois lahjoitetuista.

Alkuperäinen kirjoittaja fedup:
Eli ei enää leluja vierailta, sukulaisilta, ym. synttäreinä ja jouluksi. Meillä on kaksi lasta, joilla yhteinen huone, joka on TÄYNNÄ muovikrääsää ja lisää vaan tulee vaikka kuinka olen vinkannut. Yhtä kivoja olisivat vaikka vesivärit, liidut, kirjat ym. jos ei ihan vaatteita vaan viitsi antaa.

Tuntuu siltä, että leluja on liikaa lapsillekin - kaikki vaan vedetään esille. Siivoominen on työn ja tuskan takana heillekin. Laittaisin osan varastoon, vaan ei ole tilaa. HUOH!

Minne niitä voisi lahjoittaa tarvitseville ? :)

Minä olen pyytänyt retki kassaan pieniä summia. Sitten ollaan perheen voimin tehty laiva reissu tai jotain.
Meidän lapsilla on synttärit toisella ennen ja toisella just jälkeen joulun.
Mä en halua hukuttaa lapsia kaiken maailman romuun, mitä ne ei arvosta.
Ja samalla tulee vietettyä aikaa perheen kanssa.

Ja niille jotka aikovat alkaa naputtamaan siitä, että "sukulaiset maksaa aikuistenkin matkan, niin EI, ei maksa. Joka kerta ollaan omasta kukkarosta myös käytetty.

No en laittaisi, koska se voi olla esim. mummoille varsin kova pala nieltäväksi. Minusta ainakin on ihana antaa paketteja. Pidän sitä vähän niin kuin mummojen, kummien jne. oikeutena. Työnsä ovat mummotkin tehneet omien lasten kanssa, niin nyt saa sitten keskittyä vaan kivoihin juttuihin (kuten lahjomiseen ;0). Siinähän tulee kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun annat vieraiden tuoda ja viet tavaraa kerran vuodessa lahjoitukseen. Vaikka kirpparille, jos ei muuta. Joku on hyvin onnellinen löytäessään hyvän lelun sieltä.

KYllä ite ainakin just tommosten takia kysyn et mitä vois ostaa et tulee sit mieluisa lahja ja näin toivoisin lapsen sukulaistenkin tekevän... viime jouluna olin sanonu kummille et EI vaatetta kun ostaa erittäin epäkäytännöllisiä vaatteita eikä muutenkaan mee maku yksiin, mut totesin et JOS nyt välttämättä haluu vaatetta ostaa niin väh.80cm. Eiköhän sielt tullu 74cm mikä kävi vissiin kerran päällä ja jäi sit pieneks.

lelut on kuitenkin lasten, on väärin että he joutuvat antamaan pois saadakseen uutta, tusskin sinäkään niin teet että annat pois saadaksesi uutta!!
voi esittää toiveen, meillä kun melkein kaikki kysy että mitä voisi ostaa!
olen jo nyt lähimmille vinkkaillut tulevien synttäreiden ja joulunkin varalle jo!!
Pipoa hiukan hellittää, ei ne ryjät nyt maata kaada, ja meilläkin niitä on mutta olkoon, lapset on kuitenkin hetken vaan pieniä!!

Ikuinen ongelma kai. Siksi en itse 'koskaan' osta lapsille leluja... ja silti nurkat täysi (vaikka vanhempi ei ole kolmeakaan), eikä pelkästään leluja vaan löytyy kyniä, muovailuvahaa, liitutaulua, tuoleja, pöytää... kaikkea mahdollista.

Mutta toisaalta, on se kiva lapsen saada uuttakin.. onneksi meillä käy kyläilemässä sen verta paljon ja usein muitakin lapsia että joskus jopa kuluvat ja hajoavat.

meilläkin tuli aina hirveästi leluja kun lapset oli pieniä mutta sitten kun eivät tarvinneet niitä enää niin myin pois ja nykysin ei enää onneksi tyttö saa leluja, ei edes bratzeja koska niitäkin on jo aivan tarpeeksi, ollaan mietitty että voisi myydä osan pois mutta ei tyttö henno niistä vielä luopua, onneksi sitten ite tulee kysyttyä mitä tarvitsee tai jos kummit tai muut sukulaiset ja ystävät kyselee niin on annettu sitten rahana, habbo-seteleinä yms joita ton ikänen(10-v) haluaa mieluiten

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Venäjälläkin olis suuri pula leluista ym. lastenkodeissa.

Miten sinne käytännössä saisi annettua??

Ja vanhempi lapsi on antelias luonteeltaan, varmasti antaisi lelujaan jos tietää, että ilahduttaa toista lasta. En näe tätä "riistona" koska samalla lapsi oppii jakamaan ja empatiaa ja arvostamaan muita tavaroitaan, joita siis TODELLA paljon.

Ja minä ainakin lahjoitan vanhoja vaatteita UFFiin, ei uutta voi aina vaan hankkia antamatta jotain pois. Tai ei ainakaan meidän kolmiossa.

Yhteistyössä