Mitä mun pitää ottaa huomioon kun ostan kameran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tumpelo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://www.gigantti.fi/catalog/kamerat/fi_digikamerat/digikamerat

tommonen 59e konekin on varmaan ihan näppärä, ei oo ainakaan liian vaikee käyttää. tuossa ei oo muistikorttia vielä, et se pitää erikseen ostaa.

Mä en tykkää oikee meijän kamerassa siitä, ku siinä ei voi vaihtaa akkua. Voi vaan ladata niinku kännykän. Sit jos ei ookaan latausmahdollisuutta esim reissussa, ni sit jää kuvat ottamatta jos akku loppuu. :mad:

mä välttämättä halusin, että akkujen pitää olla niitä sormipariston kokoisia. Koska sähkö loppuu just silloin kun ei pitäisi ja tavallisia paristoja saa mistä tahansa kioskista.
Mies halusi kuvanvakaajan.

Mä maksaisin peruspokkarista 200e. Ja sen pitää olla jotain tunnettua merkkiä, joka on tehnyt kameroita kauemmin kuin 2 vuotta.
Olympus, Nikon, Canon jne. on niitä vaikka mitä. Mutta jos on joku tuntematon merkki ja erittäin halpa, niin jättäisin väliin...

Ja sitten puhun itseni pussiin. Meillä on ihan kelpo HP:n pokkari tuolla pöydällä. En muista kenen optiikat, mutta peruskuvaa pukkaa. Järkkäri on sit erikseen.

Ei oikein mitään. Menet vaan kauppaan ja sanot että ihan tavallisen digikameran haluat ja sitten kerrot vielä paljon olet valmis pulittamaan siitä. Jos olet ihan peru "tumpelo" kamerankäyttäjä nii satkulla saat itselle oikein hyvän :) Vielä kun ostat muistikortin ja jonkun kameransäilytys kotelon (jos haluat, ei ole pakko mutta kätsy) niin siinä se. Kyllä ne myyjät osaavat neuvoa.

Ei oikein mitään. Menet vaan kauppaan ja sanot että ihan tavallisen digikameran haluat ja sitten kerrot vielä paljon olet valmis pulittamaan siitä. Jos olet ihan peru "tumpelo" kamerankäyttäjä nii satkulla saat itselle oikein hyvän :) Vielä kun ostat muistikortin ja jonkun kameransäilytys kotelon (jos haluat, ei ole pakko mutta kätsy) niin siinä se. Kyllä ne myyjät osaavat neuvoa.

kauppaan kannattaa toki mennä kattelemaan ja kyselemään mutta yleensä kannattaa kyllä netistä ostaa. tai ainaki verrata netissä hinnat ennenku ostaa mistään. ku kattelee noita gigantinkin hintoja ja se ei oo ees mikään halvin verkkokauppa.

vaikka ostaisitkin kameran kaupasta, niin osta muistikortti netistä! Kaupat pitää ihan ryöstöhintoja niissä!
Ja sitten; vaikka Anttilasta SAA hyviä kameroita, niin se myyjä ei välttämättä tiedä niistä hevon hemmettiä, kuten ei kikantin myyjätkään tiedä tuotteistaan.

Ehdottomasti kysele ihmisiltä käyttäjäkokemuksia! Mä sanoisin, että canon on jokseenkin luotettava merkki. Siis saat halvalla hyvän "halvan kameran", et satasella ammattivehkeitä, tietenkään.

Yhteistyössä