Mitä mun oikein pitäisi ajatella?(mm.muslimiasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs a.p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs a.p

Vieras
Eli mulla on lapsi, kohta 6v. isänsä on muslimi, ei ole aikaisemmin ilmoittanut kiinnostusta lastaan, kohtaan kunnes nyt, tapasi lasta, ja kertoi sen jälkeen vanhemmilleen, että hänellä on lapsi. Nyt odotan ilmoitusta lapsen isän suunnalta, koska hän esittelee lapsen suvulleen. Mies ei ole naimisissa. Hän sanoi, että haluaa kuulua lapsen elämään, mutta se vaatii tiettyjä sitoumuksia,uskontoonsa vedoten, mitähän tarkoitti? Itse en ole naimisissa, mutta minulla on toinen lapsi(nuorempi) jonka isä tämä muslimi ei ole.

Tämän jälkeen mies soitti minulle ja kertoi olevansa kihloissa(toisen muslimin kanssa) ja että he ovat käytännössä naimisissa, mutta ei kuitenkaan ihan vielä, ja tämä hänen "tuleva vaimonsa" ei tiedä, että hänellä on avioton lapsi, eikä hän tiedä miten nainen siihen suhtautuisi, sillä on hyvin "jyrkkä" muslimi.

Mitenköhän miehen suku suhtautuu asiaan, että minulla on lisäksi toinen lapsi? painostaako suku meidät naimisiin, vai PAINOSTAISIKO ellei minulla olisi toista lasta?

Ihan pihalla olen...

Pitäisi nlasta piilossa, en olekoskaan kuulut itään hyvää sanottavan muslimeista enkä ole kyllä nähnykään mitään positiivista niistä, uutiset ja kaikki sanoo niiden olevan aina jotakin tappamssa tai ryöstämässä, mitä siitä pitäisi ajatella.

no, tarkoitukseni ei ole suinkaan pitää lasta piilossa, vaan haluan, että lapsi tutustuu myös näihin "muslimi sukulaisiin". Tunnen perheen, ja he ovat mitä ihanimpia ihmisiä, vaikka muslimeja ovatkin...

Jaa, tuskin suku hyväksyy aviotonta lasta, jos ovat todellakin tiukkoja muslimeita eivätkä vain tapauskovaisia. Ja siellähän homma sit menee niin että lapsi perii isän uskonnon, ja vaihtoehtoja sille ei ole.

En ole aiheeseen erityisen perehtynyt, mutta sellainen hatara käsitys mulla on, että islamin uskon mukaan lapset kuuluvat isälleen tietyn iän (olisko just joku 6-7 vuotta) jälkeen. Miehet jotka k.o. uskontoa edustavat haluavat usein, että lapset myös kasvatetaan islamin uskoon. Tästä uskonnollisesta kasvatuksesta eli sen sisällöstä mulla ei ole mitään käsitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja mietteliäs a.p;23418691:
Mitenköhän miehen suku suhtautuu asiaan, että minulla on lisäksi toinen lapsi? painostaako suku meidät naimisiin, vai PAINOSTAISIKO ellei minulla olisi toista lasta?

Ihan pihalla olen...

Siis miksi sinun pitäisi hävetä sitä, että sinulla on toinen lapsi saati mennä naimisiin EX-miehen suvun takia. :O Luultavasti ex-miehesikin saa jossain vaiheessa toisen lapsen, sinulla ei ole mitään hävettävää eikä todellakaan kuulu alkaa muuttaa elämäntapaasi jonkun ex-miehen vuoksi.

No mites sitten, jos suku ei hväksy tätä lasta? He kuitenkin tietävät lapsen olemassa olosta, lapsen isoäiti(isän puolelta) sanoi, kun kuuli lapsesta, että hän on samaan aikaan hyvin onnellinen, sekä surullinen, kun ei ole saanut osallistua lapsen lapsensa elämään. Ja lapsi saa periä isänsä uskonnon, sekään ei minua haittaa, mutta mites tämä sitten, pitäisikö meidän olla lapsen isän kanssa yhdessä, vai miten tämä suku "ottaa tämän aviottoman lapsen sukuunsa" ?

No en mä nyt mitenkään häpeä, että minulla on toinenkin lapsi, mutta ehkä se,etten ole tämän nuoremmankaan lapsen isän kanssa yhdessä... että minkälaisen kuvan nämä muslimit minusta saavat..

Siis aiemmin tyyppi ei oo ollut kiinnostunut lapsesta vuosiin eikä se ilmeisesti oo sua haitannut, miksi sä nyt niin kovasti yhtäkkiä haluat heidän hyväksyvän sut ja lapsen millä hinnalla hyvänsä?!

http://maailma.net/artikkelit/pakistanissa_hylataan_yha_enemman_vastasyntyneita
16.03.2011
Hylättyjen vauvojen kuolemat ovat lisääntyneet Pakistanissa. Viime vuonna haudattiin noin 1 200 hylättyä vauvaa - 200 enemmän kuin vuonna 2009.

Vauvoja löydetään esimerkiksi viemäreistä ja roskasäiliöistä. Yleensä vauvansa hylkäävät äidit, jotka pelkäävät henkensä puolesta saatuaan aviottoman lapsen, sillä islamin tiukan tulkinnan mukaan siitä on rangaistava kuolemalla. Abortti on Pakistanissa mahdollinen, mutta sitä ei tehdä hallituksen sairaaloissa.

Isyys on vahvistettu vasta viime vuoden lopulla, tätä ennen lapsen isä ei ole ollut tietoinen lapsestaan.. Halusin itse, että papereihin merkitään isä, sillä mielestäni lapsella on oikeus tietään isästään/toisesta suvustaan, ja siksi ole vain ja ainoastaan iloinen, että isä on ottanut yhtettä, ja kertonut myös perheelleen.

no,"totuushan" on että muslimimiehen lapset ovat automaattisesti muslimeja..enpä usko,että teitä kukaan painostaa naimisiin,olettehan olleet erossa jo 6 (? ) vuotta.Annat lapsen tavata isäänsä ja sukua siinä sivussa,elä sinä omaa elämääsi,niinkuin olet tähänkin asti elänyt.

Siis aiemmin tyyppi ei oo ollut kiinnostunut lapsesta vuosiin eikä se ilmeisesti oo sua haitannut, miksi sä nyt niin kovasti yhtäkkiä haluat heidän hyväksyvän sut ja lapsen millä hinnalla hyvänsä?!

Tätä minäkin ihmettelen.
Olisihan se tietysti mukavaa, että lapsi pääsisi tutustumaan isäänsä ja tämän sukuun, mutta jos sinua ruvetaan paheksumaan (kasvatettuasi lapsen yksin tähän asti), voisin kyllä heittäytyä hankalaksi. En tekisi mitään myönnytyksiä enkä salailisi mitään elämästäni. Asuuko tämä mies/suku Suomessa?

[QUOTE="a.p";23418812]Isyys on vahvistettu vasta viime vuoden lopulla, tätä ennen lapsen isä ei ole ollut tietoinen lapsestaan.. Halusin itse, että papereihin merkitään isä, sillä mielestäni lapsella on oikeus tietään isästään/toisesta suvustaan, ja siksi ole vain ja ainoastaan iloinen, että isä on ottanut yhtettä, ja kertonut myös perheelleen.[/QUOTE] Jos isä haluaa viedä lapsen omaan maahansa niin voi käydä ettet näe lasta enää.

Lapsen isä/suku asuvat suomessa jaheillä on suomen kansalaisuus. Ovat tulleet pakolaisina suomeen, eikä pelkoa siitä, että palaisivat kotimaahansa ole ainakaan lähivuosina, sillä maassa soditaan edelleen.

[QUOTE="a.p";23418770]No en mä nyt mitenkään häpeä, että minulla on toinenkin lapsi, mutta ehkä se,etten ole tämän nuoremmankaan lapsen isän kanssa yhdessä... että minkälaisen kuvan nämä muslimit minusta saavat..[/QUOTE]

Jaa-a, millaisenkohan kuvan susta oikein saa kuka tahansa.:D

Joo musta saa kuka tahansa ajatella mitä vain. onko se oikeasti niiiin harvinaista suomessa, et on 2 lasta 2 eri miehelle ja on vielä yh??? Minä kun olen törmännyt niihinkin joilla on 4-6 lasta ja kaikilla eri isä... Ja ihan minusta riippumattomista syistä, en ole yhdessä enää nuoremman lapsen isänkään kanssa, olisin toki jos se olisi mahdollista, mutta kun ei ole.

[QUOTE="a.p";23418894]Joo musta saa kuka tahansa ajatella mitä vain. onko se oikeasti niiiin harvinaista suomessa, et on 2 lasta 2 eri miehelle ja on vielä yh??? Minä kun olen törmännyt niihinkin joilla on 4-6 lasta ja kaikilla eri isä... Ja ihan minusta riippumattomista syistä, en ole yhdessä enää nuoremman lapsen isänkään kanssa, olisin toki jos se olisi mahdollista, mutta kun ei ole.[/QUOTE]

Vielä sinäkin ehdit tuohon kuuteen lapseen kuuden eri isän kanssa. :D

[QUOTE="a.p";23418849]Lapsen isä/suku asuvat suomessa jaheillä on suomen kansalaisuus. Ovat tulleet pakolaisina suomeen, eikä pelkoa siitä, että palaisivat kotimaahansa ole ainakaan lähivuosina, sillä maassa soditaan edelleen.[/QUOTE]

Ok. Kyllähän täälläkin näköjään tuntemattomat ihmiset sua paheksuu, vaikka eivät ilmeisesti ole muslimeja, joten siinä mielessä en murehtisi asiaa enää ainakaan uskonnon kannalta :) Ihan hyvä kuitenkin, että olet noin ajattelevainen, helpottaa varmasti tulevaa yhteydenpitoa lapsen toisiin isovanhempiin.

Ja ihan tiedoksi, että seurustelin tämän "muslimin"kanssa monta vuotta, ennen kuin tulin raskaaksi, ja raskaus oli vahinko, mutta mielestäni abortti on murha, joten jätin sen pois laskuista, ja onneksi tein niin <3 hän on maailman ihanin lapsi. Puhuin juuri isänsä kanssa puhelimessa, koska asia vaivasi minua niin paljon, ja hän sanoi, ettei lapsi ole muuttamassa luotani mihinkään, eikä "meidän suhde" ole muuttumassa mihinkään(eisiis pakko avioliittoa tms). Isä vain tapaa lastaan tulevaisuudessa, aina kuin mahdollista, ihan kuten kuka tahansa "etä isä", eli ongelmani on ratkaistu siis.