Mitä mun pitäisi tehdä mun alkoholinkäytölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alc

Vieras
Olen aiemmin käyttänyt alkoholia "tavallisesti". En juuri kotona muuten kuin saunakaljan ja viiniä hienomman juhlaillallisen yhteydessä verran. Baarissa opiskeluaikaan pörräsin siinä, missä muutkin.

Alkoholinkäyttö ei ole siis ollut minulle ongelma.

Nyt tilanne on muuttunut. Juon tosi paljon kerralla, kotona ja yksin. Kun mies on työreissussa viikonlopun, vetäisen oikeasti "vahingossa" hirveästi alkoholia. En jotenkin pysty hillitsemään, kun "korkki" aukeaa. Siis jos avaan viinipullon, se on juotava kokonaan. Eilen join tosta vaan 8packin kaljaa. En edes uskalla ostaa viinitönikkää....Viinaa en juo koskaan.

Vältän alkoholia viikolla juurikin tästä syystä. Töihin en mitenkään voisi mennä edes pienessä krapulassa enkä uskalla avata sitä korkkia. Mitä, jos en pystykään lopettamaan?

Miehen olllessa kotona tilanne on hieman eri, koska olen jotenkin vieraskorea. Mies myös saattaa huomauttaa, että "monesko kalja tuo on"? Samoin en koskaan juo liikaa juhlissa, koska en halua olla julkisesti humalassa.

Olen yrittänyt olla ostamatta alkoholia. Se toimii vähän aikaa, mutta sitten on taas "pakko".

Mikä mua vaivaa? Laskin, että tällä viikolla olen juonut 17 annosta alkoholia eli yli suurkulutuksen. Ja nämä kahdessa päivässä....

Apua....

Mene käymään A-klinikalla, ainakin Tampereella toimii päivystyspaikka nimeltä Matala. Otetaan lappu ja odotetaan, sitten pääsee ns. arviointiin ja sopimaan jatkosta.

Tuolta löytyy varmaan sinun paikkakuntasi palveluista tietoa
Hoitopalvelut | A-klinikkasäätiö

Positiivista, et sä oikeasti tiedostat tilanteen... Nyt kannattaa vaan tehdä asialle jotain, kuten mennä esim. tommoseen arviointiin. Siellä sitten yhdessä mietitte onko sulla ongelmaa, miten sen kanssa eteenpäin jne. SUOSITTELEN!

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
Kiitos idunnor linkistä.

Ottaako a-klinikkasäätiö oikeasti asiakkaakseen työssäkäyvän "kunnon" kansalaisen, jonka lliasta juomisesta ei edes tiedä muut kuin juoja itse?

Yhteistyössä