Mitä miettisit:mies ei haluakaan enempää lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ut

Vieras
Eli meille syntyi HELPPO vauva noin puoli vuotta sitten. Haaveissa oli molemmilla 2-3 lasta. No vauva toki välillä kitisee enemmänkin ja joskus mies joutuu tyynnyttelemään vauvaa, kun mä olen esimerkiksi suihkussa tms. ja muutenkin mies on hoitanut vauvaa paljon. Mies sitten muutama päivä sitten sanoi että "ota tää kersa, mä en kestä tätä kitinää" ja sitten otin.. sitten mies sanoi, ettei halua lisää lapsia, että kerran tää helppo vauvakin aiheuttaa tätä niin ei kestäis yhtään vaikeampaa vauvaa (ja tämä meidän vauva tosiaan on ollut helppo, ei koliikkia, nukkui jo 2kk 8-10h yöunet putkeen jne...).

Tänään kysyin että oliko tosissaan, ettei halua enää lapsia ja mies sanoi että oli.. Eli lapset nyt vissiin on sitten tehty, en halua miestä pakottaa lapsentekoon. Toisaalta kauhistuttaa kun mulla ois lapsentekoaikaa vielä noin 10 vuotta että entä jos tulee kamala vauvakuume vielä...

mitä ajattelisitte jos miehenne olisi ekan lapsen jälkeen ilmoittanut ettei enempää kiitos??

Mun mies ilmoitti ekan lapsen jälkeen ettei enempää, kiitos.

Meillä on nyt kaksi lasta, ja kolmannestakin ollaan puhuttu.

Kun esikoinen on puolivuotias, niin voi olla, että miehen mielestä on ihan liian aikaista ajatellakaan lisää lapsia.

Kyllä mua jurppis jos lapsentekopuuhiin ryhdyttäessä on ollu puhetta useammasta lapsesta ja mä itse enemmän haluaisin. Ketään ei kutienkaan vanhemmuuteen voi pakottaa, eikä missään nimessä kannatakkaan koska ero siinä hyvin todennäköisesti sitten tulee. Mä antaisin ajan kulua kun vauvanne on noinkin pieni vielä. Katsos aika kultaa muistot ja vauva aika on raskas helponkin vauvan kanssa. Ehkä miehesi lämpenee ajatukselle muutaman vuoden kuluttua tai vaikka sitten 10 vuoden kuluttua :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mugello:
ja eikä sitten myöhemmässä vaiheessa kannata jätää pillereitä pois toisen tietämättä... voi olla rumaa jälkeä

Puoli vuotta on vielä lyhyt aika sanoa oikeasti mitään. Mutta älä ainakaan ala jankkaamaan asiasta.

siis en minä IKINÄ pakottaisi miestä isäksi, ei tulisi kysymykseenkään. Enkä usko että viitsin painostaa, kun tuskin se auttaa, miestä alkaisi vaan ahdistaa hirveästi.

lähinnä olen hiljaa surullinen siitä että jos jäänkin vain yhden lapsen äidiksi, vaikka aina olen enemmän halunnut, mutta toisaalta - kiitollinen olen tästä yhdestäkin.

Meillä mies ilmoitti ekan vauvan jälkeen heti ettei halua yhtään enempää. Syynä oli kamala ensi synnytys kokemus. Aikaisemmin meilläkin mies oli halunnut ison perheen. Mitäpä siinä voi tehdä jos toinen ei lapsia halua? Ei toista voi pakottaakaan...
Meillä mies kyllä lopulta alkoi haluamaan lisää lapsia. Siis ilman mitään mun painostusta. Lisälapsia ei edes mainittu pariin vuoteen kunnes kerran mainitsin, että jos sun mieli on muuttunut ja haluaisitkin niitä lapsia lisää niin varmaan kohta alkaisi olla aika.... ettei tule kamalan isoa ikäeroa... ja yllättäin mies halusikin ryhtyä heti toimeen. Ja halusikin lisää lapsia siis. Ja meillä on nyt neljä mukeloa ja miehen mielestä voisi tulla lisääkin! Että kyllä se mieli voi muuttua.
olipahan sekavasti kirjoitettu, toivottavasti sait edes jotain selvää.... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
No ei kai siinä sitten mitään?

Meillä kaksi ja kolmas ainakin toistaseksi mahdottomuus molemmilla olevan sp-taudin takia, joka voisi tarttua vauvaankin :| Joten järkiratkasu tämä

Anteeksi tietämättömyyteni, mutta mikä on sp-tauti?

No meillä vähän sama tilanne, lapsi tosin on jo kohta 3v :/ Aluksi oli puhetta kahdesta lapsesta. Heti vauvan syntymän jälkeen mies alkoi perumaan puheitaan, "en tiedä haluanko", "katsotaan sitten myöhemmin", "ei nyt vielä, joskus sitten" jne. Pikkuhiljaa olen tottunut ajatukseen ettei enempää lapsia tule jos mieheni kanssa haluan olla. Vauvakuume on ollut hyvinkin kova ajoittain, mutta nyt olen itkuni itkenyt ja suruni ja menetykseni käsitellyt. Jos haluan pitää tämän perheen koossa, on haaveet haudattava.

Mieli voi muuttua miehelläs. On ihan normaalia (ja ihan suotavaakin) että siihen vauvaan joka teillä nyt on, keskitytään täysillä, eikä jo mietitä seuraavan alulle laittoa. Kuhan lapsi siitä kasvaa, vuoden tai pari, voi miehelläs alkaa vauvakuume nostaa hyvinkin päätään. Eli älä hätäile. Jos taas sitten aikanaan näyttää, että miehes ei lisää lapsia halua, niin sitten varmaankin teillä on se yksi lapsi, tai sitten mietit tarkemmin, mitä itse haluat. Jos mies ei lisää lapsia halua, ehkä sun sit tarvii tyytyä siihen yhteen, tai sitten etsiä mies joka haluaa.

Mutta älä nyt vielä mieti moisia, tosiaan mieli voi muuttua hyvinkin, kunhan vauva-arki helpottaa (vaikka vauva olisi helppokin, voi arki silti tuntua raskaalta).

Alkuperäinen kirjoittaja pinkee:

Meillä kaksi ja kolmas ainakin toistaseksi mahdottomuus molemmilla olevan sp-taudin takia, joka voisi tarttua vauvaankin :| Joten järkiratkasu tämä

En nyt viitsi täällä enempää ruotia :/

Alkuperäinen kirjoittaja pinkee:

En nyt viitsi täällä enempää ruotia :/

No yleensä sp-tauti tarkoittaa sukupuolitautia. Asiaa sen kummemmin ruotimatta.

Meillä vähän sama, paitsi ettei aiemmin olla edes kummempia suunnitelmia lapsiluvusta tehty. Nyt meidän tyttö on 2,5v ja itse olisin vaikka heti valmis seuraavaan, mutta mies ei. Olen ajatellut, että en tosiaan ala painostaa tms. ja elättelen toiveita,josko se miehen mieli siitä vielä muuttuis. Ollaan molemmat n. 30 v, eli periaatteessa voi vielä jonkun vuoden odotellakin.

Anna asian muhia ihan rauhassa, väitän että hyvin harva puolivuotiaan isä kiljuu riemusta uusista vauvoista puhuttaessa. Mun mieskin oli vähän torjuva, ja kuitenkin vauvantekopuuhiin ryhdyttiin esikoisen ollessa 10kk ikäinen. Ihan yhteisymmärryksessä siis.

Sun tarvii nyt vaan luottaa, että aika muuttaa hänen ajatuksensa.

Yhteistyössä