Mitä musiikkia teidän ekaluokkalaiset kuuntelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nuuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nuuh"

Vieras
Poika pyysi mua lataamaan puhelimeensa hyvää musiikkia, mutta kuulemma lastenlaulut ei käy vaan pitää olla aikuisten musiikkia.
Kotona kelpaa esim hevisaurukset oikein hyvin, mutta nyt pitäis saada jotain katu-uskottavaa.

Joo tota...
Chisu on hyvä ton ikäselle, tai Anna puu, tai Mikko Pohjola tms. Onko lasten laulut sitä että lapset laulaa niitä ja aikuisten laulut niitä joita aikuiset laulaa? Naurettavaa. Antaa mennä vaan! Viettekö vielä TI-TI-NALLE KONSERTTIINKIN?

Joo tota...
Chisu on hyvä ton ikäselle, tai Anna puu, tai Mikko Pohjola tms. Onko lasten laulut sitä että lapset laulaa niitä ja aikuisten laulut niitä joita aikuiset laulaa? Naurettavaa. Antaa mennä vaan! Viettekö vielä TI-TI-NALLE KONSERTTIINKIN?

No meidän juuri 7 v. täyttänyt toivoo pääsevänsä Ti-Ti-nallen konserttiin...

Miksi lasten pitäisi laulaa aikuisten lauluja, joiden sanoista he eivät ymmärrä yhtään mitään...

Lapsi oli ollut leikkimässä kaverinsa luona, jossa he olivat laulaneet karaokea. Kappaleena tämä... oli hiemna hämmentänyt 7 v:n mieltä...

Pelkään panna silmät kiinni, jos ne eivät aukeekaan
Aamulla kuin aina ennen jäisin siihen makaamaan
Enkä voisi kättä nostaa, saati pystyy sanomaan

Mä en haluu kuolla tänä yönä

Olen kesken, en siis lainkaan valmis täältä poistumaan
Juuri kun on meno käynyt elämältä maistumaan
Mulla olis yksi toive, yksi pieni pyyntö vaan

Lupaan lukea Raamatun ja raitistun
Jos saan aikaa, se varmasti onnistuu
Mut ei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä, mä tiedän sen
Mut ei tänä yönä

Annathan siis katsoo vielä, miltä näyttää huominen
Niin mä teen mun parhaani, et oisin hyvä ihminen
Tiedän, että kuulet tämän, pyyntöni mun rukouksen

Joo tota...

Ei, vaan lastenlaulut on lapsille tarkoitettuja, niissä lauletaan lasten korville sopivista asioista. Aikuistenlauluissa aiheet on ihastumista, rakastumista, seksiä, eroa, toisen sukupuolen kaipaamista, nämä eivät ole vielä lapsille hyväksi ettei seksuaalisen rakkauden kaipuu herää ennenaikojaan, tai esim kuolema herätä liikoja pelkoja. Ei se rytmi tai melodia tee sitä onko laulu kelle suunnattu, onhan olemassa oikein reippaita ja jammaavia lastenlaulujakin, vaan sanoitus!

On myös paljon kaikille sopivia lauluja, niitä voi laulaa aikuiset ja lapset. Meillä itseasiassa on nyt titinallet IN, autossa soi titi-cd ja kaikki laulavat mukana (3-11v sekä äitikin) :D (ei nuo isommat tosin konserttiin lähtisi, mutta automusana hyvä)

[QUOTE="vieras";24276717]No meidän juuri 7 v. täyttänyt toivoo pääsevänsä Ti-Ti-nallen konserttiin...

Miksi lasten pitäisi laulaa aikuisten lauluja, joiden sanoista he eivät ymmärrä yhtään mitään...

Lapsi oli ollut leikkimässä kaverinsa luona, jossa he olivat laulaneet karaokea. Kappaleena tämä... oli hiemna hämmentänyt 7 v:n mieltä...

Mut ei tänä yönä
Mut ei tänä yönä

Mä en haluu kuolla tänä yönä[/QUOTE]

Meillä on radio kuuntelun jälkeen tämä kappale herättänyt paljon huolta ja kysymyksiä.

Onko mitään yhtyeitä jotka soittaisi koululaisille suunnattua musaa, hevisaurusten lisäksi. Kotona ja automatkoilla me kuunneellaan esin herra heinämäkeä. Mutta nyt tuli kielto ettei puhelimeen sellaista lasten musaa ladata.

Jep, eli jatkamme epätoivoista etsintää.

Kuuntelin pätkän tuota hullut hattuset juttua ja ihan hyvältä kuulosti. Tosin tämäkään ei ole sitä mitä poika kännyynsä tahtoo ladata.

[QUOTE="vieras";24276717]No meidän juuri 7 v. täyttänyt toivoo pääsevänsä Ti-Ti-nallen konserttiin...

Mut ei tänä yönä
Mut ei tänä yönä

Mä en haluu kuolla tänä yönä[/QUOTE]

Ehin jo kuvitella, että ois kovaaki kamaa ollu... Mikä tuossa niin paha on?

Musiikkikasvattaja: "Kaupallisuus ohjaa lastenmusiikkia"
- Tuntuu, että vanhemmat usein haluavat lapsien kuuntelevan samanlaista musiikkia kuin mistä hekin pitävät...

http://yle.fi/alueet/etela-karjala/2011/07/musiikkikasvattaja_quotkaupallisuus_ohjaa_lastenmusiikkiaquot_2724593.html

Meillä kuunnellaan paljon englanninkielistä musiikkia, esim. Erykah Badua, meneviä tanssibiisejä, jazzia... Parivuotiaan lemppareita ovat Tapio Rautavaara ja Frank Sinatra :D

Anna Abreu on ollut Idols-kisasta saakka suurin suosikki =)

Kuntelee muitakin Idolseja mm. Anna Puuta. Lady Gagaa. Iron Maidenia. Smurffeja.

Oikeasti ihan laidasta laitaan :D

No meidän likka tykkää näistä monista radiohiteistä (JLo, Anna Abreu, Jare&Ville-Kalle etc.), joita kuulee kun autolla ajetaan.
Itellään soittimessa soi useinmiten Kristiina Braskin ja Antti Tuiskun levyt.