mitä mieltä tilanteesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iina009
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iina009

Vieras
olen 3 lapsen äiti, lapset 4,3,2 tosin täyttävät pian jo 5,4 ja 3. meille on tulossa nyt 4 lapsi. rv 37 menossa. huomenna olis lääkäri. Olen ollut kotiäitinä, joten päivät aikamoisen rankkoja lasten kanssa. mies telee 5-vuoroa ja on 9-10 tuntia pois kuutena peräkkäisenä päivänä. Mun selkä ja olo on ihan poikki, en pysty istuu ja särkylääkkeitä menis, mut en viittis niitä syödä muuta kun hätätilanteessa.
meillä ei juuri ole auttavia käsiä joille voisin antaa lapsia hoitoon.
Ajattelin pyytää, jos pääsisin käynnistykseen sitten ku 38 viikkoo tulee täyteen.. mahtaako mitenkään onnistua, sillä syyllä et ei pysty yksin olemaan tän selän kanssa ja miehellä alkais sit vapaa ku vauva syntyy.

Ainakin meidän firmassa riippuu lääkäristä...mutta ei tuo kyllä valitettavasti oikein käynnistysindikaatio ole, jos selkäkipu ei oo ihan invalidisoiva. Miehen loma tai työ ei ole käynnistyksen indikaatio! ja toisaalta jos varhain aletaan käynnistellä, voi kestää useita päiviä. Ja silloinhan olet sairaalassa. Voimia! (ehkäisyä synnytyksen jälkeen??)

mula on kaks kolmesta edellisestä käynnistetty, eikä mitään pahoja kokemuksia ( syy tosin eri mut hyvin on lähtenyt käyntiin). en mä halua syödä useita särkylääkkeitä päivässä muutaman lisäpäivän toivossa.

Käynnistys on aina riski. Ei sitä tehdä käytännöllisyysyistä. Ei voi ymmärtää, että siihen suostuisit, muttet ottamaan lääkettä. Mies voi ottaa palkatonta töistä tai sitten palkkaat jonkun hoitajan. Sosiaalipuoleltakin voisi kysyä apua, mutta ota nyt ensin sitä lääkettä.

mua vaan pelottaa niin sairaasti ku edelliset on kaikki ollut max. 3 tuntia ekasta supistuksesta.. syntyneet siis.. jos mies on jossain tunnin ajomatkan päässä ja tiedä edes saako se mun viestiä/soittoa ajoissa. sit mä synnytän täällä kolmen lapsen kanssa ku kukaan ei pääse hoitamaan niitä ilman sopimusta.. perhanan terkkarikin sano vaan et sairaalaan et sit niitä voi mukaan ottaa et viet vaikka naapuriin.. eipä tää tilanne oikein helpota ku kelaa kaikki päivät totakin.. lapsia ei saa hoitoon edes osa-aikasesti ku sossun kautta ja plaah.. itte hyvä ku ylös pääsee ku sattuu niin perk... (anteeks tää avautuminen mut tuntuu ku ketään ei tosiaan kiinnosta ennen ku jotain oikeesti tapahtuu)

Yhteistyössä