Mitä mieltä työnantaja on ollut SINUN sairaslomastasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karuski

Vieras
mulla kävi näin (elettiin tammikuuta):

* elettiin keskiviikko aamua..ja sain soiton sairaalasta,että maanantaille on peruutuspaikka leikkaussalissa..

..soittelin sit meidän pääkonttoriin ja kerroin,että tällänen tilanne..ja ennakkoon tiedän,että lapuissa on lukenut et sairasloman pituus on 3-4 päivää..

* tein kaikki valmistelut,että mun työkaveri pärjää koko seuraavan viikon..

* herätys sairaalassa ja kerrottiin,että mulla oli laajalle levinnyt tulehdus kohdussa ja vatsaontelossa..leikkauksen yhteydessä annettu 3 antibioottia ja samat kuurit jatkuu..sairaslomaa 2 viikkoa ja sit katsotaan uudestaan..

* maanantai-iltana kotiin..

*tiistaina sain soiton työpaikalta ja kerroin,että tällänen tilanne..

..tästä hyvästä:

* YKSI myyjistä vaati mulle potkuja,kun ilmoitin liian lyhyellä aikavälillä saikusta
* TALOUSPÄÄLLIKKÖ ihmetteli ja kyseenalaisti mun saikun pituuden,että miten se voi pompsahtaa muutamasta päivästä 2 viikkoon..

..arvatkaa oli fiilikset korkeella,kun tulin takas duuniin??

..tästä weetuuntuneena päätin,että keksin elämälleni toisen tarkoituksen..laskeskelin,että toukokuussa tulee vuosi täyteen,kun tulin äippälomalta tähän duunipaikkaan..joten odotan kesälomat..JA HAEN AIKUISKOULUTUSTUKEA..ja otan hatkat ja jatkan opintoja yliopistolla..

..talousjohtajalle ilmoitin asiasta just kun lähdettiin kesälomille..ja aloitin tekstin: teb ette voi antaa tällä perusteella mulle potkuja..

..joten terveisiä täältä opintovapailta vaan Hesaan ja Lahteen!!

..ps. takas en tule

Taisi olla muiden työntekijöiden normaalia harmittelua, kun joutuvat tekemään pienemmällä porukalla ja järjestelemään sinunkin työsi. No asiasihan ovat nyt kunnossa.

Onpas taas "kiva" suhtautuminen työpaikalla! Mistäs sä sen nyt voit tietää että tilanne onkin ollu vakavampi,kun ei lääkäritkään kerran tienneet! Toi on niin tyypillistä suhtautumista esimiehiltä... sit kun ne itse sairastaa niin tottakai kaikkien täytyy ymmärtää mutta itse eivät ymmärrä mitään! Ihan oikein teit kyllä. Ja onnea opiskeluun! :flower:

No mutta ei kaikkea elämässä voi ennakoida. Valitettavasti aika monessa paikassa on tällaista toimintaa. Esim. ystäväni ex mies teki itsarin ja hän oli saikulla tapauksen takia ja lastensa takia tietysti. Koska lapset tarvitsivat äitiään. Työpaikalta ei herunut ymmärrystä. Ehdottivat "alentamista" jos ystäväni työpanos "ei parane".

no meilläkin käviniin,että mä tulin saikulta ja viikkoa myöhemmin ihmettelin,että miksi tän myyjän työlista alkaa olemaan tyhjä..laitoin perjantain kunniaksi meiliä meidän talousjohtajalle,että mitäs mä teen ens viikolla,kun tän myyjän listat on tyhjät?? Sain vastauksen,että mitäs hittoa?? Tulin maanantaina töihin, ni meidän bookkari selittää eteisessä talousjohtajalle,että juuh..tää myyjä on nyt sit tän tammikuun lopun ja koko helmikuun poissa sairasloman takia..

..jätti sit kertomatta esimiehelleen..

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Oho, melko törkeää käytöstä työnantajalta...

Mitä tässä oli törkeää. Toinen ei ollut työnantaja, vaan työntekijä, ja toinen työnantajan edustaja, joka varmasti aivan oikein ihmetteli saikun pituuden muuttumista. Eihän hänelle ollut kerrottu todennäköisesti edes syytä.

Tulossahan piti olla vain lyhyt saikku, josta oli annettu ennakkotieto.

Älkää nyt aina suurennelko asioita.

olet oikeassa..toinen joka halusi antaa potkut oli vain duunari..mutta kuka älyvapaa lähtee ajamaan tollasta asiaa eteenpäin..hän siis otti yhteyttä tj asti..

ja toiseksi..

kenellekään työpaikalla ei kuulu, miksi toinen on sairaslomalla..joten myöskään saikun pituudella ei pitäisi olla merkitystä asian kanssa..

..siksi mua ärsytti kyseinen tilanne..

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
olet oikeassa..toinen joka halusi antaa potkut oli vain duunari..mutta kuka älyvapaa lähtee ajamaan tollasta asiaa eteenpäin..hän siis otti yhteyttä tj asti..

ja toiseksi..

kenellekään työpaikalla ei kuulu, miksi toinen on sairaslomalla..joten myöskään saikun pituudella ei pitäisi olla merkitystä asian kanssa..

..siksi mua ärsytti kyseinen tilanne..

No työnantaja ei minusta tehnyt ns. mitään virhettä. Tokihan työnantajakin voi ihmetellä miksi sairasloma pitenee noin paljon jo siksikin, että miettii onko jotain vakavempaa työntekijällä.

Duunarit nyt voi puhua mitä sattuu ja tehdäkin mitä sattuu. Sille ei mahda mitään. Ei se toki varmaan mukavaa ole, mutta ei se ns. työnantajan vika ole, että joku tuollaista yrittää. Työilmapiiriä tuollainen kyllä syö ja sitä työnantaja voi yrittää parantaa.

Mä en nyt oikein ymmärtänyt tätä ap:n juttua. Joku työkaveri vai peräti alainen suuttui ja alkoi huudella potkuja? Mitä sitten? eihän sillä ole mitään merkitystä. Ja kyllä minäkin ihmettelisin jos jonkun sairasloma yhtäkkiä venyy yllättäen paista päivästä pariin viikkoon. Tietysti, jokainen ihminen ihmettelisi, koska ei se ole normaalia vaan merkki siitä että jotain on pahemmin vinossa. Ei se kuitenkaan sitä tarkoita että kukaan olisi potkuja antamassa, varsinkin kun ihmettelijä ei ollut edes työnantaja. En tiestysti tiedä ap:n tilannetta kunnolla, mutta jotenkin ylireagoinnilta tuo kuullostaa. Olen tosin muutenkin ihmetellyt näitä kirjoituksia, kun en vielä koskaan ole ollut työpaikassa jossa sairastumisista olisi valiteltu työnantajan puoleltä, mutta usein kyllä työntekijä on silti kokenut olonsa väärinkohdelluksi.

pitkittyneen flunssan kourissa soitin pomolle meneväni lääkäriin, niin tämä kysy:tuutko huomenna töihin?
miten olisin kipeänä edes voinut ja tosi edesvastuutonta olisi ollut lähteä kipeänä tartuttamaan asiakkaita + työkavereita

Yhteistyössä