Mitä munuaissairaat kissanne syövät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Suositelkaa maittavia märkä- ja kuivaruokia kissalle, jolla on todettu munuaisten vajaatoiminta. Royal Caninin Renal tuotteita olen ainakin katsellut ja jo antanutkin märkäruokana. Mitä eroa on kuivaruoilla, kun näyttäisi olevan ainakin kahta eri laatuista?

No meillä syö lähes yksinomaan juuri Renalia papanoina. Olen antanut myös keitettyä broiskua lisäksi silloin tällöin. Meillä on todella nirso kissa, eikä se syö tuota Renalin märkäruokaa ja papanoitakin se saattaa nirsota useamman päivän, eikä syö sit mitään, jos ei anna tuota lihaa.... Plus että sillä on myös krooninen suolistotulehdus, niin märkäruoka pitää pitää senkin takia melko minimissä, koska tulee heti ihan vesiripulille (myös broiskusta). Nelio Vet lääkitys on ja tuohon ripuliin on kortisoni annosta muutellen oireiden mukaan.

No meillä syö lähes yksinomaan juuri Renalia papanoina. Olen antanut myös keitettyä broiskua lisäksi silloin tällöin. Meillä on todella nirso kissa, eikä se syö tuota Renalin märkäruokaa ja papanoitakin se saattaa nirsota useamman päivän, eikä syö sit mitään, jos ei anna tuota lihaa.... Plus että sillä on myös krooninen suolistotulehdus, niin märkäruoka pitää pitää senkin takia melko minimissä, koska tulee heti ihan vesiripulille (myös broiskusta). Nelio Vet lääkitys on ja tuohon ripuliin on kortisoni annosta muutellen oireiden mukaan.
"Glyfosaatti on maailman käytetyin rikkakasvimyrkky. Monet tutkijat pitävät sitä vaarallisena ihmisille ja eläimille. Lannoiteteollisuuden tilaamat tutkimukset väittävät päinvastaista. Vaikuttaako tilaaja tuloksiin?
AlkuperäisnimiPoisoned Fields - Glyphosate, An underrated Risk?"

Eikö kissa voi syödä kalaa ollenkaan? Silakka sisältää dioksiinia, mutta jotakin muuta? Lumukananmunia? Kaikki maksaruoat sisältävät tuota glyfosaattia jäämänä, jos ei ole luomua, koska ne kertyvät maksaan. E407 eli karrageeni tai ruskolevä aiheuttaa tulehduksen.

"Glyfosaatti on maailman käytetyin rikkakasvimyrkky. Monet tutkijat pitävät sitä vaarallisena ihmisille ja eläimille. Lannoiteteollisuuden tilaamat tutkimukset väittävät päinvastaista. Vaikuttaako tilaaja tuloksiin?
AlkuperäisnimiPoisoned Fields - Glyphosate, An underrated Risk?"

Eikö kissa voi syödä kalaa ollenkaan? Silakka sisältää dioksiinia, mutta jotakin muuta? Lumukananmunia? Kaikki maksaruoat sisältävät tuota glyfosaattia jäämänä, jos ei ole luomua, koska ne kertyvät maksaan. E407 eli karrageeni tai ruskolevä aiheuttaa tulehduksen.

No mä en ymmärrä miten/ miksi hitossa sait vedettyä tuon rikkaruohomyrkynkin tähän mukaan.. :eek: Mutta joo, kissa sais kyllä syödä keitettyä seitiäkin, mutta kun ei kelpaa... Ei kelpaa myöskän kananmuna. Kuten sanoin, oma katti on äärettömän nirso, mikä on kuulemma tyypillistä munuaiskissoille.

Zooplus.com ja sieltä kissat - erityisruokavaliovalmisteet (tms). Johan löytyy valinnanvaraa.
Meillä söi Animondaa.

Ps. "RENAL" on yleisnimitys kaikille kissanruuille, jotka sopivat munuaissairaalle.

Yhteistyössä